Apocryphal Academy

Автор Тема: Майкъл Хайзер: Нецензурирана Библия и Невидимия домейн  (Прочетена 3899 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил


БОЖЕСТВЕНИЯТ СЪВЕТ В БИБЛИЯТА



Идеята за божествен съвет от Божии синове около Яхве като йерархично събрание не е просто изкопана от поетични пасажи в Псалмите; съветът е изрично описан в други части на Библията.

Двата основни пасажа са 1 Царе 22 и Йов 1-2.

В 3 Царе 22, злият цар на Израел Ахав търси пророци, за да му кажат, че злите му намерения да нахлуе в Рамот-Галаад ще бъдат опростени от Яхве. Много от пророците насърчават Ахав да направи това с Божията благословия. Пророк Михей обаче описва следното видение за онова, което в действителност се е случило:

Цитат
19 Но Михей продължи: „Послушай словото на Господа. Аз видях Господа да седи на Своя трон и цялото небесно войнство стоеше при Него, отдясно и отляво на Него.
20 И Господ каза: ‘Кой би подмамил Ахав да тръгне и падне при Рамот-Галаад? Един дух казваше така, а друг иначе.
21 Един дух излезе, застана пред лицето на Господа и каза: «Аз ще го подмамя.» И Господ го запита: «С какво?»
22 И той отговори: «Ще изляза и ще бъда лъжлив дух в устата на всички негови пророци.» И Господ каза: «Ти би го подмамил и би изпълнил това. Излез и го направи».’



Йов 2:1-6:

Цитат
1. Един ден, когато Божиите синове дойдоха да се представят пред Господа, между тях дойде и Сатана да се представи пред Господа.
2 Тогава Господ каза на Сатана: „Откъде идваш?“ Сатана отговори на Господ: „Обикалях по земята и странствах по нея.“
3 Господ рече на Сатана: „Забеляза ли Моя служител Йов? Няма на земята такъв човек като него: безукорен, справедлив, благоговеещ пред Бога и чужд на всякакво зло. Той все още устоява в своята безукорност, а ти Ме подбуждаше против него да го погубя без причина.“
4 Сатана възрази на Господа с думите: „Човек заменя кожа за кожа! А за живота си той ще даде в замяна всичко, което притежава.
5 Но Ти простри ръка и се докосни до костите му и месата му – тогава дали няма да се отрече от Тебе пред Твоето лице?“
6 Тогава Господ каза на Сатана: „Добре, нека той бъде в твоя ръка, само запази живота му!“


Още веднъж Бог се съветва със своето божествено събрание от Божии синове, като задава въпроси и обсъжда, в този случай с неприятел или „Сатаната“.

И Бог дава на противника отговорността да изпълни волята на Божия надзорен съвет.

Тези Божии синове са същото небесно войнство, което присъстваше, когато Бог създаваше основите на земята и славослови (Йов 38:7):

Цитат
4 Къде беше ти, когато полагах основите на земята?
...
7 когато утринните звезди ликуваха и всички Божии синове възклицаваха?




Това не биха могли да бъдат човешки владетели в земен съд.


Захария 2:13-3:7:

Цитат
13. Нека всичко замлъкне пред Господа, защото Той излиза от святото Си жилище’.“
...
3. И Господ ми показа първосвещеника Иисус, който стоеше пред Ангела на Яхве; а Сатана стоеше от дясната му страна, за да действа като противник и да го обвинява.
2. Тогава Яхве рече на Сатана: „Яхве ще те укори, Сатана, Яхве, Който е избрал Йерусалим, ще те укори! Не е ли той глава, изтеглена от огън?“
3. А Иисус стоеше пред Ангела с изцапани дрехи.
4. Ангелът се обърна към онези, които стояха пред него, с думите: „Свалете мръсните дрехи от него.“ А на него каза: „Ето снех от тебе вината и те обличам в празнични дрехи.“
5. Тогава заповядах: „Поставете на главата му чист кидар!“ Те поставиха на главата му чист кидар и го облякоха в дрехи, докато Ангелът на Яхве стоеше наблизо.
6. Ангелът на Яхве се обърна към Иисус и тържествено заяви:
7. „Така казва Яхве на войнството:



В това видение на Захария той вижда в Божието свято жилище, в което небесното войнство на Яхве стои пред него, а Сатаната, готов да обвини Исус пред небесния съд. Яхве е наречен „Господар на войнството“, защото е заобиколен от това небесно войнство от Божии синове.


Това видение на Захария е пример за друга нишка в Стария завет, свързана със съдебни дела по споразумението (завета), сключено с Яхве.

В Йов, 3 Царе и Захария, има юридически процедури, в които участва божественият съвет, когато се обсъжда присъда за Израел или друга провинила се нация или крал.



Четем за призоваване на домакина и подсъдимия, представяне или изправяне пред Бог, покана от страна на съдията за свидетелски показания от съвета, обвинение на противник или самия защитник, и присъди, изпълнявани от членове на съвета.

Същите тези елементи присъстват в други пасажи по-имплицитно.

Видението на Исая с небесния трон със серафимите и множествено повели на Бог в Исая 6:

Цитат
В годината, когато умря цар Озия, видях Господ, седнал на висок и издигнат престол. И полите на дрехата Му изпълваха целия храм.
2 Над него стояха серафими. Всеки от тях имаше шест крила: с две покриваше лицето си, с две покриваше краката си и с две летеше.
3 И извисяваха глас един към друг: „Свят, свят, свят е Яхве на войнството! Цялата земя е изпълнена с Неговата слава!“

4 И праговете се разклатиха от гласа на викащия и храмът се изпълни с дим.
5 Тогава казах: „Горко ми, понеже загинах, понеже съм човек с нечисти устни и живея сред народ с нечисти устни, а очите ми видяха Царя, Яхве на войнството.“

6 Тогава при мене долетя един от серафимите. Той носеше в ръката си разпален въглен, взет с клещи от жертвеника,
7 докосна устата ми и каза: „Ето това докосна устните ти и твоето беззаконие се отне и твоят грях се очисти.“

8 И чух гласа на Господа, Който казваше: „Кого да изпратя? И кой ще отиде за нас?“

И аз казах: „Ето ме, изпрати мене.“

9 Тогава Той каза: „Иди и кажи на този народ: ‘С уши ще чуете и няма да разберете, с очи ще гледате и няма да видите.’
10 Защото сърцето на този народ е закоравяло – с уши трудно слушат и са затворили очите си, за да не би някога с очи да видят и с уши да чуят, и със сърце да разберат, и да се обърнат да ги спася.“

11 Тогава попитах: „Колко дълго, Господи?“




В тези пасажи Бог задава въпрос на някаква група от същества. Тази група без съмнение е божественият съвет около неговия трон. Иеремия и Амос дори посочват, че онова, което отоличава истинския пророк от лъжепророка е, че истинският пророк в действителност е стоял в божествения съвет и е получил напътствия от Бог и неговите светии, а лъжепророкът не е.



Йеремия 23:16-18:

Цитат
16 Така казва Яхве на войнството: „Не слушайте думите на пророците, които ви пророкуват. Те ви мамят, говорят измислици от сърцето си, не от устата на Яхве.
17 Те постоянно казват на онези, които Ме отхвърлят: ‘Яхве каза: «Мир ще имате!»’ И на всеки, който действа от инат, казват: ‘Няма да ви сполети бедствие!’

18 Но кой от тях е стоял в съвета на Яхве и е видял и чул словото Му? Кой от тях е обърнал внимание на словото Му – и го е чул?


Амос 3:7:

Цитат
7 Тъй като Господ Яхве не върши нищо, без да разкрие намеренията Си на Своите слуги, пророците.
« Последна редакция: Октомври 28, 2021, 01:34:13 am от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил

ПАРАЛЕЛИ С ДРЕВНИЯ БЛИЗКИЯ ИЗТОК



Терминът Божии синове се използва взаимозаменяемо в Библията с други думи като богове, демони (в някои случаи), небесно войнство, Стражи, Наблюдатели, светии, събрание и божествен съвет.


Има и трета причина, поради която Божиите синове не могат да бъдат човешки съдии, а божествени небесни същества, и това е, защото същият божествен съвет или събрание от богове съществува в разказите на съседите на Израел в Древния Близък Изток. С други думи, Израел споделя обща културна среда със своите съвременници, която осигурява контекст за тълкуване на замисленото значение на библейския текст.


Ако искаме да разберем значението на мистериозен термин или концепция в Библията, трябва да интерпретираме по-широкия културен контекст, в който е функционирал Израел. Въпреки че този контекст не е окончателно определящ за тълкуването на библейския текст, той има голямо значение, като се има предвид, че Израел споделя много общо със своите съседи по отношение на език, мироглед и символика.



Месопотамският/шумерският разказ че Авраам е призован от Яхве, включва божествен съвет на боговете, който отчасти функционира като съд, който управлява делата на хората, включително пълномощия да издига богове или хора на престола. Божественият съвет се свиква от бога на небето и „баща на боговете“, Ану (по-късно, Ану), но с него също e Енлил, богът на бурята.

Всеки от тях повдига въпрос, който трябва да бъде разгледан, който след това се обсъжда и дискутира от „великите богове“ или „Анунаки“, които включват 50-те висши богове, както и „7-те богове, които определят съдбата.“ (Ану, бог на небето, Енлил, бог на бурята, Енки, бог на водата, Нинхурсаг, богиня на земята, Нанна, бог на луната, Уту, бог на слънцето, и Инана, богиня на секса и войната)


„Чрез такава всеобща дискусия — „задаване на въпроси един на друг“, както се изразяват вавилонците — се изасняват разногласията и различните богове има възможност да гласуват за или против.“ Енлил като един вид съ-регент на Ану е бил натоварен с отговорността да изпълнява решенията.


Енума Елиш, акадският мит за сътворението на вавилонците, също изобразява божествен съвет от богове, свикан около върховния бог Мардук, чиято работа отразява същата небесна бюрокрация.

Но както посочва Хайзер, консенсусът на учените е, че угаритският пантеон на Ханаан е най-близкият концептуален предшественик на израелската версия на божествения съвет. Езиковите паралели са многобройни и тяхното сравнение дава добро разбиране на еврейския мироглед.



Сред многото паралели, които Хайзер прави между божествения съвет на ханаанците и израилтяните, са следните:


Угаритските термини за божествения съвет включват „събрание на боговете“ и „събрание на Божиите синове“.

Еврейската Библия използва термините „синове Божии“, „събрание на светите“ (Псалм 89:5-6) и „Божия съвет“ (Йов 15:8):

Псалм 89:5-6:

Цитат
5 Яхве, небесата прославят Твоите чудеса и в събранието на светиите – Твоята истина,
8 защото кой може да се сравни с Яхве от тези, които са на небесата, и кой е подобен на Яхве сред синовете Божии?
7 Страшен е Бог в съвета на светиите. Той е велик и страшен за всички около Него.


Йов 15:8:

Цитат
Have you listened in the council of God?

Слушал ли си в Божия съвет?




В угаритската митология, Ел е върховният бог, а Баал е негов заместник, който управлява другите богове в съвета.





В еврейската Библия, Ел/Елохим/Яхве е Бог-създател, но той също има заместник, Човешкият Син/Ангелът Божий (Божият ангел), който е видимо въплъщение на Яхве, който управлява божествения съвет (Даниил 7):

Цитат
13 След това видях в нощните видения: ето сред небесните облаци идваше Един, подобен на Човешки Син, се приближи до Древния по дни, и го доведоха пред Него.
14 На Него бяха дадени властта, славата и и царството, за да Му служат всички народи, племена и езици. Неговото господство е вечно и непреходно и Неговото царство няма да бъде разрушено.



В угаритската митология, Ел е живял в палатка на космическа планина на север (Сапон) „при извора на две реки“, където се свиква божественото събрание, за да обсъжда, а Ел дава своите заповеди.

Планината е била връзка между небето и земята, това е земният храм и неговият еквивалент на небето.

В еврейската Библия, светилището на Яхве също е в палатка (скиния) на космическа планина, Цион (Псалм 48:1-2), която е във висините на север (Сапон):

Цитат
1. Яхве е велик и достоен за голяма възхвала в града на нашия Бог, на неговата свята планина.
2. Красива поради своята извисеност, радост за цялата земя е планината Цион, далече на север —
градът на Великия цар.



Планината Синай е мястото, откъдето Бог идва заедно със своето небесно войнство (Второзаконие 33:1-2; Псалм 68:15-17):

Цитат
1. Ето благословията, с която Моисей, Божият човек, благослови синовете на Израил, преди да умре.
2  Ето думите, които той изрече:
„Яхве дойде от Синай, озари ги със светлина от Сиир, засия от планинската област Фаран.
С него бяха десетки хиляди светии.

Цитат
Васанската планинска област+ е планина на Бога, васанската планинска област е планина с много върхове.
16  О, планини с много върхове, защо гледате със завист към планината, която Бог пожела да обитава? Яхве ще я обитава вечно.
17  Божиите колесници са са десетки хиляди, безброй хиляди. Господ дойде с тях от святата планина Синай.



Въпреки че има повече съответствия между ханаанските и еврейските концепции за божествения съвет, отколкото изброените тук, със сигурност има и много несъответствия, не на последно място политеистичният мироглед на Ханаан срещу монолатричния светоглед на Израел.


„Митопоетичната концепция за небесното събрание, божествения съвет, е библейският начин да се посочи трансцендентното организация и управление на вселената, на които всички човешки правителства и институции са отражение, но още повече това е механизмът, чрез която справедливото Божие управление е ефективно, тоест могъщо във Вселената.”

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил

НЕФИЛИМИТЕ


Битие 6:4:

Цитат
4 По онова време, а и след това, на земята бяха Нефилимите (гиганти, исполини). В онези дни Божиите синове имаха сексуални отношения с човешките дъщери и те им раждаха синове. Това бяха Нефилимите, героите и легендарните фигури в древните времена.


Числа 13:33:

Цитат
33 Там видяхме Нефилимите, синовете на Енак, които са от Нефилимите, и ни се струваше, че в сравнение с тях сме като скакалци, а и за тях изглеждахме така.“


Значението на библейската дума Нефилим е било в центъра безкрайни противоречия в историята на Църквата и все още няма постигнато споразумение относно автентичното й значение.

Двата пасажа, цитирани по-горе, са единствените 2 места в Библията, където се използва думата на ивтрит нефилим.

Но това не са единствените места, където се говори за Нефилимите в Светото Писание. За Нефилимите има теологична нишка, която започва в Битие 6 и върви чак до Новия Завет.



Основните съперничащи си тълкувания на тази дума се свеждат до това дали е препратка към някакъв вид могъщи лидери или към гиганти с необичаен човешки ръст.

Една от интерпретациите е, че тези библейски пасажи не са просто някакви объркани и несвързани препратки към някакви чудновати исторически факти, а по-скоро са част от дяволски свръхестествен план на „синове Божии“, които са отпаднали от Божия божествен съвет на небесното войнство.



Битие 6:1-4:

Цитат
1 И хората започнаха да се размножават по лицето на земята станаха и им се родиха дъщери,
2 Тогава Божиите синове забелязаха, че човешките дъщери са красиви, и започнаха да си вземат от тях за жени, който каквато си избере.
3 Тогава Йехова каза: „Духът Ми няма да толелира човека завинаги, защото той е плът (смъртен). Давам му 120 години.

4 По онова време, а и след това, на земята бяха Нефилимите. В онези дни когато Божиите синове се сношаваха с човешките дъщери и те им раждаха деца. Тези деца станаха героите и легендарните фигури от древните времена.



Битие 6 представлява началото историята за потопа и Ной.


В Битие 6 се говори за хора, които се размножават по лицето на земята, и за „синове Божии“, които си вземат съпруги от жените. Фразата Божии синове в Библията се отнася до свръхестествени членове на Божия божествен съвет. Текстът подчертава разделението небесна/земна плът.


Новият завет е в съгласие със свръхестествената интерпретация на божествено/човешкото съжителство, защото намеква точно за това нарушаване на плътските категории и произтичащото от него наказание в 2 Петър и Посланието на Юда.


Оскверняване на човешката и ангелската плът - 2 Петър 2:4-10:

Цитат
4 Щом Бог не пощади ангелите, които съгрешиха, но ги хвърли в Тартар и ги остави оковани в мрака, за да бъдат пазени за съд,
5 и щом не пощади онзи древен свят, но запази Ной, вестителя на правдата, заедно с още 7 души, когато донесе потоп върху света на нечестивите,
6 и щом осъди на унищожение градовете Содом и Гомора и ги превърна в пепел, правейки ги пример на онова, което ще сполети безбожниците,
7 и щом спаси праведния Лот, който се бе отчаял от разпуснато поведение на нечестивите —
8 защото поради всичко, което виждаше и чуваше, живеейки сред тях ден след ден, този праведен мъж измъчваше праведната си душа заради беззаконните им дела, —
9 тогава Яхве знае как да избави благочестивите от изпитания, но да запази неправедните за деня на съда, за да бъдат унищожени,
10 особено онези, които се отдават на похот и омърсяваща страст и презират авторитети.


Юда 6-7:

Цитат
6 А ангелите, които не запазиха отредения им домейн, но напуснаха присъщото им местообитание, той държи във вечни окови в непрогледен мрак за съда на великия ден.
7 Както Содом и Гомора и околните градове, които подобно на тях се отдадоха на блудства и на противоестествени желания на плътта (за различна плът), служат за пример за наказание с вечен огън.



И двата пасажа говорят за едни и същи ангели, които са съгрешили преди потопа на Ной и които са били вързани с вериги на мрачен мрак.

1 Петър 3:19-20 нарича тези хвърлени в затвора ангели „непокорни“.

Цитат
19 Така той си отиде и проповядваше на духовете в затвора,
20 които нарушиха закона в миналото, когато в Ноевите дни Бог чакаше търпеливо, докато се строеше ковчегът, в който няколко човека, тоест 8 души, се спасиха, преминавайки през водата.


Битие 6 разказва, че ангелските синове на Бог са съгрешили, така че това би следвало да са същите ангели, за които се споменава в Новия завет. Но какъв е техният грях?


И Петър, и Юда свързват греха на тези "паднали" (съгрешили) ангели с греха на Содом и Гомора, който е описан като отдаване на „вулгарна неморалност“ чрез домогване „странна плът“.

„Вулгарна неморалност“ (ek porneuo) на гръцки означават интензивна форма на сексуална неморалност, а „странна плът“ (heteros sarx) на гръцки означава домогването до нещо различно от собствената присъща плът.

Тази „странна/чужда/хетеро плът“ не може да бъде препратка към хомосексуалност. Грехът на Содом, върху който Юда и Петър поставят акцента, не е толкова хомосексуалност, колкото междувидова сексуалност между ангели и хора.



В Битие 19, Содомитите очевидно не знаят, че двамата мъже са ангели:

Цитат
1 Привечер, двамата ангели (מֲלְאָךְ = malak) пристигнаха в Содом, когато Лот седеше при портата на Содом. Като ги видя, Лот стана, за да ги посрещне, и се поклони с лице до земята,
2 като каза: „Моля ви, господари (Адонаи, אָדוֹן = adon) мои, Отбийте се да пренощувате в дома на вашия слуга, и да ви бъдат измити краката! Като станете утре сутринта, ще продължите пътя си.“ А те отговориха: „Не, ще пренощуваме на градския площад.“
3 Но Лот така настояваше, че те тръгнаха след него и влязоха в къщата му. Той ги нагости, изпече безквасни пити и те ядоха.
4 Но още преди да си легнат, градските жители, мъжете на Содом, млади и стари,
5 И викаха на Лот: „Къде са мъжете, които дойдоха при тебе тази вечер? Изведи ги, за да имаме сексуални отношения с тях!“
6 Лот излезе при тях до прага, затваряйки вратата зад себе си,
7 и каза: „Моля ви, братя мои, не вършете такова зло!
8 Ето, имам две дъщери, които никога не са лягали с мъж. Нека ги изведа при вас, а вие правете с тях каквото поискате. Само на тези мъже не сторвайте нищо, са дошли под покрива ми.“
9 А те закрещяха: „Отдръпни се от пътя ни!“ И викаха: „Той е чужденец, а иска тук да се разпорежда. С тебе сега ще постъпим още по-лошо, отколкото с тях.“ Те връхлетяха върху Лот и се опитаха да разбият вратата.
10 Но гостите протегнаха ръце, дръпнаха Лот при себе си в къщата и затвориха вратата.
11 И поразиха със слепота хората, които бяха пред вратата на къщата, малки и големи, така че те напразно търсеха слепешком вратата.

12 Тогава мъжете попитаха Лот: „Какви други близки имаш в града? Зет, синове, дъщери и каквито още близки имаш в града – изведи ги от това място!
13 Защото ние ще унищожим този град, защото има голям протест срещу жителите му пред Йехова и Йехова ни изпрати да унищожим града.“
14 Тогава Лот излезе и каза на годениците на дъщерите си: „Бързо! Напуснете това място, защото Йехова ще унищожи града!“ Но на годениците им се стори, че той се шегува.
15 Призори, ангелите започнаха да настояват пред Лот: „Побързай! Вземи жена си и двете си дъщери, които са тук, за да не бъдеш унищожен поради прегрешението на този град!“
16 Но понеже той се мотаеше, и мъжете (ангелите) хванаха за ръка него, жена му и двете му дъщери, тъй като Йехова го съжали, изведоха го и го оставиха извън града.
17 И щом ги изведоха в покрайнините на града, единият от ангелите каза: „„Спасявай се! Назад не поглеждай и никъде не се спирай в тази долина! Спасявай се в планината, за да не загинеш.“
18 Но Лот им отговори: „Не, Господи (Адонай)!
19 Ето Твоят слуга получи Твоето благоволение и е велика милостта, която Ти ми оказа, като спаси живота ми. Но въпреки това не мога да избягам в планините, защото там може да ме настигне бедствие и да умра.
20 Виж, моля те, в този град наблизо мога да намеря убежище. Нека избягам там – той е малък и там мога да спася живота си.“
21 Ангелът му каза: „Добре, аз и това ще направя за тебе – няма да разруша града, за който ти говориш.
22 Но побързай, защото не мога да направя нищо, докато ти не отидеш там.“ Затова този град се нарича Сигор (Zoar = малък).


Бог унищожава Содом

23 Слънцето беше изгряло, когато Лот влезе в Сигор.
24 Тогава Йехова изля дъжд от сяра и огън над Содом и Гомора — и това беше от Йехова от небесата.
25 Така той унищожи тези градове и цялата долина, всичките жители на градовете и цялата растителност.




В библейския контекст като цяло, е най-акуратно да се каже, че грехът на Содом включва както хомосексуалност, така и ангелско/човешко оскверняване.


Ангелите на земята могат да имат физическо присъствие. Изучаващите Библията знаят, че мъжете в Содом искат да правят секс с ангелите в дома на Лот. Така че това не е просто хомосексуален акт, а е нарушение на разгранието небесна/земната плът.






Павел и Юда асоциират ангелите, съгрешили преди потопа, с нарушаването на сексуалното разделение на ангелите и човечеството, т.е. Божиите синове правят секс с хора.



Посланието на Юда не само цитира стих от неканоничната книга 1 Енох (Юда 14 цитира 1 Енох 1:9), но и Юда 6-7, и 2 Петър 2:4-10 перифразират съдържание от 1 Енох, като по този начин подкрепят теорията, че авторите смятат, че „ангелите“, наречени от Енох Наблюдатели (Божии синове) са имали сексуален контакт с хора.


Юда 14:

Цитат
14 За тях е пророчеството на Енох, седмия от Адам, който казва: „Ето идва Господ с безчислени множества Свои свети Ангели,


1 Енох 1:9:

Цитат
9 And behold! He cometh with ten thousands of His holy ones
To execute judgement upon all,
And to destroy all the ungodly:
And to convict all flesh
Of all the works of their ungodliness which they have ungodly committed,
And of all the hard things which ungodly sinners have spoken against Him.


9 И ето! Той идва с десетки хиляди Свои светии
За да изпълни присъда над всички,
И да унищожи всички нечестивци:
И да осъди всяка плът
За всички нечестиви дела, които са извършили безбожно,



1 Енох екстраполира историята на Нефилимите преди потопа от Библията като говори за ангели, които нарушават свръхестественото си разделение и правят секс с хора, които раждат гиганти.
« Последна редакция: Октомври 30, 2021, 08:24:15 am от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил


Юда и Петър се позовават на общото разбиране в тяхната култура, че ангелският грях (и неговият хибриден плод от гиганти) е неестествено сексуално нарушение на божественото/човешкото разделение.

Още текстове:


Сирах 16:7-8:

Цитат
7 Бог не прости на исполините от древността [плода на ангелския грях], които се разбунтуваха срещу Него, уверени в могъществото си.
8 Не пощади съгражданите на Лот, отвратен от тях заради високомерието им.


Завет на Нефталим 3:4-5:

Цитат
[D]iscern the Lord who made all things, so that you do not become like Sodom, which departed from the order of nature. Likewise the Watchers departed from nature’s order; the Lord pronounced a curse on them at the Flood.

Признайте Господа, Който е създал всичко, за да не станете като Содом, който се отклони от естествения ред. По същия начин, Наблюдателите се отклониха от реда в природата; Господ ги прокле с потопа.


3 Макавеи 2:4-5:

Цитат
4. Ти едно време погуби ония, които вършеха беззаконие; между тях имаше исполини, които се уповаваха на силата и дързостта си; на тях изпрати безмерен воден поток.

5. Ти изгори с огън и сяра содомци, които надменно постъпваха и се бяха прочули с престъпленията си, като ги направи пример за онези, които ще дойдат след тях.


Юда 7:

Цитат
Содом и Гомора, и околните градове, които по същия начин като тях блудстваха и налитаха на друга плът, станаха за пример с това, че бяха наказани с вечен огън.


Юбилеи 20:4-5:

Цитат
[L]et them not take to themselves wives from the daughters of Canaan; for the seed of Canaan will be rooted out of the land. And he told them of the judgment of the giants, and the judgment of the Sodomites, how they had been judged on account of their wickedness, and had died on account of their fornication, and uncleanness, and mutual corruption through fornication.

Да не си вземат за жени от ханаанските дъщери; защото семето на Ханаан ще бъде изкоренено от земята.

И той им разказа за присъдата на гигантите и за присъдата на содомците, как са били осъдени поради порочността си и са умрели заради блудствата си, скверност и взаимна поквара чрез блудство.



Това е от решаващо значение за разбирането на Нефилимите като нечестиво гигантско потомство, защото Нефилимите са резултат от сексуален съюз между ангел и човек.


Някои казват, че ангелските същества не могат да правят секс с хора заради онова, което Исус казва в Матей 22.

Исус е изправен пред садукеи, които се опитват да принудят Исус да отрече бъдещото Възкресение на мъртвите. Те дават хипотетичен пример за жена с множество съпрузи, защото всичките умират, и след това го питат чия жена е тя при Възкресението, надявайки се да го хванат с крачка. Исус отговаря:

(Матей 22:29-30):

Цитат
Грешите, не разбирате Писанията, нито Божията сила. „Защото при възкресението нито се женят, нито се омъжват, а са като ангели на небето


Поради това се твърди, че ангелите не могат да имат полов акт с хора.


Но това изобщо не е онова, което Исус казва.

Първо, Исус не говори за полов акт, а за законите на Тората за брака.

Второ, той не говори за онова, което ангелите не могат да направят, а какво не правят. Небесните ангели, които се покоряват на Бог, не се женят. Това не се отнася за онова, което падналият ангел може да направи физически, когато дойде на земята.

Трето, Исус говори за ангели на небето, тяхното естествено местопребиваване, а не за ангели на земята, които са напуснали своя домейн, за да участват в неестествени връзки с човешка плът (както видяхме в 2 Петър 2 и Юда). Ангелите на небето, за които Исус говори, не са ангелските Божии синове, които са напуснали небето, идват на земята и нарушават Божието разделение на тези домейни, като имат сношения с човешки жени.



Да се върнем към Битие 6:4:

Цитат
3 Тогава Йехова каза: „Духът Ми няма да толелира човека завинаги, защото той е плът (смъртен). Давам му 120 години.

4 По онова време, а и след това, на земята бяха Нефилимите. В онези дни когато Божиите синове се сношаваха с човешките дъщери и те им раждаха деца. Тези деца станаха героите и легендарните фигури от древните времена.



Някои смятат, че Нефилимите не са резултат от сексуалния съюз между Божиите синове и човешките дъщери, а по-скоро, че Нефилимите просто са били могъщи воини по онези времена, преди и след събитията с Божиите синове.

Но тази гледна точка би обезсмислила текста, защото излиза, че Нефилимите нямат връзка с онова, за което се говори, а именно сексуалните връзки и потопа.

Оповестяването на потопа следва стихове 1-4 в стихове 5-8:

Цитат
5 И Йехова видя, че човекът върши големи злини на земята и че всичките мисли на сърцето му са насочени винаги към зло.
6 И Йехова съжали, че беше направил хора на земята, и изпита болка в сърцето си.
7 И Господ каза: „Ще изтребя от лицето на земята човеците, които сътворих – човек и добитък, влечуги и птици в небето, понеже съжалих, че съм ги създал.“
8 Но Ной намери благоволение в очите на Господ.



Текстът започва да говори за сексуалния съюз между Божиите синове и човешките дъщери, след което прави препратка към Божието изявление за унищожаване на света след 120 години, а след това говори за Нефилимите в контекста на това наказание.
« Последна редакция: Октомври 30, 2021, 08:22:15 am от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил


Още веднъж Битие 6:1-4:

Цитат
1 И хората започнаха да се размножават по лицето на земята станаха и им се родиха дъщери,
2 Тогава Божиите синове забелязаха, че човешките дъщери са красиви, и започнаха да си вземат от тях за жени, който каквато си избере.
3 Тогава Йехова каза: „Духът Ми няма да толелира човека завинаги, защото той е плът (смъртен). Давам му 120 години.

4 По онова време, а и след това, на земята бяха Нефилимите. В онези дни когато Божиите синове се сношаваха с човешките дъщери и те им раждаха деца. Тези деца станаха героите и легендарните фигури от древните времена.




Божиите синове намират човешките дъщери привлекателни и си вземат от тях за жени.

Бог казва, че няма да толелира човека вечно, защото той е плът. Дава на хората 120 години време.  Нефилимите са на земята по това време, а също и след това. Човешките дъщери раждат на Божиите синове деца, които стават героите и легендарните фигури от древните времена.


Нефилими има преди след потопа. Те не са просто споменати заради смесените бракове като продукт на тези съюзи.

Числа 13:33 потвърждава това тълкуване, като казва, че Енакимите от времето на Исус Навин, са потомци на Нефилимите, така че Нефилимите очевидно е имало и преди, и след потопа.


Цитат
33 Там видяхме Нефилимите, синовете на Енак, които са от Нефилимите, и ни се струваше, че в сравнение с тях сме като скакалци, а и за тях изглеждахме така.“

Тагове към темата: