Apocryphal Academy

Автор Тема: Мизериите на църквата  (Прочетена 1746 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

λ

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Мизериите на църквата
« -: Февруари 13, 2018, 08:12:04 pm »
Идеята на тази тема, както и на политически ориентираната ми тема, е да обсъждам църковните мизерии, ако съм в настроение да си губя времето с коментиране на обществото.





Например, днес, както всички разбрахме, най-сетне умря така наречения "светец от Байлово", дядо Добри. Ето новината за смъртта му: https://offnews.bg/obshtestvo/pochina-svetetcat-ot-bajlovo-diado-dobri-674795.html


Това на мен, като на мислещ човек, някак си не ми се връзва.

Първо - да направиш дарение на Св.Александър Невски? Най-богатата и най-тлъстата от всичките църкви? Всички знаем какви коли карат поповете на БПЦ, а и на църквата по принцип. Що за малоумник трябва да си, за да дариш единствините си кинти на Св. Александър Невски? И що за малоумници трябва да са онези, у които ще събудиш някакво умиление?

Второ - той пари е нямал никога. Той всъщност е просил дълги години пред входа на Св. Александър Невски. Аз като мислещ човек се чудя, щеше ли да изпроси толкова кинти добрия дядо Добри, ако вместо това просеше пред ресторант Happy в кв. Студетски град, или пред някой мол например?

Понеже, както чета, Добре Димитров Добрев живеел в църковния двор на селската църква. И както се вижда, и дрехите му са църковни.



Затова аз се питам... дали след като не си е купил жилище с тези пари, а ги е дарил на църквата, понеже ги е изпросил пред църквата и без това... дали са НЕГОВИ тия кинти?

Не са ли те, в крайна сметка, на самата църква? Аз ако бях църквата, и ако бях хитър колкото църквата, тази идея щеше да ми хареса - да взема да си хрантутя един просяк, и да му измисля някаква работа - да си го туря на входа да събира просия, която после да си ми я дари. Защото да не забравяме че просията е незаконна (така се води, горе-долу). И той ще има моето застъпничество и покровителство, понеже аз съм все пак попа на Александър Невски. Моите средства - в моя джоб, изработени от моя си хрантутник.


Не знам. На мене цялото това ми се струва идиотско и незначително. Зрелище за излишните хора на Ницше.
« Последна редакция: Февруари 13, 2018, 08:21:31 pm от λ »

λ

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Мизериите на църквата
« Отговор #1 -: Февруари 13, 2018, 08:17:43 pm »
Или пък, да го погледнем от друг ъгъл.


Да кажем, не ставам за чеп, и ме боли гъза от мързел да работя. Мога обаче да си пусна безсмислената бяла брада, с безсмислените бели мустаци и излишно дългата бяла коса, понеже като се облека в черно, приличам на светец.

Сядам си аз пред Св.Александър Невски, и почвам да прося - един вид, да се възползвам от емоционалното състояние на невежите хора, които влизат вътре, за да правя пари без труд.

Да кажем, обаче, че съм и по-тъп от тримата глупаци едновременно, и си нямам на идея какво да правя с пари по принцип. Единствено мога да ям, да пия, и да сера, и евентуално да спя. Така че, правя си аз пари от емоционалните невежи хора, само че запазвам за себе си само колкото за една бира и един хляб, а другото го хвърлям на попа през смъкнатия прозорец на бентлито му. Той почва да си ме котка и да ми прави реклама, за да се мазня на още повече хора, и да ми дават още повече.


Някак си... не виждам къде е геройството в цялата работа. Повече ми прилича на една пълноценна симбиоза между фарисеите и овцете.
« Последна редакция: Февруари 13, 2018, 08:22:29 pm от λ »

λ

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Мизериите на църквата
« Отговор #2 -: Февруари 13, 2018, 08:24:42 pm »
Все пак, Св.Александър Невски не случайно е най-богатия храм.

Или да отдадем този факт на Божието благоразположение?

λ

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Мизериите на църквата
« Отговор #3 -: Февруари 14, 2018, 08:13:40 pm »
Дядо Добри всъщност е един измамник. Нали така?

Той проси така, сякаш проси за себе си. И хората които съвсем благожелателно му дават просия... и които са всъщност истинските благодетели в тази завръзка... му дават просия на него - заради окаяния му външен вид и очевидно безпомощно състояние. Хората му дават просия с очакването, че му помагат на него, че с техните изпоросени кинти той ще се опита да си помогне.


Хахааа... да, но хората за пореден път са надхитрени! Този път от дядо Добри.

Защото какво прави той с техните пари? Предава ги на църквата! Никой от хората, които доброволно са му дали просия, дори и не подозира, че всъщност дядо Добри ще предаде техните пари директно на църквата. Хората, които влизат в храм-паметника Св. Александър Невски считат за достатъчно това, че си купуват свещичка от храма. Бизнеса с восък за свещи е една от най-големите мафии в България и се върти от страшно богати попове. На практика, стотинките за свещичката отиват в църквата, защото това е нейния бизнес.

Между другото, драги мои съграждани, които може би не проумявате смисъла на тази тема, искам да ви споделя, че бизнесът с църковни свещи е освободен от ДДС от 2005г насам.

Когато влизате в църквата и си купувате свещичка, 100% от тази стойност е директна печалба за църквата. На практика, това е един вид плащане от ваша страна, че църквата ви предоставя подслонена от дъжда пейка, обградена със златен интериор и други видове разкош, за да поседите на нея няколко минути.

Понеже... какво друго в крайна сметка получаваме като услуга от църковните служители? Явно е това.

Само че.... както става ясно още на входа, в храм-паметника Александър Невски е имало и една скрита такса за същата услуга - любимият ви добър дядо Добри. Там на входа, той ви моли за още пари. В случая с просяка хората по принцип правят разликата, че парите, които са дали на църквата, са или като са си купили свещичка, или като са ги пуснали в надписана кутия за дарения вътре някъде в храма... а просякът пред църквата би трябвало да проси милостиня за собствената си окаяна съдба. Нали така? Това са два отделни харча, според джоба на посетителя, така че и двата харча са в приемливия си праг. И хората са склонни да дадат и за двете.

Но нежели, просякът не просел за себе си, а просел за църквата. Просто такъв вид схема, която да накара посетителите на храма да дадат ПОВЕЧЕ пари на църквата, повече от едно дарение и една или няколко свещички. Но за да бъдат прилъгани на това, те на практика са ИЗМАМЕНИ от добрия дядо Добри на входа, мислейки си че дават пари за едно, а пък то се оказва, че са ги дали пак за същото, за което преди малко са дали достатъчно според тях.




Но нека бъдем честни. Дали дядо Добри наистина е измамник? Измамникът, както се предполага, е интелектуалния родител на финансовата пирамида, тоест той съзнава какво върши и по принцип измамата е нещо преднамерено. А дядо Добри е просто изкукуригал... той отдавна не е с всичкия си, така че не е преднамерен в каквото и да е. Той просто се отнася с труда на онези, от които проси милостиня, по същия несериозен и безотговорен начин, както се отнася и към собствения си живот. Поради което в крайна сметка се е докарал до просешката тояга, като повечето просяци.

Тоест единственото което дядо Добри прави, е да повлича със себе си и онези, от които иска и му дават милостиня. Но това е очевидно, както е очевидно и при всички пияници, наркомани, и прочие хора, които през целия си живот са били жертва на някой свой порок, който накрая е довел до съсипията им. Наркоманите карат приятелите си да станат зависими, пияниците превръщат приятелите си в пияници, така и просяците като дядо Добри се отнасят с всички като с просяци, сиреч, пилеят средствата за живот - собствените, но и тези на другите, получени по линия на криворазбраната милост.

Истинският измамник тук е църквата. А истинският виновник за осъществяването на тази измама - това са онези, които са се инвестирали в пирамидата да добрия дядо Добри докато е бил жив, и сега се чувстват длъжни да напишат "Поклон!" във Фейсбук, за да оправдаят инвестицията си в него... която всъщност се е оказала инвестиция в храм-паметника Св. Александър Невски.

По линия на тиражираната логика... всеки от нас, уж гражданите на тази държава, по принцип инвестира в Александър Невски, след като бизнеса със свещи е освободен от ДДС. Не би трябвало да е нужен дядо Добри като посредник на тези средства.




Както виждаш, драги чутателю, в момента говорим за пари. И само за пари.

Защото... всъщност само с това е известен бай Добри. Църквата нито го нарича "благ", нито го нарича "светец", нито го нарича "добродетелен", нито "умен", нито "пожертвал се" - нищо. И това е разбираемо, защото в крайна сметка този бай Добри си е една измет, като много други, и нищо повече. Това е очевидно за всички.

Това, което църквата хвали, е че дядо Добри е дал пари на църквата.

Това е всъщност нещото около дядо Добри, който обсъждаме. Дядо Добри е световно известен с това, че е дал всичките си пари на църквата. Той не е световно известен с "добротата" си или нещо такова. Не - личността му започва и свършва с единствения факт, че е дал всичките си материални блага на църквата.

Така че, в цялата тая работа, ние говорим за пари.



Парите, както всички знаем, директно купуват титлата Архонт или какво беше там, ако се плати на църквата. Въобще, църквата е една парична институция. Жалко че паметта на дядо Добри не може да се нарече дори и светла, защото той умря без дори да бъде Архонт на БПЦ, въпреки всичките хора, които е измамил поради вродената си безстопанственост.



Въпросът тук е... скандалното нещо, което породи повдигането на този въпрос в тази моя тема е... как МЕДИИТЕ целенасочено създават образи за подражание.

Дядо Добри е един медиен образ и модел за подражание - всеки медиен образ е модел за подражание. Медиите, както всички знаем, полагат културните коловози, в които да се вписват поведението и реакциите на поданиците.

А посланието от образи като дядо Коледа и дядо Добри е много просто - дайте всичките ВАШИ пари на НАС.



Който даде всичките си СВОИ пари на ТЯХ, ще бъде посочен пред всички като духовен човек. Ако не сте разбрали посланието до сега, то е, че можете бързо да станете много духовни, ако дадете цялото ВАШЕ имущество на ТЯХ... или на който друг е нужно. За да бъдете духовни просто трябва да не притежавате нищо - така ще запълвате дните си с просия, а това е най-бързият път към това да ви се покланят във Фейсбук.
« Последна редакция: Февруари 14, 2018, 08:22:49 pm от λ »

λ

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Мизериите на църквата
« Отговор #4 -: Февруари 14, 2018, 08:38:01 pm »
Осъзнавам, че сред читателите ни може би има и набожни люде. Искрено се надявам да нямаме такива читатели... Но все пак съм длъжен да проговоря и на техния език (за всеки случай).


Набожните би трябвало да са запознати с Библейската притча за Авел и Кайн. Авел бил земеделец, а Кайн бил ковач. И двамата правели дарове на Бога, само че даровете на Авел все били по-хубави от даровете на Кайн.

Затова, от завист, Кайн взел че убил брат си Авел, за да може само Кайн да прави най-добрите дарове на Бога. Бог, заради това, го прогонил от Себе си, и Кайн отишъл в изгнание в земята Нод. Това е много важен казус от окултно-конспиративна гледна точка, защото земята Нод е много специално място, но да се върнем на дядо Добри.



Чисто практически... При положение, че всеки отделен човек е едноличен доброволен дарител в храм-паметника Св. Александър Невски... такъв е и самия дядо Добри.

Но за Добри Добрев това не е достатъчно. Във всички свои интервюта той очевидно се гордее от даренията, които прави за църквата и за реставриране на манастири. Личи си, че говори със страст за това, сиреч, независимо дали това му е вменено на по-късен етап от медийното внимание към персоната му или не, той е горд и страстен в това.

И всичко би било наред. Само че самия Добри Добрев забравя, че тези дарения не са НЕГОВИ. Това са КРАДЕНИ дарения, които ТОЙ дарява на църквата.

Защото тези измолени от него пари са измолени без да констатира за какво са му, те са "безцелно" измолени, но само на думи. Понеже той не говори, той само седи с чашката на входа, и хората го подминават като изметта, която е, и хвърлят в чашката стотинки без да питат за какво ще ги ползва.

А щом е стъпил на раменете на храм-паметника Св. Александър Невски, който изгрява зад дрипавата му фигура, това си е КОНТЕКСТ на просията, и представлява чисто подвеждане, или с директни думи - ИЗМАМА.




Това, с което Добри Добрев се гордее, ДЕ ФАКТО, е все едно Кайн да краде от Авел с подвеждане, за да направи дар на Бога.
« Последна редакция: Февруари 14, 2018, 08:40:08 pm от λ »

λ

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Мизериите на църквата
« Отговор #5 -: Февруари 14, 2018, 09:00:35 pm »
В бизнеса, това се нарича "пропусната възможност за печалба". Тоест юридическото лице не е загубило нищо съществено или веществено, но е било лишено от евентуално бъдещо разрастване на бизнеса си.

В това се състои "добродетелта" на Добри Добрев. Доброволно се е лишил от възможността да разрастне бизнеса си, за да подари тази преднина на БПЦ.



Понеже... тези дарения не са НЕГОВИ. Той не е дал НИЩО от себе си. ХОРАТА всъщност са онези, които са дали от себе си, на църквата, чрез него като посредник.

Защо дядо Добри не беше така добър да продаде единия си бъбрек, за да дари спечелените долари на БПЦ?

Не. Той вместо това предпочита да се моли на хората ТЕ да дадат от себе си на НЕГО, за да може ТОЙ да се превърне в дарител. Тоест - в дарител на откраднати средства (изпросени чрез измамно подвеждане).




Когато Добри Добрев е отивал, например, при хора с много кинти, и им е казвал, "Дай, моля ти се, хиляда лева!", и са го питали най-вероятно "За какво?", и той е казвал "За манастира!", в тези случаи, добрия дядо Добри дали е уточнявал, "Ама да знаеш, че аз НЕ СЪМ към манастира, манастира не моли за средства и не събира активно дарения, и аз ще ги изненадам като им даря тези пари, които те не очакват, и МЕН ще ме впишат като дарител, а ти ще останеш неизвестен"?

Съмнявам се, че Добрев имаше достатъчно акъл приживе да върже толкова дълго изречение, така че едва ли.



И какво направихме накрая? Ние? Като общество? Ето какво направихме:

Давахме безугледно пари на един изкукуригал бездомен старец (подслонен от църквата)... за да му направим добротата да може като малко дете да се изживява като църковен дарител (понеже това е исторически много разпросстранена суета). И после... ние самите, които дадохме парите на изкукуригалия старец да си играе с тях, си го превърнахме в НАШ пример за подражание!

Ето защо и как българското общество се самоубива.
« Последна редакция: Февруари 14, 2018, 09:02:33 pm от λ »

λ

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Мизериите на църквата
« Отговор #6 -: Февруари 15, 2018, 11:04:17 pm »
Разяснявам какво имах предвид с "как българското общество се самоубива".






Дарение - на църквата.

По принцип, в историята известните дарители са известни с това, че даренията им са под формата на безвъзмездна ИНВЕСТИЦИЯ. Даряра се на дом за сираци, на училище, на културна галерия (дарителите на изкуството си имат и специално име - меценати), дарява се на болници, в някои случаи дори на бизнеси, свързани с тези ниши. Дарява се за стоки за бежанци и прочие, дарява се на Червения кръст.

Това, с други думи, са организации, които нещо произвеждат - деца, умове, животи, изкуство, здраве, и прочие. Освен това, това са организации в повечето случаи с нестопанска насоченост - те нямат за цел да генерират печалба за себе си като дружество, освен заплати за отделния работник.

Но църквата?

Църквата, първо на първо, си е стопанско дружество. Откъдето и да се погледне, ако на този свят някога е имало противовес на държавата по заграбени от хората богатства, то това е църквата. Просто тя не върти бизнес на почвата на държавата. Може би в двора й, но като я прескача - цялата печалба на църквата всъщност е под общия знаменател на "дарението". Тя "получава" земи и имоти, ако се каже че ги печели, е грозно, затова не се казва. Не се казва, че църквата върти капитали, понеже е грозно, затова просто се казва, че църквата не плаща данъци на народния иззедник - държавата. Църквата е друг иззедник, на който народа плаща данъци като на останалите иззедници, само че не се говори така, понеже е грозно - казва се, че народа "дава дарения".

Второ, каква услуга всъщност произвежда църквата срещу тези заплащания? Абсолютно нищо! Тоест същото като държавата - в замяна на откраднатото, държавата не произвежда нищо, но шикалкави, за да създаде впечатление у глупавите, че има полза от нея. Църквата е искрена, в крайна сметка идва директно от Бога и няма нужда да си криви душата, и в замяна на получените пари не произвежда абсолютно нищо. Просто си седи.

Е да - пее по погребения, и праща поп, който да застане по средата между влюбените срещу заплащане.



В крайна сметка, неоспоримата истина е тази - да даряваш крупна сума на църквата е може би едно от най-безсмислените неща на този свят, и дядо Добри щеше всъщност да направи добро, ако беше дал парите на сиропиталища, училища, болници, или за изкуствата.

Но злощастният факт е, че ги е дал на църквата, от което по никой начин не може да излезе нещо добро, понеже църквата не произвежда нищо. Тоест, дядо Добри щеше да направи ПОВЕЧЕ добро, ако се беше отоплявал с тези пари, директно в печката, реализирайки тяхната оригинална стойност на растително гориво.




Но обществените медии се възхищават от това. По същество, от какво се възхищават? Възхищават се от НАИВНОСТТА НА СТАРЕЦА. Защото, пословичната наивност, която дядо Добри демонстрира, някои неразумни юроди го тълкуват като "симптом на чистата му душа".

Медиите се възползват от многобройността на пълчищата от неразумни юроди, формиращи мнозинството в общественото мнение, за да пропагандират същото - че демонстрирането на универсална наивност е признак за чиста душа.

И ето ви го точно тук белегът на контролирания морален упадък.

Защото това по същество предсавлява ИЗВРАЩЕНИЕ на оригиналната морална ценност. Да си наивен не е порок. Порок е да си глупав. Но да си наивен също така определено не е добродетел.

А на какво сме свидетели? Свидетели сме на активната и много силна пропаганда, че да си наивен е добродетел - нещо, което е невярно. Тоест това е една лъжа.




Следва да си зададем въпроса... наистина ли дядо Добри няма пороци? Тоест, ако той е просто наивен, което само по себе си не е добродетел, но не е и порок, той едва ли щеше да стигне до просешка тояга?

Елементарен анализ на неговите публични изяви ще покаже, че всъщност дядо Добри е глупав - което е ПОРОК. Той не е наивен, и онова което изглежда и което е представено като наивност - да дариш крупни суми на църквата - е от ГЛУПОСТ, а не от наивност.

Тоест, следствие от порочна душа, а не от чиста душа.


Идиота Карбовски (отново), който за целия си живот не успява да покаже, че може да се издигне интелектуално над това да бъде български репортер.

Още в началото забелязваме твърдението на дядо Добри, че "всички телевизори са от дявола". Затова той няма телевизор.

Чудесно. Но Карбовски е телевизионен репортер. Дядо Добри в момента дава интервю, за да го покажат по телевизията. Сиреч, по всички телевизори. След като телевизорите са от дявола, дядо Добри добре би трябвало да осъзнава, че в момента приема дявола.

Човек, който не прави разлика между Бог и дявол, няма как да има чиста душа, защото ако не правиш разлика между добро и зло, на практика на теб ти липсва основата на всяка добродетел.




Дядо Добри очевидно си няма представа какво прави и защо го прави. И това не е от наивност, а си е от чиста глупост (като не можем да очакваме друго и от възрастта му по онова време, освен да е оглупял и изкукуригал).

И ТОВА, заинтригувани читатели, се представя по дяволските телевизори така, сякаш е добродетел.

Това е контролирана морална деградация на обществото, чрез медийната пропаганда.(1*)




Как го тиражира Карбовски още в началото? "Единственият чист и светъл човек около нас". "Единственият който не иска да бъде щастлив на всяка цена".

Първото вече беше разобличено. Но защо никой не поставя под въпрос второто?

АЗ мисля... бидейки размишляващ човек... че напротив - дядо Добри е щастлив. Очевидно е! И аз мисля, че той е искал да бъде щастлив на всяка цена. Нима не това е причината да бъде просяк, само и само да се хвали, че е църковен дарител? Вижте го! Та той наистина се хвали!

Цената на тази маниакална приумица не са само парите на подведените от него хора, но и неговата собствена мизерия. Това е белег, който се среща у всички обсебени хора - на фона на тяхната обсебеност от неблагодарна фикс-идея, качеството на живота им се влошава.






Нещо повече!

Дядо Добри имал деца.

Две от тях, доколкото разбирам, са се грижели за него.

Дядо Добри умира на 103 години, ония ден.



Хайде да бъдем честни. Сред нашата аудитория няма тинейджъри, убеден съм че тук има само зрели хора. Нека всички се замислим - кой от вас иска да се грижи за изкудкудякалите си старци, докато станат на по 103 години?

Представете си родителите ви да са на по 100 години. Това означава, че вие самите сте пенсионери - вие сте, в този случай, на 60-70 години. ВИЕ САМИТЕ навярно ще имате нужда от грижи, но още ще се грижите за баща си?

Който е просяк?

Въпросът ми по същество е следния - Що за човек трябва да си, за да изпросиш десетки хиляди левове и да ги дариш на църквата, но да не се погрижиш, вместо това, за децата си?

Аз не съм видял едно интервю с дъщерята на дядо Добри. Да я видиме... весела ли е... засмяна ли е... БЛАГО ли й е на душицата? За това че татко й е толкова тачен от Бога?

Защо Карбовски не взе да потърси децата на дядо ни Добри за коментар?





Даже и без да изпадаме в излишно подчертаване на абсурдизма на ситуацията, нека обобщим най-очевидното:
  • даряването на църквата е може би най-безсмисленото дарение на този свят
  • собствените деца и собственото семейство във всички случаи заслужават повече, отколкото външните организации (най-малко църквата)
  • съществуват множество смислени дарения, които биха довели до общо благо или производство на нещо добро
  • да дариш просия; да дариш изпросеното от друг - в това словосъчетание няма никаква смислова логика

Това е очевидното, на прима-виста, за което въобще не са нужни анализи и замисляне.



Репортерите в България (да, направо всичките) са активни съучастници на медиите в начинанието оригиналните ценности да се заменят с извращения на истинската добродетел.

Населението в България е съставено най-вече от неразумни юроди, може би към 80% (благодаря на професор Иво Христов за изключително точната статистика), които нямат познания и представа за оригиналната добродетел. За тях дядо Добри е герой.









П.П.
1* Дядо добри е прав в известна степен, защото, докато останалата част от света се е чудела какво да прави с току що изобретения телевизор (в първото десетилетие на 20ти век), нацистите първи осъзнават едно от най-мащабните му приложения - пропагандата. Министерството на пропагандата на Третия Райх е абсолютен исторически фаворит в този бранш. Оттогава насам телевизорът се интегрира в обществото точно като това - инструмент на правителствената пропаганда, и това представлява и до днес.

"Алън Дълес е 5-ят директор на ЦРУ (1953-1961) и ръководител на американските тайни служби в Европа по време на Втората световна война." - Уикипедия

Реч на Алън Дълес, който държи при учредяването на ЦРУ (реформирането на бившата ISS в ЦРУ):

"Ще свърши войната, всичко някак си ще улегне, ще се утаи и уреди. И ние ще хвърлим всички сили, всичкото си злато, цялата материална сила за измамване и оглупяване на хората! Човешкият мозък, съзнанието са приспособени към промяна. Посявайки в СССР хаос, ние незабелязано ще заменим човешките ценности с фалшиви, в които да вярват. Как? Ние ще намерим наши единомишленици… наши съюзници и помощници в самата Русия. Епизод след епизод ще се разиграва грандиозната по своя мащаб трагедия на гибелта на най-непокорния на Земята народ – руския, на окончателното необратимо угасване на неговото самосъзнание. От литературата и изкуството им ние например постепенно ще изтръгваме тяхната социална същност, ще отчуждим творците, ще им отнемем желанието да се занимават с изобразяване, с изследване на тези процеси, които се извършват в глъбините на народните маси. Литературата, театрите, кината, пресата – всичко ще изобразява и прославя най-низките човешки усещания, чувства и страсти. Ние по всякакъв начин ще поддържаме и издигаме така наречените творци, които ще започнат да насаждат и втълпяват в човешкото съзнание култ към секса, насилието, садизма, предателството – с една дума, всякаква безнравственост. В управлението на държавата ще създадем хаос и безпорядък. Незабелязано, но активно и постоянно ние ще съдействаме за своеволието на чиновниците, рушветчийството, безпринципност и мотаене – всичко, което води до онова, което им скимне да правят. Бюрократизмът и недобросъвестната работа ще бъдат въздигнати до добродетел…честност порядъчността и почтеността ще се осмиват и ще станат никому ненужни, ще се превърнат в отживелици от миналото… Простащина и наглостта, лъжата и измамата, пиянството и наркоманията, животинският страх един от друг, и нахалството, безсрамието, предателството, национализмът и враждебността между народите и най-вече враждебността и омразата към руския народ – всичко това ние ловко и незабелязано ще култивираме и всичко това ще разцъфне с кичести цветове. Сега малцина, много малко хора ще се досещат или даже ще разбират какво става… Но такива хора ние ще поставим в безпомощно положение, ще ги превърнем в посмешище, ще намерим начин да ги оклеветим и да ги обявим за измет на обществото. Ще изтръгваме духовните корени на болшевизма, ще опошляваме, ще унищожаваме корените на народната нравственост. По този начин ще разклащаме поколение след поколение, ще предизвикаме ерозия и ще отстраняваме ленинския фанатизъм. Ние ще се залавяме с хората още от детските и юношеските им години. Главният ни залог ще бъде на младежта, ще започнем да я разлагаме, развращаваме, да я лишаваме от чест. От младежите ще направим циници, вулгарни хора, простаци, космополити. Ето така ние ще направим. Всичко това ще извършим под девиза: ЗАЩИТА ПРАВАТА НА ЧОВЕКА И ГРАЖДАНСКИТЕ МУ СВОБОДИ".

Вашите мулти-медии, заинтригувани читатели, са инструмент на пропагандата, както са ги инженирали нацистите. На ден днешен, пропагандната мрежа се използва от много сили, една от които най-вече касаещи България е ЦРУ (наравно с КГБ).

Дядо Добри е един от многото проекти за подмяна на оригиналните добродетели.

« Последна редакция: Февруари 15, 2018, 11:13:31 pm от λ »

Веско

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Мизериите на църквата
« Отговор #7 -: Февруари 16, 2018, 10:09:50 pm »
Продължението....



Истинско чудо на погребението на Дядо Добри! Вярваща се докосна до тленните му останки и...

Вярваща получи изцеление на погребението на Дядо Добри и вярва, че това е чудо! Соня Анкова отишла с приятели, а по пътя им се оплакала колко зле се чувства, тръшната от ужасен вирус. Ето какво разказва Соня Анкова: "Искам да споделя с вас едно чудо станало на Опелото и Погребението на дядо Добри. Имам четирима свидетели, с които пътувах към Байлово, които могат да потвърдят чудото.. Тръгнах за погребението на дядо Добри болна, със силни болки в гърлото и кашлица,от която ме боляха гърдите.Разболявах се. През цялото време снимах, не съм се молила за оздравяване или облекчаване на болките в гърлото. Само снимах. След като спуснаха дядо Добри в гроба, минаха всякакви болки и кашлици, бях като "новородена", болестта изчезна моментално. За мен това е дело на молитвите на дядо Добри. Няма друго обяснение. Имам свидетели, на които през целия път разказвах какво пия за гърло и кашлица....А сега съм здрава-здравеничка..без температури и болки...Аз съм 100% убедена,че на гроба на дядо Добри оттук насетне ще започнат да стават чудеса. Случката с моята болест и изчезването и са доказателство за това... Сега просто съм здрава!" Соня Анкова разкрива, че патриарх Неофит извършил трогателен жест и поставил дар в ръката на Дядо Добри. "Нещо трогателно, което се случи, и което заснех, бе това,че Негово Светейшество постави в ръката на дядо Добри, за последно символичен дар, такъв какъвто приживе, той получаваше от всеки - но този път не за земна църква, а да измоли за всички ни небесната църква. Дядо Добри последната година е молил дъщерите си да се молят за неговото отхождане от този свят по-скоро. Казал е, че много иска да си отиде в деня, в който се чества св. Кирил Славянобългарски, много го обичал. Така и станало. Дядо Добри почива в навечерието на Успение на св. Кирил. Храмът е посветен на св.св. Кирил и Методий, това сподели с нас след Св. Литургия отец Георги от Кремиковски манастир. Двете дъщери на дядо Добри получиха благословение и утешение лично от Негово Светейшество." /* (c)AdOcean 2003-2014, blitzads_bg.Blitz.bg.inText */ ado.placement({id: 'ado-ZX5GyKAt4hP_UHCvtd_9zFp5oVU7XEcW0OWttkC2aV3.o7', server: 'blitzbg.adocean.pl', vars: {cid: 'articleContent', maxkw: '7' } }); TАГОВЕ:

Прочети повече в Blitz.bg: https://www.blitz.bg/obshtestvo/istinsko-chudo-na-pogrebenieto-na-dyado-dobri-vyarvashcha-se-dokosna-do-tlennite-mu-ostanki-i_news579668.html


Започва процедура за канонизация на Светеца от Байлово

Дядо Добри да бъде канонизиран за светец – за това настояват православни християни и свещеници. Възрастният мъж, станал известен като Тихия ангел и Светеца от Байлово, почина на 13 февруари на 103-годишна възраст. Отец Силвестър от Сливенската епархия вярва, че дядо Добри е добил святост още преди смъртта си. Свещеникът се надява, че дядо Добри ще бъде канонизиран още до края на годината. След като постъпи официално искане, Светият Синод назначава комисия, която проверява твърденията и проучва целия живот на кандидат-светеца. Определя и към коя от формалните категории принадлежи – например пророк, апостол, мъченик, чудотворец, безсребреник, съобщава bTV. В обръщението на патриарх Неофит по повод кончината на дядо Добри той го нарича безсребреник. От Българската православна църква коментират, че с радост ще съберат всички свидетелства за преживени чудеса, за да започне процедура за канонизация на дядо Добри.

Прочети повече в Blitz.bg: https://www.blitz.bg/obshtestvo/zapochva-protsedura-za-kanonizatsiya-na-svetetsa-ot-baylovo_news579729.html
« Последна редакция: Февруари 16, 2018, 10:13:27 pm от Веско »

λ

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Мизериите на църквата
« Отговор #8 -: Февруари 16, 2018, 11:47:34 pm »
Тези мигновени действия, предприети от господарите на 80% от нас, идват незабавно да обосноват на дела разобличената логика в публикациите ми по-горе.

Достатъчно е да дадеш пари на църквата, както за да бъдеш архонт, така и за да бъдеш канонизиран като "безсребреник". Че кой не би искал да бъде безсребреник, щом като ще води безсмъртен живот в църковните архиви?

Както надявам се всички читатели видяха, този дядо Добри е просто един загубил разсъдъка си човек, в следствие от паднала до него бомба, която убива съквартиранта му и отнема слуха му (частично). Очевидно, въпросната бомба е отнела и голяма част от здравия му разсъдък, оставяйки семейство от жена и четири деца и на всичкото отгоре лишавайки ги от средства... в името на преподобния Неофит, който има повече нужда от тези средства.




Но нека се отнесем християнски с църквата. Нека видим, тогава, според Библията, Е ли редно да се канонизира някакъв човек, само заради това, че от придобито слабоумие е развил любов към мизерията? Любовта към мизерията явно вече се смята за добродетел?

Тъй като Исус Христос в своето учение всякога е бил против всички църковни институции (които обаче са любими на дядо Добри), нека започнем с него.






Гледната точка на Библията

Трябва ли християните да бъдат бедни?

ВЕДНЪЖ Исус казал на един млад и богат управник, че той трябва да отиде да продаде всички свои притежания и да раздаде парите на бедните. В разказа се казва, че мъжът се натъжил от думите на Исус и си отишъл наскърбен, ‘защото бил човек с много имот’. Тогава Исус казал на учениците си: „Колко мъчно ще влязат в Божието царство ония, които имат богатство!“ Той добавил: „По–лесно е камилата да мине през иглени уши, отколкото богат да влезе в Божието царство.“ — Марко 10:21–23; Матей 19:24.

Какво имал предвид Исус? Дали богатството и истинското поклонение са несъвместими? Трябва ли християните да се чувстват виновни, ако имат пари? Дали Бог изисква от тях да водят аскетичен начин на живот?



Това великолепно стихче и този добър въпрос са взети от библиотеката "Стражева кула" - една от множеството метастази на "Свидетелите на Йехова". Те са абсолютни изроди, в смисъла, че ако се допитате до тях, могат да ви кажат и как да си държите патката или как точно да приклекнете, така че да пикаете по най-богоугодния начин. Но когато става дума за критикуване на църковните институции, са номер едно.

Нека цинизмите на "Свидетели на Йехова" бъдат нашата мотивация, тук и сега, да поразсъждаваме логически (защото моралът и етиката са едни от най-логичните неща в живота на духовните хора).





Безспорно е, че Исус никога не е разпространявал подобни идеи където и да е в учението си, че богатите трябва да дават парите си на църквата. Да си богат е излишно, но да си благосъстоятелен е добродетел. С това няма как някой логично мислещ човек да не се съгласи, тъй като, ако вие самите не сте благосъстоятелни, тогава вие самите сте виновни в това, че няма да сте в състояние по най-добрия начин да помогнете на ближните си, когато възникне нужда. Да си благосъстоятелен се нарича отговорност към ближния, и е добродетел.

Да сте богати е излишно, и това говори единствено, че явно често пропускате възможността да помогнете на ближните си. Богатите са богати, защото се въздържат от инвестиции в добруването на ближните си, и това може да се смята за порок, който по същество е безотговорност към ближния.

Очевидно е, тогава, че на практика няма разлика между това да си богат или просяк, защото и по двата начина си безотговорен към ближния си.

Да си силен ВИНАГИ е било добродетел. През всичките хилядолетия на историята, и във всичките свещени книги. И винаги ще бъде неоспорим факт, че да си слаб и в тежест на ближните си НЕ Е нещо, което е за хвалене или даване за пример.




Дядо Добри е дал пари НЕ на ближните си - не дори и на семейството си, всъщност, той е ЛИШИЛ четирите си деца, както и е изоставил съпругата си с тези четири деца, или с други думи той ги е ОГРАБИЛ от себе си, защото децата ИМАТ ПРАВО на баща и семейство, и той ги е лишил от това.

С други думи дядо Добри не е праведник по силата на Христовото учение.

Добри Добрев е откраднал от ближните си (с измама и подвеждане, както обсъдих по-горе, и директно в случая със собственото семейство), за да даде на църквата - някакво превъплъщение на злото, което Христовото учение абсолютно отрича. Напомням, че единственият храм в Христовото учение е храмът на собственото тяло - и никое друго място.




Да погледнем и другата страна на сребърника: Ние нима не можем да кажем, че църквата е в конфликт на интереси?

Да канонизираш онзи, който ти е направил облага, означава да си в конфликт на интереси. Всяка една нормална институция, да вземем например държавния бранш или пък частния сектор, не би се въвлякла и не би се замесила в такава ситуация. Това е най-правилното решение от страна на главата на институцията. Нека онези 80% от народа направят с паметта на грешника дядо Добри каквото сметнат за добре.

Но църквата всъщност приема, че тя Е Бог! Така че... на практика, във всяко едно действие, което църквата прави, без значение колко мащабно или пък незначително, винаги е в конфликт на интереси пред Бога. Няма как да е иначе, след като някой допуска абсурдното положение да играе ролята на наместник на Всевишния - концепция, на чиято двата края не могат да се свържат. В Христовото учение това би било едно от най-големите богохулства. Но, както знаем, църквата няма нищо общо с християнството. Или това по-скоро са осъзнали само най-самоотвержените наши читатели?


Сега, 80% от жителите на България ще подкрепят църквата в канонизирането за светец на един "безсребреник", откраднал от ближните си, за да даде на църквата, която в конфликт на интереси ще направи така, че осемдесетте процента да ПОЧИТАТ поредното извращение на добродетелта.

« Последна редакция: Февруари 16, 2018, 11:56:41 pm от λ »

λ

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Мизериите на църквата
« Отговор #9 -: Февруари 17, 2018, 12:41:23 am »
Нека направим един забавен мислен експеримент :)


Нека си представим, че един богат човек, който наистина заслужава възхвалата на народа, се вдъхнови от думите на Исус Христос, и реши да раздаде богатството си на бедните.

Този достоен за възхвала човек дава много пари на дядо Добри. Какво ще стане?

Браво на позналите! Дядо Добри ще даде парите там, където им е мястото - в църквата! Нима някой може да отхвърли достоверността на този макар и въображаем сценарий? По този начин, дядо Добри ще се подиграе на Христовото учение... защото заръката на Исус богатите да помагат на бедните е с цел бедните да не бъдат бедни. Не така обаче разбира добродетелта дядо Добри.

Според него парите са като бензин да стигнеш до рая - колкото повече наливаш, толкова по-невинен ставаш за собствените грехове и недостатъци. Кармата в днешно време явно се купува и продава, както всичко останало.







Да си представим друго.

Да кажем, някой беден, различен от дядо Добри, реши да потърси упование в Христовото учение, и със смирение да очаква, че някой богат ще му помогне.

Този друг беден отива... например, на входа на църквата, и започва да моли просия.

ХОРАТА ще му дадат. Но дали ще му даде ЦЪРКВАТА? Църквата е гигантско богато туловище, пълна с благини, власт и пари. Дали ЦЪРКВАТА ще изпише канонен чек на просяка пред входа й? Не.

Попът може и да даде на просяка. Само че той ще му даде в качеството си на човек. Дали ще му даде в качеството си на официален църковен представител и от името на църквата? Разбира се че не! Защото каквото и да му даде, то ще трябва да подхожда на името на църквата, а това означава да превърне просяка в местен финансов магнат! Ако пък му даде стотинки и левчета, това само ще изложи и посрами църковната институция.

Освен това... през всичките тези години, какво даде ЦЪРКВАТА на дядо Добри? Той не й е връчил всичките онези суми в един ден, а на отделени във времето траншове. Още преди първия транш към Александър Невски, какво даде храма на дядо Добри, в духа на Християнското учение?

Аз мисля, че щедростта на църквата се е изразявала в това, че са позволили на Добрев да продължи да си проси от хората пред златните двери на светия храм. Нещо, което наистина не са длъжни да правят, така че прави им чест.

Ааааа... не. Сетих се. Църквата ще го канонизира! Ето сега вече всичките тези пари имат смисъл.

Понеже, аз не разбирам... за какво друго ще го канонизира, след като през живота си дядо Добри не е помогнал и на един гълъб, камо ли на човек? Той е помогнал само на църквата, за да може Неофит да има средства за био-веганска диета по време на постите, а тя е скъпа. В замяна, Неофит ще му даде някаква джунджурийка, за да я занесе в Небесното царство!

Я не ме баламосвайте...





От тези прости и напълно правдоподобни сценарии спрямо доказателствата на историята, следва заключението, че:
  • нито дядо Добри следва заръките на Христовото учение,
  • нито църквата, на която Добри дарява средствата на бедните, следва заръките на Христовото учение

Въпросът, който трябва ние разсъдливите хора да си зададем, е, следователно, по ЧИИ повели се водят дядо Добри и преподобната БПЦ?

Това разкритие ще го оставя за следващ коментар.


« Последна редакция: Февруари 17, 2018, 12:48:32 am от λ »

Psyhea

  • High Priority Members
  • Newbie
  • ***
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Мизериите на църквата
« Отговор #10 -: Февруари 18, 2018, 08:48:03 am »
Mосвен да те поздравя,че се сети да направиш подобна тема,друго не ми остава.
Напълно съм съгласна с теб.


И то не е само дядо ти Добри


Майка Тереза събра стотици милиони долари в касичката на Ватикана




Psyhea

  • High Priority Members
  • Newbie
  • ***
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Мизериите на църквата
« Отговор #11 -: Февруари 18, 2018, 09:12:41 am »

Цитат


Въпросът ми по същество е следния - Що за човек трябва да си, за да изпросиш десетки хиляди левове и да ги дариш на църквата, но да не се погрижиш, вместо това, за децата си?


Аз не съм видял едно интервю с дъщерята на дядо Добри. Да я видиме... весела ли е... засмяна ли е... БЛАГО ли й е на душицата? За това че татко й е толкова тачен от Бога?



Защо Карбовски не взе да потърси децата на дядо ни Добри за коментар?




Даже и без да изпадаме в излишно подчертаване на абсурдизма на ситуацията, нека обобщим най-очевидното:
даряването на църквата е може би най-безсмисленото дарение на този свят
собствените деца и собственото семейство във всички случаи заслужават повече, отколкото външните организации (най-малко църквата)
съществуват множество смислени дарения, които биха довели до общо благо или производство на нещо добро
да дариш просия; да дариш изпросеното от друг - в това словосъчетание няма никаква смислова логика




Дядо Добри е пример за подставена инкарнация,точно както и майка Тереза
Това са хора натоварени с "мисия" от богове и божества подобни на Яхве,за да дават тон за песен на тъпото стадо,което си умре да е "позитивно,щедро и духовно"
Масово светло поляризирани същества (който има очи да вникне в думата полярност!!!!) се инкарнират за да нарушават баланса и да влияят за светлото ориентиране на овцете/розови очила/облаци/еднорози и т.н./,защото редовата овца,не разполага с интелектуалния капацитет да провиди отвъд полярностите и да вдене,че хармония и баланс значи равни/равнодействащи пропорции,а не надмощие/повече тежест върху едната везна..това е превес,не баланс


В контекста на цитата,самия Добри твърди,че изкупувал грехове към семейството и децата си,защото ги бил изоставил преди много години?!?!?!
Надявам се висейки по църквите и събирайки кинти за нови мерцедеси на тлъстите попове,да е преоткрил децата си..може би в монети..


Майка Тереза пък действаше не по своя воля,а по заръка на "Бога"..Т.е. не е ръководена от любов към хората и живота,а стремеж за някаква криворазбрана богоугодност ..


Фалш и лицемерие както  и да го гледаш..

λ

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Мизериите на църквата
« Отговор #12 -: Февруари 19, 2018, 05:33:02 pm »
...Искаме да се преразгледа този процес, Левски да бъде оневинен, че е убиец, защото, ако си спомняте, когато се искаше канонизирането му, от църквата имаше контрааргумент, че той е извършил убийство, заяви лидерът на "Атака". По думите му това петно, лепнато върху паметта на Левски, трябва да бъде изчистено.

От партия "Атака" поднесоха венец на паметника на Васил Левски в столицата по повод 145 години от неговата гибел. Много хора, сред които ученици, се редят на опашка в дъжда, за да положат цветя и да почетат паметта на Апостола на свободата...


Източник: OFFNews.bg



Волен Сидеров може да е презряно куче, но ние не подбираме аргументите според чистотата на името, от което идват, а според тяхната логическа и обективна обоснованост. По същия начин ползвахме и материал от отблъскващата "Стражева кула" на йеховистите, без да си затваряме очите за уместно използваната истинност.


Въпросът е наистина добър.


  • Наистина ли църквата има каквато и да е активна роля в съдбините на българския народ? Или по-скоро има сериозен дефект в образованието и по-конкретно в невежия даскалски подход към историческите науки?
  • Дали е била проведена изчерпателна процедура и изследване фактологичното минало на дядо Добри, за да се провери дали не е убил някого в неговите тъмни дни като уличник, преди да бъде канонизиран за светец?
  • Нима Св. Георги не е бил редовен войник в римската армия на император Диоклециан и не се е славел като доказал се пълководец? Нима не е канонизиран за светец, тъй като е бил убит поради застъпничество за христовата вяра? Има ли проблем в идеологията на Васил Левски, която коренно се различава от тази на Св. Георги?


Църквата атакува светската власт заради Априлското въстание. Пловдивският митрополит Николай се обяви срещу честването на бунта в Панагюрище на 1 май, защото на същия ден православната църква празнува Великден. В отговор кметът на града заяви, че 40-годишната традиция е зарята за въстанието да се провежда на 1 май. 

Пловдивският митрополит Николай не пожела да говори с медиите, а реши да изложи вижданията си в писмо. В него той заявява, че ако кметът не го послуша, няма да позволи на нито един пловдивски свещеник да служи за годишнината от Априлското въстание. В позицията си казва, че на Великден е недопустимо провеждането на каквито и да е други празници и че не трябва да се отклонява съзнанието на вярващите от Възкресение Христово.

Честването на Великден и Априлското въстание на една дата не е прецедент за Панагюрище – това се е случило през 2005 година. Според историците въстанието не е събитие, което трябва на всяка цена да се отбелязва в точно определен ден.


Източник: Nova.bg



Каква е причината за светец скоропостижно да се канонизира един уличник, придобил слабоумие в следствие на физически удар по главата и напреднала възраст, а десетки години наред да се спъва канонизирането на един световно доказан борец за свободата на хората, над което едва ли може да има по-висш идеал?

Какви са коренните разлики между образите и каузите на дядо Добри и Васил Левски? Нека поръзсъждаваме известно време, преди да споделим изводите си.


« Последна редакция: Февруари 19, 2018, 05:38:24 pm от λ »

λ

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Мизериите на църквата
« Отговор #13 -: Февруари 25, 2018, 10:18:17 am »
Нека продължим с разобличаването на пошлия характер на дядо Добри. Не бива да забравяме за нашия нов светия, така че от време на време ще се сещаме да го почетем с някой нов коментар тук.


Днешният коментар е посветен на един специален църковен термин, наречен индулгендия. Индулгенция, това е църковният акт на опрощение на греховете.

На практика, в средновековието индулгенцията е изглеждала така - богатият аристократ е изнасилвал малолетните дъщери на робините си, мърсувал е с каквото намери, убивал е тук-таме някой свой роб за назидание на останалите крепостни селяни... след това е отивал с една торбичка златици в църквата. Попът е приемал торбичката с пари, казвал "Да са ти простени греховете, чадо", и аристократът е спял спокойно чак до следващата събота, когато по традиция си е изкарвал яда върху плебеите.


Дядо Добри иска да се възползва от същата църковна услуга - индулгенция. Той иска да изкупи своите грехове, които дори не иска да обсъжда. Както знаем вече, те се състоят в това, еч е изоставил пет членното си семейство (без да броим него).

Така че, елементарен мой народе, вие канонизирахте поредния индулгент. Лесно подмамени от жалкия му външен вид. Поклоненията във фейсбук не секват.

λ

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Мизериите на църквата
« Отговор #14 -: Февруари 25, 2018, 10:21:04 am »
Нека днес направим още едно възпоменание в темата за църквата.


Нека си спомним, за СВЕТИЯТА Борис - кръстителя на българския народ. Избил и изклал 52 български рода заедно със слугите им.

Сега, дядо Добри и Свети Борис ще си бъдат заедно, не знам дали в рая, но със сигурност поне в църковните анали.


Дано Васил Левски никога не се събере с тях там.

Тагове към темата: религии манипулация коментар