Apocryphal Academy

Автор Тема: Разговор за тълкуването и изводите от "Безсмъртни сестри"  (Прочетена 365 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

λ

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Нека първо споменем най-неизбежното:





Древни китайски нефритени копчета

Нефритът е декоративен минерал, известен най-вече със зелените си разновидности, които са най-разпространените в древното азиатско изкуство. Терминът нефрит (jade) се отнадя до два различни минелара:

  • Нефритът се състои от микрокристална, сключена, нишковидна матрица на богатите на калций и магнезиево желязо амфиболни разновидности на минерала тремолит (калций-магнезий) - фероактинолит (калций-магнезий-желязо). Средният член на тази поредица минарали със средна структура е наречен актинолит (копринено нишковидната минерална форма е една от формите на асбеста). Колкото е по-високо съдържанието на желязо, толкова по-зелен е цветът.
  • Жадеитът е пироксен, богат на натрий и алуминий. Скъпоценната форма жадеитния нефрит е микрокристален, сключен израстък на жадеитни кристали
Английската дума за нефрит (jade) произлиза (през френското l'ejade и латинското ilia "хълбоци, бъбречна област") от испанския израз piedra de ijada (записан за първи път през 1565г) или "камък на слабините", заради вярването, че е ефикасен в лекуването на болести на слабините и бъбреците. Нефрит идва от lapis nephriticus, латински превод на испанското piedra de ijada.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jade


Нефритът е най-основния символ в писанията от "Безсмъртни сестри" и е важно да се има представа за това нещо, което е непознато на нашата култура. В Китай този скъпоценен материал се е използвал толкова всеобхватно в изкуството, че още в древността се е превърнал в символ за цялото китайско население и, заради влиянието на Китайската империя, в региона, което още в древността най-вероятно е значело милиони хора.

Като символ, нефритът се свързва със:
  • живецът на младостта; сексуалните енергии; сексуалните области в тялото; здравето на съответните системи.
  • богатството с преносен смисъл; В древността нефритът е бил очевидно богатство и е играел ролята на инвестиционна стока, а златото е била разменната стока, така че що се отнася до символа на заможността, нефритът се е приемал както златото в днешно време, когато разменното богатство са банкнотите. По този начин, в древността нефритът е означавал онова, което ние днес наричаме златно - златно сърце, златна памет, златни ръце - предметът на инвестиционното богатство става нарицателно за богатството в преносния смисъл, докато в контраст на това предметът на разменното богатство става символа на богатството в презрения, светски смисъл.
  • астрала, неплътните селения; На ден днешен имаме някаква представа, че астралът е някак си със зелен цвят, но дори в днешно време никой не сравнява този зелен цвят с хлорофилното зелено на растителния свят. Тези неща се свързват с минералния свят, може би заради останалите сходства с кристалността, като структура, оптични и други качества, буквални и преносни. Друга особеност е, че както знаем, в езотериката често се търси паралел между водата и камъка или нещо, което да въплъти и двете едновременно и когато не се говори за лед, често се говори за кристални минерали.
Трябва да се има предвид дълбокия анализ на Давидовиц в неговата кига "Пирамидите - една разгадана енигма". В нея той подчертава различните подходи към номенклатурата, които създават пропаст между съвремието и античността. Докато ние в модерно време класифицираме минералите основно по външните им качества и от тях основно по цвета им, древните египтяни са градили минералогична номенклатура на база скритите качества на материалите - например, наименували са с корен "чесън" и "лук" минерали, които миришат по този начин, когато бъдат запалени, заради това, че са минерални структури на арсена; кръщавали са минерали на особения цвят на пушека им при горене, а не на цвета, който имат на дневна светлина, и прочие.

Много от по-сериозните изследователи, които нямат навика да се водят от предразсъдъците в науката, твърдят, че в най-дълбоката древност Китайската цивилизация и Египетската цивилизация са имали установен културен контакт и обмен. Задължително трябва да се отбележи, че предвид силно символизирания и митологичен образ на нефрита, чиято стойност е най-вече културна, много е вероятно голяма част от смисъла на този символ да се губи в пропастта между съвременната и древната научна номенклатура.




Искам и да вметна, че преводачът на "Безсмъртни сестри" има едно любопитно разбиране на нещата (което явно отразява гледна точка в даоизма). На едно място в началото той казва:
Цитат
По-общо казано, [науката на живота] се занимава с всички въпроси на употребата и настройката на човешките или достъпните за човека енергии в конкретното живеене, и светското и финалното*.
Оригиналните думи за "светското и финалното" са both temporal and final.

Темпорално идва от английската дума за време, time. Тоест темпорално значи нещо, което се отнася до времето като научна величина. Например темпоралната равнина е всъщност онова, което наричаме време-пространство. Това е много интересно, още повече ако се направи паралел с някои неща от разсекретения документ на ЦРУ за проекта "Гейтуей", където се говори за различните измерения на действителността.

Така, от една страна може да се каже, че авторът счита "светското" живеене за онази част от живота, която човек прекарва в измерението на време-пространството, тоест познатия физически свят и проявление. Под "финално" живеене авторът сякаш има предвид онази част на живота след прехода на плътта, която човек в крайна сметка неизбежно води и която някои хора явно водят завинаги.
« Последна редакция: Април 14, 2018, 10:26:18 am от λ »

λ

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
В стихотворението "Събиране на ума"


Томас Клиъри превежда коментара на Чен Ингнинг като:
Цитат
"...В него е същността на желанието и причината”.

Използваните думи са desire and reason. Desire означава желание, но най-вече жадуване, а reason означава не само причина, но и здрав разум или разсъдък. Говорейки за двете думи като за корените на нещата, Ингнинг най-вероятно говори за всички онези неща, които се коренят в сърцето и в ума, емоционалната човешка природа и разсъдливата човешка природа.

Става дума за обединение и някак напомня на описаното в изследването "Гейтуей", където се говори за синхронизиране на излъчването от двете мозъчни половини. Освен това, става дума и за "сливане" на сърцето и мозъка чрез резонансно скачане вибрациите вътре в тялото. Тъй като една от началните даоистки практики е пречистването на тялото, както се разбира от предисловията, и тъй като описваното в "Гейтуей" "двойно ехо", генерирано от основната артерия и сърцебиенето, трябва да затихне, за да не интерферира вътретелесните микровибрации и тъй като това е също въпрос на добро здраве, може би двата контекста имат допирна точка тук.

Говори се и за обективност, която трябва да се запази. За да се запази, трябва да се запази разсъдливия ум. Дори изрично се предупреждава, че е нужно човек да остане в занижена, но в правилна степен ангажиран със заобикалящия го свят, в името на това да се опази обективността. Директно се предупреждава, че самовнушенията водят в крайна сметка до деградация, а не до развитие.
« Последна редакция: Април 14, 2018, 01:25:21 pm от λ »

λ

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
В "Изпълняване на практиката" се говори за гръмотевици или за ефектите от гръмотевици.



Има достатъчно информация както за истински гръмотевици, така и в случай, че става дума за ефектите от гръмотевици, появяващи се в сетивата по-скоро, каквато е и позицията на Чен Ингнинг.

Вилхелм Райх щателно изучава ефектите от сексуалната енергия върху климата и разработва технологии за един вид боравене с нея във външния свят. Той нарича енергията "оргон", идващо от оргазъм. В бъдеще със сигурност в Библиотеката ще има много повече за работата на Вилхелм Райх, но на този етап читателите могат да се запознаят с един кракък материал за технологиите му в статията "Оргономия и демонстрация на клаудбъстър".

С две думи, контролът на климата се свежда до наличието или отсъствието на сексуална енергия в атмосферата. Чрез наличието или липсата й могат да се управляват въздушните потоци, като от това следват повечето климатични ефекти, които познаваме.

Освен оргон обаче д-р Райх разпознава и така наречената от него дор-енергия, "мъртва" сексуална енергия, като дор е просто негова абревиатура, означаваща "мъртъв оргон". Неговото определение за тази енергия напълно съвпада с описваното в "Безсмъртни сестри" и в книгите си д-р Райх пояснява, че това е просто същата сексуална енергия, но застояла и следователно болестотворна.

С оргонна енергия могат да се управляват въздушните маси. Това МОЖЕ да доведе до дъждовна буря, МОЖЕ да доведе и до ураган, но не може да създаде гръмотевици. Само застоялата оргонна енергия води до появата на гръмотевици, гръмотевични бури и гръмотевични урагани. Причината е, както описва Райх, че когато атмосферата се насити със застояла сексуална енергия, тя се опитва да се заземи и в даден момент това заземяване се реализира в гръмотевичен удар от атмосферата към земята.

Това той доказва с вдъхновената от неговия труд и изобретена от ЦРУ климатична сонда. Това е просто един радио-излъчвател, който лети на балон в атмосферата, но вместо да борави с електрически сигнали, тя е на принципа на оргонния акумулатор на Вилхелм Райх. Така измислена е, че или да излъчва оргон в атмосферата, или да излъчва застоял оргон, което съответно води до разведряване на времето или сформиране на гръмотевична буря. Една малка сонда е достатъчна, за да манипулира много големи спрямо нея региони.

Безкрайно интересна е използваната лексика на английския перводач Томас Клиъри, че енергията се "индуцира" нагоре по гръбнака. Не мога да предполагам каква дума е използвана в китайския оригинал, защото не знам китайски (за огромно съжаление), но смислово, използваната дума "индукция" може би е много намясто, защото дава великолепно обяснение на цялостния смисъл на стихотворението.

В науката индукция в общи линии означава причиняване на енергопоява. Когато магнит минава пред медна намотка, той предизвиква протичането на електричество по телта и се казва, че магнитът индуцира ток в проводника. Когато ток потече по една намотка, това предизвиква появата на магнитно поле около нея и се казва, че намотката индуцира магнитно поле около себе си, заради тока в нея. Странно е, че на български думата ток е просто думата поток, но на електрическа енергия. Токът или потокът и напрежението са двете неща, с които се характеризира електрическата енергия на български.

Сун Бу-ер описва в предното си стихотворение, "Питателна енергия", как човек за първи път попада под контрола на външния свят - с първото си дихание, когато спре вътреутробното дишане и започне белодробното дишане. Въпросът с това кое какво контролира е потънал в неразбиране в съвременното общество. В темата ми "Астрологията и номерологията" се опитвам да разясня на заинтересуваните читатели какъв е истинския принцип на взаимоотношенията между човешката съдба и вселената на външните феномени. Разяснявам, че планетите, звездите и останалите обекти нямат никакво директно влияние върху човека, както повечето хора си мислят. Астрологията, номерологията и подобните им системи са просто едни сметала, чиято функция е да онагледят в подробности сложните движения на енергията в нашата вселена, защото тези течения са нещото, което всъщност контролира човешката съдба. Точно както Сун Бу-ер апокрифно обяснява в своите стихотворения в "Безсмъртни сестри".

Тя говори и за обръщане. Става дума, както обяснява Чен Игнинг, за обръщане на тази верига от следствия. Това се постига, когато първичната енергия бъде извадена от "пещерата на сътворението" (виж "Тълковен речник на окултни символи в културата" и как се представя тази пещера в окултизма на масонството), после "индуцирана" нагоре по гръбнака, и след това смъкната отново надолу, или "прибрана обратно в тъмнината", където уляга.

Тоест, тук става дума за заземяване на сексуалната енергия обратно там, откъдето е била индуцирана. Тук става дума за енергиен кръговрат в тялото на адепта. Всичката тази лексика и всички тези символични смисли се обединяват в много кохерентен контекст, в който става дума за това, че енергийната циркулация в адепта увлича по себе си кръговрата на енергиите в заобикалящото го пространство. Вероятно може да се каже, че адептът индуцира движението на сексуалната енергия в атмосферата около себе си. Точно както се описва в стихотворенията и коментарите в "Безсмъртни сестри", адептът постига първичната енергия тогава, когато я уталожи обратно в "тъмнината". Звучи логично в резултат на това в околния климат да се появяват гръмотевици, в следствие на индуцирано сходно движение на енергията в заобикалящото го пространство - заземяващ се от атмосферата оргон.

Това "индукционно увличане", което едно тяло или една среда упражнява на друга, лесно се демонстрира в науката, с магнит и дебела медна или алуминиева плоча:

Това се нарича "постигане", защото адептът постига отново утробно състояние, състоянието, в което съдбата му не се контролира от "въздуха" на външната атмосфера.

Чувал съм, че утробното дишане, или изключването на белодробното дишане, е постижимо и че в Русия има определени секти или групи, които учат на това, и съм общувал с хора наживо от техните среди. Според тези практики, между другото, скоро след изключването на белодробното дишане би трябвало да последва дематериализиране на физическото тяло, но на това не съм бил свидетел лично, разговарял съм обаче с хора, които твърдят, че са свидетели.





Що се отнася до сетивните ефекти от гръмотевици, които се преживяват в тялото, това се твърди и на други места.

Маите например вярват, че в кръвта има електричество, наричат го койопа, "светкавица в кръвта" и го изобразяват като крилата змия, Чикчан, което при маите е астрологичен знак за божеството им Кецалкоатъл. Крилатата змия е стар символ, за който съм споменал повече в "Тълковен речник на окултни символи в културата", като символично отново всичко си е на мястото.

В кигата "Астрология по календара на маите - Картографиране на вътрешния космос" на Кенет Джонсън (Mayan Calendar Astrology - Mapping Your Inner Cosmos, Kenneth Johnson) се споменава, че койопа, светкавицата в кръвта, понякога се вижда в очите. Всъщност, аз съм я виждал. Това беше по времето, когато се занимавах с практика по книгата "Личният магнетизъм" на Терон Дюмонт (линк на български от спиралата). Имам добър опит с описаното и я препоръчвам на всеки, защото мога да свидетелствам, че всичко от нея работи.

Виждането на светкавицата става при рязко движение на очите, когато са затворени, когато тялото е в състояние на повишена енергия. В моя случай това означаваше "добре обдишано" по метода, описан в книгата. Самите светкавички приличат досущ на светкавички, виждат се две, предполагам по една за всяко око, и присветват с чисто бяла светлина. Доста мигновени и доста ярки са, когато се появят, но не оставят "белези". Всяка външна светлина с такива характеристики би оставила отпечатък в ретината за известно време след това, но това, не бих го нарекъл "виждане", има нещо по-особено, бих използвал думите... "много пресен визуален спомен за светкавички", не в смисъла, че действителният момент на случването им не се усеща като настояще, усеща се като настояще, а в смисъла че това е сякаш визуална информация, която обаче се поражда в самия ум. Не ми се е случвало да ги видя два поредни пъти в един сеанс и общо ми се е случвало само два пъти.

Навярно позицията на Чен Ингнинг, която клони към сетивни ефекти от гръмотевици, се дължи на това, че сетивните ефекти са много по-известни, защото явно са лесно постижими. Много от практикуващите излизания от тялото могат да свидетелстват за всякакви тътени и подобни звуци и усещания за вибрации, които не идват отвън. В трите тома на Монро също се описва разтрисане и тътен. Но в днешно време има съвсем научна основа за описваните външи климатични гръмотевици, които, както твърдят древните източници, съвпадат с момента на практиката на някой адепт. Трудовете на Вилхелм Райх са доста изчерпателни по този въпрос и въпреки мащаба на феномена, аз мисля, че намеците за това са напълно основателни. Още повече, че в предисловията на книгата се разказва за това как братът на една безсмъртна сестра я дочул инструкции за създаване на дъжд. Това следва да покаже, че даоистките адепти действително владеят климатични промени и това, както ни показва д-р Вилхелм Райх, се осъществява точно със сексуалната енергия, която те се научават да управляват.

« Последна редакция: Април 16, 2018, 01:08:38 am от λ »

Тагове към темата: размисли даоизъм окултизъм