Тъй като в LXX Бог поставя друга фигура в градината „с“ „Херувима“, учените, които предпочитат LXX, разбират тази фигура като Адам и след това го отъждествяват с човешкия крал (главнокомандващ) на Тир.
Всъщност има и други проблеми, свързани с LXX, освен просто лингвистични проблеми.
1. Онтология на АдамЗа разлика от формулировката на
Исая 14 и
Йезекиил 28,
Адам никога не е описван като част от
Божествения съвет или желаещ да бъде
Ел.
Няма и намек, че Адам си е въобразявал, че е божествено същество. Няма логика човешките царе в
Исая 14 и
Йезекиил 28 да са аналогични на Адам като божествен цар.
Адам и Ева биха станали „
като богове“ [
Битие 3:5], ако ядат от дървото. Това означава, че те
не са били богове. Тази фраза не означава
божественост, защото след като са яли, те са били „
като богове“ в един аспект: „познавайки доброто и злото“ [
Битие 3:22].
Те са „
като“ божествените същества на Божествения съвет в
Едем, но не са „
богове“.
Да си „
като“ божествено същество по нов начин не е онтологично еквивалентно на това да си „
бог“.
2. Прегрешението на АдамВ
Битие 3 Адам не демонстрира изключителна гордост и високомерие на нивото на презумпцията за божествен цар, за да управлява божествения съвет.
Исая 14:13–14:
13 А ти си каза:
„Ще се изкача на небето; над Божиите звезди ще издигна трона си.
Ще седна на хълма на събранието
в далечния север (Zaphon / the Sacred Mountain)
14 Ще се издигна над облаците, ще бъда като Всевишния.“
Йезекиил 28:2:
2 „Сине човешки, кажи на главнокомандващия на Тир: ‘Така казва Господ Йехова:
Йезекиил 28:6:
6 Затова ето какво казва Господ Йехова: ‘Понеже ти поставяш своя ум наравно с Божия ум,
Освен това, няма намеци, че Бог е останал в Едем на земята след грехопадението или че Едем е продължил да съществува като уникално място на земята след изгонването на Адам и Ева.
Грехът на Адам никога не се разглежда като предизвикателен агресивен бунтарски акт. Няма намеци, че Адам е искал да бъде бог на Божествения съвет или че се е смятал за божествен. Дори и да е било така, това не е разкрито от текста.