Apocryphal Academy

Автор Тема: Тълковен речник на окултни символи в културата  (Прочетена 9179 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

λ

  • Hero Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Още в началото на сайта ни се опитах да напиша тази тема, но се отказах поради липса на вдъхновение. Колкото повече материали натрупваме обаче, толкова по-лесно става да се говори за още повече неща :) Мисля че вече прескочихме критичния минимум и в момента няма тема, за която да нямаме отправна точка.

Осъзнах, че трябва има български вариант на тази информация, още щом изгледах видеото на един ютубър. Той е случаен човек, просто един от всички нас без нещо особено в живота му, а изложението му не се опира на някакви изтъкнати доказателства, не прави опит за доказване валидността на предложенията си. Но, в интерес на истината, доказателствата са толкова много, ще е трудно човек да посочи някое конкретно, попадението на аргументите му се вижда веднага с просто око.

Според мен обаче материала не подхожда на духа на Библиотеката и мястото на този материал е тук във Форума, защото целия трябва да бъде преразказан. Начинът, по който е представил видеото си в YouTube силно ме възпрепятства да го представя по вече познатия начин - като текст, играещ ролята на субтитри, и вмъкнати в него кадри от видеото. "Паралелна Реалност" имат богат опит с анализирането на културни продукти и културни изяви и няма смисъл да правя същото като тях. Затова се замислих, че може би мога да построя темата по хаотичен начин, под формата на джобен тълковен речник, така че да се получи нещо като шаблон, по който почти всеки филм на Холивуд да може да бъде дисектиран до кости :)

И така реших да събера информация и от още ютубъри и всевъзможни източници, заемайки се с трудоемката задача да обърна персонално внимание на всеки един окултен символ, предоставяйки колкото мога повече силна информация за произхода и смисъла му. Символите и анализа им ще се добавят с времето. Голяма част от всичко това съм го запомнил и не винаги помня от кого... списъкът с източниците пък ще е доста дълъг, затова смятам просто да кажа, че всичко това е от лесно достъпни източници в интернет.

λ

  • Hero Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Тълковен речник на окултни символи в културата
« Отговор #1 -: Април 06, 2018, 02:36:33 pm »
ПОЛУ-БОГОВЕ, МАГЬОСНИЦИ

Символ на илюминати. Илюминати мислят себе си  за божества. Свидетелство за това е интервюто на Циско Уийлър. Представят себе си като тайно общество от богове и полу-богове, имащи магически способности и свръхестествени сили.

Пример са много филми и американски комикси - Фантастичната четворка, Х-мен, Тор, Прелестни същества, Юпитер изгрява и много, много други.

Основен казус винаги е как тайното общество от полу-богове приема и се отнася с "простосмъртните". Почти винаги има един "простосмъртен", който е съдбовно обвързан с тях и по един или друг начин трябва да послужи на каузата им, но без никога да може да стане наистина един от тях.

Илюминати се стремят към Нов Световен Ред, за тази информация можем да се позовем на "Контрол над Ума - Контрол над Света" на Джим Кийт. Техният нов Световен Ред цели едно положение, в което илюминати са считани за действителни богове, открито почитани от всички. Те искат да излязат на светло, за да може официално да се интегрират в обществото като поставена от бога аристокрация. Това е същото положение като с политико-религиозната власт в античността, с разликата, че този път това трябва да бъде по цялата планета, и този път властта и почитта към тях трябва да бъде безпрекусловна. В миналото фараонът е трябвало да се съобразява с пантеона и религиозните традиции, в противен случай е нямало да бъде фараон за дълго. Сега, илюминати целят да ги приемат като физическите въплъщения на божествата, за да не се съобразяват с никой човек и никоя концепция и волята им да е закон.

Затова, във всички филми, в които участва техния символ (тайното общество от полу-божества), основен въпрос е излизането на светло пред другите; начина, по който ги приема обществото; някаква драматична дилема, засягаща разкриването на тяхното съществуване и допускането на "простосмъртен" да играе роля като инструмент в плановете им.

Целта на този вид пропаганда е рано или късно илюминати да бъдат обявени за божества пред цялото човечество. Това убеждаване ще бъде извършено с демонстрация на свръх-напреднали технологии, които приличат на магия в очите на технически неграмотните. За да се отвори възможност дори да се допусне такова нещо, се използва техниката "Прозорец на Овертон". Свидетелство за този план откриваме в интервюто на д-р Карол Розин, и интервюто на Дерел Симс - ловецът на извънземни (от когото ще видим още неща в Библиотеката за в бъдеще).

В сюжета на всеки един такъв филм, включващ символа на тайното общество от полу-божества, разкриването на тайното общество пред очите на зрителя винаги се извършва по стъпките на Овертон, побрани в рамките на времетраенето на филма.

λ

  • Hero Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Тълковен речник на окултни символи в културата
« Отговор #2 -: Април 06, 2018, 02:59:12 pm »
ЕКСТРАВАГАНТНИ ШАПКИ

Идиотските шапки от екстравагантната мода са символ на британското кралско семейство. Тази илюминатска фамилия налага образа си директно в ежедневните новини - кой принц с каква бил спал, за каква щял да се жени, коя щяла да бъде шаферка на бебетата им и всевъзможни простотии от личните им животи, с които занимават света. Това е единствената група хора, която парадира пред обективите с изродските си шапки и правят същото в холивудските филми.

Лудият шапкар е символ на илюминати в "Алиса в Страната на чудесата". Британското кралско семейство счита себе си за "луди шапкари". На първо място, Лудият шапкар от "Алиса в страната на чудесата" е психопат. Фразата идва от това, че през 19ти век производството на филцови шапки е използвало голямо количество живак за обработка на филца. Това често водело до живачно натравяне на хората, работещи в индустрията, характеризиращо се с неврологични щети, завалена реч, загуба на памет и телесни тремори. Затова се казвало "луд като шапкар".

Също така означава някой, чиито ум е под медикаментозен и шоков контрол, както е описано във "Формулата на илюминати" на Фриц Шпрингмаер и "Контрол над Ума - Контрол над Света" на Джим Кийт.

Винаги, когато в даден филмов сценарий се появи герой, чиито шапки дразнят или правят силно впечатление с екстравагантността си, поведението му обикновено е системно - шапките постоянно се сменят, но продължават да са абсурдни, винаги са върху главата на същия герой, а той винаги е скрита лимонка - задкулисен манипулатор или не този, за който се представя. В случай на множество такива герой в един сценарий, това е символ за британското кралско семейство, манипулиращо света отвисоко.
« Последна редакция: Април 06, 2018, 03:02:29 pm от λ »

λ

  • Hero Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Тълковен речник на окултни символи в културата
« Отговор #3 -: Април 06, 2018, 04:56:25 pm »
МАСКА НА:
змия; пеперуда; сова; прилеп; паяк; молец; ръце като очила

ЛИЦЕВИ ОРНАМЕНТИ С ФОРМА НА:
криле; лъчи; подчертана симетрия; длани

КЛЮЧАЛКА С ФОРМАТА НА:
змия; пеперуда; сова; прилеп; паяк; молец




Когато става дума за маски, се има предвид изрично тази конфигурация. Същите тези символи, поставени по друг начин на лицето, означават друго или повече неща в различните случаи.



Не е обща култура, че черепните кости са подвижни. Всички знаем, че главите на бебетата са меки - не само заради това, че костите им са в преходно състояние и не напълно вкостени хрущяли, но и поради това, че черепните им кости имат много гъвкави връзки помежду си. Знаехте ли, обаче, че и черепите на възрастните индивиди би трябвало да са "меки"?

От една страна, черепът е така направен, че по най-ефективен начин да предпазва мозъка от външни сътресения и да разсейва ударната вълна. Затова черепът е изграден не от една цяла сферична кост, а от множество костни плочки, които имат сухожилни връзки една с друга - паянтова конструкция. Определени модерни сгради имат паянтова фасада, тъй като при земетресение паянтовата фасада с гъвкави връзки не се напуква и поврежда. Точно като по принципите на паянтовото строителство, черепът също е направен от кости, които трябва да имат определена еластичност помежду си.

Съвременният човек, обаче, има "вкостен" череп. Това означава, че връзките вежду черепните кости се калцират и втвърдяват, губейки всякаква еластичност.

Остеопатията е вид алтернативна лечебна практика на принципа на разместването на костни и мускулни структури в тялото.

Черепната остеопатия, доколкото знам, все още се бори да получи медицинско разрешение за официално практикуване в САЩ. Твърди се, че разместването на черепните кости лекува редица нелечими заболявания и хронични състояния. Лечението се основава на факта, че в мозъка има определен ритъм на пулсиране, който се създава от флуидните пулсации на гръбначно-мозъчната течност и сърдечната дейност. Черепът трябва да бъде подвижен, за да може да отговаря и резонира с мозъчните пулсации, за поддържане на добро здраве. Важни данни за вътрешния телесен ритъм на пулсиране може да се добият от разсекретения документ на ЦРУ за проект "Гейтуей". Повече за важността на гръбначно-мозъчната течност в практиките за майндконтрол може да се прочете от Фриц Шпрингмаер в книгата му "По-задълбочен поглед върху формулата на илюминати", която за сега отсъства от Библиотеката.

Преди да може да се правят редовни черепни масажи за възстановяване връзката на черепа с мозъчните пулсации, когато пациентът за първи път търси помощ от черепната остеопатия, той трябва да премине през процедура, наречена "отваряне на черепа". Пациентът ляга по гръб; масажист с много силни ръце застава зад главата му и поставя палците и пръстите си върху ключови свръзки между черепните кости. Понякога черепите на хората са толкова вкостени, че заради упражнявания натиск при освобождаването на костите ръцете на масажиста отплесват.

Черепните кости са свързани помежду си с мрежа от сухожилия. Някои са много къси, а други са много дълги и дори правят няколко оборота около черепа. Това изгражда мрежа от сухожилия, приличащи на изплетено гнездо, която е в основата на паянтовата конструкция на черепната костна система. Тези микро-сухожилия са физиологично открити в сравнително късен етап от историята на остеопатията и обясняват онова, което практиката дотогава е била установила - че всяка кост си има посока и вектор, по който е възможно да бъде освободена от останалите. Черепът се състои от повече от 22 кости, 29 ако се броят всички, включително челюстта. [7 на брой кости сглобяват очните орбити]

Но само една кост има пряка връзка с повечето от тях и непряка връзка с всички останали. Тя се намира точно в центъра на конструкцията и на български се нарича клиновидна кост, на английски - сфеноидна кост (sphenoid bone).





Сфеноидната кост ("клиновидна" от гръцки):
  • оформя основата на черепа, тя е централната кост, която служи за опора на всички останали; поради това тя е "котвата", "фундамента" или "възела" на всички кости в черепната остеопатия
  • най-сложната кост в човешкия скелет
  • е връзката между лицевите кости и мозъка
  • всички важни и основни нерви и артерии, излизащи от главата към врата, минават през нея
  • е мястото, където се свързват всички мускули, участващи в дъвченето на храната

  • съдържа и предпазва хипофизната жлеза (в централно разположена малка кухинка, специално за нея); хипофизната жлеза пряко контролира:
    - растежа
    - кръвното налягане
    - разпределянето на енергията в тялото
    - всички функции на сексуалните органи
    - всички функции на щитовидната жлеза
    - всички функции на метаболизма
    - бременността, раждането, кърменето
    - съдържанието на сол и вода в бъбреците
    - температурния контрол на тялото
    - облекчаването на болката

  • първоначалното име на костта произлиза от думата за оса - sphecos (латински)




Окултните символи за сфеноидната кост са много и следва да бъдат разгледани. Абстрактни символи за сфеноидната кост са Тронът на съзнанието и Свещеният Граал.

Като послание маските, които намекват за сфеноидната кост, изтъкват силата на човешкия ум и превъзходството на човешката психика.
« Последна редакция: Април 06, 2018, 05:10:06 pm от λ »

λ

  • Hero Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Тълковен речник на окултни символи в културата
« Отговор #4 -: Април 06, 2018, 05:46:22 pm »
Змия върху човешко чело; маска на змия




Тези кости са свързани със сфеноидната кост: слъзната кост (lacrimal bone), изграждаща слъзния канал, по който сълзите влизат в носната кухина; вулмер (vulmer bone), това е костната стеница, която изгражда носния септум.

Агресивното приемане на силни наркотици, шмъркани през носа, води до перфорация на носния септум (директно свързан със сфеноидната кост).







Когато фараонът се изобразява с глава на кобра и лице на човек, това е алегория към сфеноидната кост в центъра на неговото лице, в центъра на неговата глава - седалището на неговото съзнание - и така се символизира характера на неговата психика, "мъдър като змия".

Когато се казва, че императорът е превъплъщение на дракона, има се предвид силата на неговото съзнание, силата на неговия ум и начинът, по който се изразява. Това е облика на Трона на човешкото съзнание, а не на външния облик на лицето.



Ключалка под формата на змия, сова, прилеп, молец, оса, пеперуда, означава ключ към съзнанието. Например на горния кадър, взет от филма "Прелестни същества", бижуто отгоре означава хипофизната жлеза.

Символ на женски полови органи; отключване на сексуалността (виж по-долу).

« Последна редакция: Април 08, 2018, 03:20:02 am от λ »

λ

  • Hero Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Тълковен речник на окултни символи в културата
« Отговор #5 -: Април 08, 2018, 03:18:50 am »



Ангел с меч, криле с меч

Символизира гръбначния стълб и клиновидната (сфеноидната) кост. Властта на съзнанието (хипофизната жлеза в сфеноидната кост) над тялото (гръбначния стълб).

Алегория към множество Библейски  и литературни мотиви, свързани с човешкото съзнание:
  • Мечът на истината и крилете на свободата - "Знайте истината и истината ще ви направи свободни" (Иоан 8:32)
  • "Не мир дойдох да донеса, а меч" (Мат. 10:34)
  • Мечът на Архангел Михаил, който отделя душата от мъртвото тяло
  • "Свободата е на върха на бойното копие" дон Кихот, Сервантес
Символ на душата в тялото.




Тояга с форма на змия, увита около клин змия

Движението на енергията по гръбначния стълб и приложението й в хипофизата. "Мъдростта произвежда сълзи" - слъзните синусни канали на сфеноидната кост се свързват с отровните зъби на змията.

Символ на алхимията на енергиите, движещи се по гръбначния стълб до центъра на главата.









Шлем с крила

Символ на Храма. Там където човек извършва "поклонението". Куполите на свещените сгради символизират черепа. Крилата на душата (седяща на "трона" в сфеноидната кост, костна ямка, известна в медицината и като "седло") не се виждат, те са част от въображението.

На английски думата за храм и слепоочие е една и съща - "temple".






Египетски лотус

Символ на етапите на разтваряне и разцъфване на съзнанието напред през изразителността на лицето. През сфеноидната кост минават всички главни лицеви нерви.
« Последна редакция: Април 08, 2018, 03:21:39 am от λ »

λ

  • Hero Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Тълковен речник на окултни символи в културата
« Отговор #6 -: Април 08, 2018, 04:26:40 am »



Истинският произход на всевиждащото око на фримасоните е анатомията на човека. Провидението и максималната власт на този свят е провеждането на живота до тук от неговия източник отвъд.

Въпреки че източникът на живота е Слънцето и че жената е проводникът на живота от Източника, мъжете и жените участват наравно в този символ (но не еднакво). Отворът на вагината при мъжете е на същото място, но е "запушен" от пениса. Ако пениса се премахне, утретралния канал навлиза през таза на същото място, нервните окончания на главичката на пениса и клитора също минават през един и същи отвор в таза. Еднаквостта зависи от дълбочината на анатомичния разрез и е въпрос на перспектива, така че може да се каже, че това е анатомията на всеки човек.

В символиката мъжкото и женското начало действат от двете страни на тази равнина. Животът, който мъжа провежда от Източника, навлиза в жената на същото анатомично място, от което е бил проведен, за да се върне по-късно през същото място в обратната посока.

Казва се, че жената държи властт, а мъжът държи ключа. Женският принцип минава през два етапа, като първо е съпруга, а след това е майка. Този преход или развитие на женската природа се символизира от ръката, която държи ключа, който отключва вратата. Мъжкият принцип се поставя между двете превъплъщения на женския. Затова в повечето Холивудски масонски филми женска фигура отключва врата.




λ

  • Hero Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Тълковен речник на окултни символи в културата
« Отговор #7 -: Април 08, 2018, 05:05:20 am »


Тазът има много сходни черти със сфеноидната кост. Почти всеки орган от центъра на главата може да намери свой асоциативен аналог с орган от областта на таза както по местонахождение, така и по обща геометрия.

Сексуалните органи и система, за разлика от другите системи и органи, имат директна нервна връзка с мозъка и главата. Затова сексуалните обстоятелства са много силно свързани с психическото състояние и двете области имат основна взаимовръзка.



Фалос и пеперуда

Пеперудата е символ на психиката и областта на главата, но и самия таз. Фалосът е символ на Ключа към властта и на гръбначния стълб, отключващ главата.

Изнасилването в техниките за контрол над ума се използва за насилствено проникване в чуждата психика чрез аналогичните нервно-енергийни канали. Повече за особената важност на половите органи и система може да се прочете във "Формулата на илюминати" на Фриц Шпрингмаер и от Циско Уийлър.
« Последна редакция: Април 08, 2018, 07:37:20 am от λ »

Psyhea

  • Гост
Re: Тълковен речник на окултни символи в културата
« Отговор #8 -: Април 14, 2018, 11:58:21 am »
Цялостно изображение на Бафомет-Сатана,Кадуцей.
И си мисля,че символите на ангели с крила всъщност се явяват стилизирани символи именно на това изображение


А то ми е любимо,защото все едно си гледам автопортрета,само брадата нямам инак бих я оформила на катинарче,че именно то липсва в картинката,инак всичко си е просто перфектно позиционирано, на точното място .. :)
Свързано изображение


В това изображение,виждам падналия Ангел/Сатана/Луцифер/Бафомет изобразен именно в човешко тяло,не за друго,а понеже именно то е ключово за изживяванията на духа.Онова което казах в темата за Гейтуей,че всяка фаза на съзнанието може да бъде изживяна в кръв и плът,е така,но си мисля,че за да е възможно това,има значение и каква е плътта/хим.състав и какви потенциални реакции се крият между елементите.Разбира се,че духът в тялото ще да даде искрата за да се случи реакцията между тези хим.вещества,но именно тяхното наличие и комбинация характеризират биологичните видове.Предполагам,всяка хуманоидна форма дава възможност за частично изживяване на някои от най-"първичните" или архетипни фази на съзнанието при това всяка форма на живот предоставя и различен интензитет на изживяването.
Но си мисля,че онова което отличава човешката форма е,че тя дава възможност  да се преживеят всички фази,а не само части от тях.И ,че огромна роля за това играят именно хим.вещества от които сме изградени.Защото за мен,всяко химично вещество е специфична форма на съзнание ,но на този етап не съм готова да говоря повече за химията.
И така,именно в човешкото тяло виждаме "низвергнатия",падналия Ангел.На челото му стои пентаграмата която за мен е затворът който сама по себе си представлява човешката душата/и не случайно тя е максимум от 5 пласта,защото отлюпи ли се и 5тия пласт,вече говорим за друга фаза и форма на съществуване отвъд и над човешката душа /
Пентаграмата е именно там,където е 6та чакра или 3то око.
Защото до там е и затвора.Прогледне ли окото и види ли 5тте стени,то съзнанието вече е готово да ги разруши.
Двата рога символизират полярностите,на лице е и лотуса на коронната чакра,крилата,защото макар и паднали,винаги можем да полетим отново.
Двете змии,черна и бяла,увити около жезъла,са Ида и Пингала циркулиращи около Сушумна-дървото на живота.
Интересна е и позицията на ръцете.Лявата ръка,която е входяща/поема/е насочена надолу към земята,за да поема земната енергия,докато дясната е насочена нагоре към небето,за да отдава към Космоса 
Също любопитно е положението на пръстите,но не мога да си го разтълкувам,който има идея да се включи.А също и за двата полумесеца,и надписите на двете ръце,както и защо са именно върху лява и дясна.


И разбира се,виждаме го да седи положен върху сфера,за да царува над нея,така както човека би трябвало да "царува"над земята


А защо е изобразяван именно като козел,мисля,че снимката на опашната кост както и значението което се приписва на сакрума,дават отговор на въпроса





Символа на рогатия


Резултат с изображение за sigil of baphomet




Тук при третото око,виждаме и символа за елемента сяра.И отново не липсва лотуса при коронната чакра,който се активира,когато двете полярности се изравнят напълно в хармонично съществуване.





Изображение на опашната кост от човешкия скелет ,в частност - сакрума

Гърците и римляните са наричали тази кост "os sacrum" - което буквално значи "кост свещена"


                       


http://adishakti.org/_/Fountain_of_Immortality_that_resides_and_rises_from_the_coccyx.htm




С две думи, за "соссух" -лат,се твърди,че не се разпадала в земята чрез нея ще настъпи възкресението. 

Л,сори ама ползвам твой копи пейст от старата тема.. :P


Ксолотъл, Близнакът, Шейпшифтърът, Венера и Вечерната звезда, Господарят на Запада, двойник на Кецалкоатъл.[/size]Ксолотъл е кучеподобното божество, често изобразяван с нащърбени уши. Той се свързва с болест и физически деформации. Като двойник на Кецалкоатъл, той носи неговото "вятърно бижу".Ксолотъл придружил Кецалкоатъл до Миктлан - светът на мъртвите, или подземният свят - за да събере кости от онези, които обитавали предишния свят (Нахуй Атл), за да създаде нов живот в днешния свят, Нахуй Олин, слънцето на движението. В известен смисъл, пре-създаването на живота се извършва всяка нощ, когато Ксолотъл напътства Слънцето през подземния свят."
https://www.azteccalendar.com/god/Xolotl.html

За Kундалини казват,че е енергия,свитата като змия която се намира там и това място започва нейната активност


Verily, verily I say unto thee, except a man born be born again, he cannot see the Kingdom of God.
 


Символа за сяра




                  Резултат с изображение за binding of isaac brimstone tattoo




Да,за сярата,нейната миризма и връзката и с "ада" ,това е ясно.
Интересна е връзката с връхчето на опашната кост,ако има такава.Но засега нямам ясно предположение.



Левиатански кръст


Резултат с изображение за snake satanic symbol



Psyhea

  • Гост
Re: Тълковен речник на окултни символи в културата
« Отговор #9 -: Април 14, 2018, 10:40:15 pm »

Също любопитно е положението на пръстите,но не мога да си го разтълкувам,който има идея да се включи.А също и за двата полумесеца,и надписите на двете ръце,както и защо са именно върху лява и дясна.




Благодаря на Дидо за включването относно тълкуванието на изображението на Бафомет!





Тълкуването на пръстите е две в едно. На горната ръка имаме два протегнати пръста, на долната - три. Това е числото двадесет и три, симворизиращо интегрирането на двадесет и двата основни архетипи (големите аркани в Тарото) в едно - 23.
От друга страна на горната ръка имаме три свити пръста, а на долната - два. Това е числото 32, което е огледално на 23. Разкрива се и огледалния характер на Реалността - As above, so below and As below, so above, Полумесеците също са огледални един на друг.


Solve има числова стойност s=19, o=15, l=12, v=22 r e=5
19+15+12+22+5=73. Седемдесет и три е двадесет и второто просто число (като единицата също е просто число,  въпреки че не се признава за такова от математиката). Двадесет и третото просто число е 79, а това е и броят на протоните в елемента злато. Тоест 23=73=злато.


Дясната ръка се управлява от лявата част на мозъка, която е с предимно логическа насоченост, свикнала да фрагментира - Solve - решавам нещо на части. Дясната мозъчна половина управлява лявата ръка. Тя е интуитивна, обединяваща несвърдзани събития и факти в едно, затова надписа е coagula - that which binds together.



Когато информацията извира и се пише набързо,понякога се допускат и грешки.
В случая 23=79=злато.
Въвеждаме корекцията,за да не объркваме читателите.
А двадесет и втория пореден архетип в Тарото е този на Света. Химичния елемент със 73 протона е тантал.
22=73=тантал с означение Та
От Уикито "Боговете обрекли Тантал на вечни мъки в подземното царство (танталови мъки). Наказанието на Тантал било да стои до шия във вода и над главата му да виси отрупан с плодове клон, но винаги когато се пресегне да пие или хапне, водата и клонът да се отдръпват и той все да остава гладен и жаден."
Тоест за да получиш Света, ще го направиш само чрез танталови мъки.
 
« Последна редакция: Април 18, 2018, 03:45:21 pm от λ »

Psyhea

  • Гост
Re: Тълковен речник на окултни символи в културата
« Отговор #10 -: Април 15, 2018, 12:56:58 pm »







Уроборос (на старогръцки: οὐροβόρος, от οὐρά „опашка“ и βορός „ядящ“, букв. „ядящ опашката си“; на латински: Uroboros, Ouroboros) е един от най-древните, широко разпространен из различни култури символ – змия, захапала опашката си (понякога също един или два дракона).[1] Произходът на символа се губи в древността и е невъзможно да се установи историческият период и конкретната култура, от които произхожда.



Уроборосът може да бъде представен и като тороид с непрекъснато намаляващ диаметърУроборосът е символ на безкрайността, на вечния кръговрат и единството на противоположностите.[2] Змията, захапала опашката си, символизира, че на всеки край съответства ново начало във вечно повторение, че приключването на даден път или процес означава ново начало. Освен символиката за вечно самообновяващата се змия, заключените в кръг животни носят метафора за цикличното повторение – кръговратът на годишните времена, преходността на света и новото му сътворение, смъртта и раждането.
В символиката на алхимията, уроборосът е символът на затворен и циклично протичащ се процес на преобразуване на материята, състоящ се в нагряване, изпарение, охлаждане и кондензация на течност, чрез което субстанциите трябва да се свържат. При това, затворената в кръг змия често се заменя с две същества, свързани чрез устите и опашките си, като горното същество символизира течността (летящ дракон).[3]
Символ е също така на философския камък, който би трябвало да се състои от един безценен материал и от един – без стойност.[3]
В аналитичната психология, уроборосът се използва като метафора за ранна детска фаза на развитие, в която все още няма осъзнато диференциране между вътрешния и външния свят и все още не е възприета полова идентичност. Едва осъзнаването на „Аз“-а води до разкъсване на уробористичната фаза и разделя света на матриархален и патриархален.




https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81




Символ за безкрайност

Свързано изображение   Безкрайността (символ: ) е абстрактна концепция, използвана в области като математиката, физиката, философията и теологията, и означава количество без граници или без край.
В математиката безкрайността често се третира като число, например при измерване или изброяване на различни обекти („безкраен брой събираеми“), но в действителност тя не споделя всички характеристики на числата. В числените системи, включващи безкрайно малки стойности безкрайността е тяхната реципрочна стойност – число, по-голямо от всички реални числа.
В края на 19 век и началото на 20 век много идеи, свързани с безкрайността и безкрайните множества са формализирани от Георг Кантор. В развитата от него теория се разглеждат безкрайни множества с различен размер (наричан мощност).[1] Така например множеството на целите числа е безкрайно изброимо множество, а множеството на реалните числа е безкрайно неизброимо множество.




https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D0%B7%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82

Тагове към темата: окултизъм анализ обща култура