Глава Едно
Кратък преглед на SG Енергетизатора за техници средно ниво
Книжката
Бедини SG, Изчерпателен наръчник за техници средно ниво представи и обясни ползите от много от триковете на Джон. Тези трикове са всъщност редица много умни инженерни процедури, които позволяват на "вещите в занаята" да оптимизират функциите на електрическата верига, така че машината да се възползва от поредица "сгодни моменти" и така да намали енергийните загуби до минимум, усвоявайки някои компенсиращи енергийни добиви. Крайният сборен резултат от тези преработки увеличава ефективността на машината и недвусмислено въвежда читателя в условията, необходими за работа в режим "самозадвижване".
Тези преработки включват различните методи за "фина настройка" на работата на Енергетизатора, изчерпателен исторически преглед на всички методи за осигуряване на възможност за зареждане и разтоварване на кондензатора, и напреднала теория, обясняваща защо това е полезно, възоснова откритието на Никола Тесла и неговия "Метод за преобразуване".
С напиисването на тази книга през пролетта на 2014г, стана ясно, че е необходимо да се построи работещ модел на оптимизирания "енергетизатор за напреднали", за да може да се изпробват допълнителните методи за генератора с ниско триене. Това също позволи въпросният работещ модел да се демонстрира на
Конференцията за Енергийни науки и технологии през юни 2014г.
Ето снимка на тази машина.
Демонстрационния модел от конференциятаТази машина има няколко неща, които не бихте искали да включите във вашата репликация. Те са:
1. рамка, направена от прозрачна акрилна пластмаса
2. окабеляване, окачено във въздуха
3. вградени измервателни уреди
4. надписан инструментариум
Прозрачната акрилна рамка беше остатък от оригиналните SG Комплекти, които за кратко време продавахме през 2012г. Придаваше професионален вид на демонстрацията и премахваше съмненията за "скрити" елементи.
Окаченото във въздуха окабеляване разсейваше съмненията за "скрити връзки" към странични прикрити вериги.
Вградените измервателин уреди бяха монтирани за парчета акрил, отново с цел да се отхвърлят "рационализациите" на скептиците, когато се отчитат замерванията. Също така, на посетителите на конференцията им беше по-лесно да разбират наименуваните измервателни уреди, ключове и връзки.
Всички тези характеристики, направени на цената на завишена цена и повече време, създадоха планирания ефект. Никой на конференцията не постави под съмнение обясненията относно работта на машината.
Значителни механични подобренияSG Комплектите имаха велосипедни колела и осеви удължения, които, когато се сглобят, така и не можеха да доведат до добра работа на колелото. Беше необходима сериозна намеса. Рамковите лагери, лагерите на колелото и оста бяха премахнати и заменени с нова, по-голяма по диаметър плътна ос и нови лагери и ръкави, които да държат всичко стабилно. С тези нови материали, оста на колелото работеше като хората.
Следващият проблем беше джантата. С работещата ос, вече беше очевидно колко е неравна. Наложи се трудоемък процес по отхлабване и натягане на спиците, докато всички неравности не бяха изправени. Това отне над час, но беше абсолютно задължително.
Очевидно, всичко това нямаше да се наложи, ако в самото начало се ползваше моделирано пластмасово колело. Други репликатори ползват специално направени за целта пластмасови колела, колела от столове за инвалиди или по-модерни колела.
След като вече и оста и джантата работеха като хората, колелото беше балансирано, и можеше да се върти на бързи обороти без вибрации. Също така можеше да работи в тясно пространство, стиснато между частите на рамката, които държаха и генератора и намотката.
Горната картинка показва също и разстоянието между магнитите за този модел. Колелото имаше 36 спици, така че като поставяхме магнит на всяка спица през една, бройката магнити излезе 18. Така, поставянето на магнитите беше относително лесно и доведе до малко по-бърза скорост на въртене, отколкото с 21 магнита, както е по
SG Наръчника за начинаещи.
След като наместихме магнитите на металната джанта и ги залепихме със "супер лепило", циано-акрилатно, беше време да ги обезопасим за работа на бързи обороти.
За целта използвахме два слоя подсилено тиксо за пакетиране, с което увихме колелото два пъти плътно. Това тиксо понякога се нарича "обвързочно", защото има вградена мрежа от нишки фибро-стъкло. Затова тиксото е устойчиво както на опън, така и на разкъсване при стрес.
Циано-акрилатните лепила са доста чупливи след като изсъхнат, и тъй като този мотор работи на режим "Привличане", магнитното поле от намотката се опитва да откъсне магнитите от колелото като приближават. Понеже сме сложили и тиксо, в случай че лепилото изпусне, никой магнит няма да полети из стаята с 12м в секунда! Вместо това, само ще чуете "кликащ" звук на колелото, когато магнитът леко подскача от джантата, преминавайки през намотката.
Характеристики на електрическата веригаКогато сглобявахме модела, няколко човека много щедро ни дариха части. Джон бедини осигури пластмасовата рамка, колелото, магнитите, и прототипна верига, направена от Том Чайлдс от Teslagenx. Том после ни даде една от техните готово намотани бобини със 7 жици номер 20 и една номер 23 за тригер-намотката. Накрая, Арон Мураками ни даде верига за разтоварване на кондензатора, която бе закупил по-рано. Питър Линдеман събра всички тези части и сглоби и настрои всичко, и произведе завършения Демонстрационен модел.
При електронната верига ползвахме всички методи за "фино настройване". Това включва напаснати транзистори и напаснати резистори, а веригата беше направена на чиста подложка. Всеки може да направи верига като тази, следвайки Бедини SG Наръчника за техници средно ниво, или просто като закупи верига като тази от Teslagenx.
В тази верига има само две изменения за този модел. Първото е, че към единичния 12 Ohm резистор (Ygeo) горе в средата на снимката са прибавени още два 12 Ohm резистора (Xicon) като част от "фината настройка" на тригера. Това изменение ще го обсъдим в подробности след малко. Втората промяна е големия диод долу в средата на снимката, който е част от веригата на генератора, която ще се обсъжда по-късно. Иначе, веригата е съвсем същата като онази, която можете да вземете от Teslagenx.
Обясненията за това как да си намотаете собствената намотка се намират в
SG Наръчника за начинаещи, но все пак намотката си остава най-трудната част по репликирането на SG.
Така че не се чувствайте гузни, ако предпочитате да си купите този компонент. Ето снимка на намотката, дарена на този проект и е доказателство, че работят перфектно, когато са вложени в наистина "фино настроен" модел.
След като намотката и веригата са по местата си, цялото временно окабеляване беше премахнато и сменено с жица номер 12, като е показано тук.
Става дума за всичките по-големи
Червени и
Черни жици, които свързват батериите, измеравтелните уреди, терминалните блокове, и останалите компоненти. Когато и с тази работа се приключи, поведението на машината коренно се промени! Накратко, започна да работи много по-добре.
За да разберете защо се случи това, трябва да запомните, че Бедини SG е "високочестотна" машина. Транзисторите са оценени на 16 Mhz и лесно могат да се изключат в рамките на няколко милисекунди. С тези скорости на превключване, това означава, че "всяка дължина жица е индуктор" и че всичко, което можете да направите, за да "намалите съпротивлението на веригата", ще подобри крайния резултат. Много репликатори пренебрегват тази стъпка, но ползите са значителни и напълно си заслужават.
Настройване на тригер-веригатаСледващата стъпка беше "фината настройка" на тригерната функция на веригата. Както вероятно помните от SG Наръчника за начинаещи, потокът, протичащ в тригер-веригата, потокът всъщност е генериран в тригер-намотката от постоянните магнити, които я подминават. Това означава, че разстоянието между намотката и колелото и една от променливите, която допринася за силата на потока.
Така че първото нещо, което трябва да се направи, е да се мръдне намотката нагоре или надолу от първоначалната позиция, докато не откриете височината, която води до най-високата скорост. В случая с този Демонстрационен модел, това разстояние в крайна сметка се оказа 9.52мм (0.375"). [Наръчникът за начинаещи посочваше 0.125" (3.17мм) на стр. 56]
След като позицията (височината) на намотката беше нагласена, 12 Ohm резистора беше разкачен от панела на веригата и временно беше заменен от 25 watt вариращ резистор. Тогава машината беше приведена в максимална скорост и вариращият резистор беше настройван нагоре и надолу, докато не се намери оптималния вариант за максимална скорост и минимално смучене от захранващата батерия, както е показано на Входящия Амперметър.
Както се оказа, стойността на нужното допълнително съпротивление за този модел беше 36 Ohm. Така че, когато вариращият резистор беше премахнат, беше заменен от три 12 Ohm резистора, вързани в редици, както е показано на страница 15.
След като трите 12 Ohm резистора бяха запоени за панела на веригата, нещо любопитно се случи. Следващият път, когато пуснахме модела да работи, НЕ ИСКАШЕ да ускори до максималната си скорост автоматично! Добавеното съпротивление ограничаваше тригер-потока дотолкова, че колелото нямаше достатъчно механична енергия, за да премине от "двойно активиране на тригера" към "единично активиране на тригера".
За компенсация, беше инсталиран моментен контактен ключ, който временно можеше да "даде на късо" добавения 36 Ohm резистор. Това придаде нужната допълнителна тригерна сила, за да се извърши прехода, след като машината веднъж достигнеше относителната си "максимална скорост" при двойно задействане на тригера.
С инсталацията на Бързия тригерен ключ всички електрически и механични модификации бяха завършени.
Резултати от тези модификации:- Колелото се движи в чисто, кръгово движение, без колeбания встрани
- Колелото поддържа скорост от 365 RPM, което е 80 RPM повече от скоростта преди голямата жица и доизкусуряването на тригера
- Смученето на захранване спадна от 1.8 ампера, до 1.4 ампера при по-високата скорост
- Поддържа плавна работа при най-висока скорост с най-ниско електрическо вложение!
Добавки към рамкатаСледващата операция беше да се удължи рамката, за да поеме монтирането на веригата за разтоварване на кондензатора и допълнителната намотка, която ще се превърне в генератора с ниско триене. Тъй като този модел беше готвен за публична демонстрация, тези две черти бяха предвидени в него като единна рамка с удължение в задната си част, направено от прозрачна акрилна пластмаса.
Частите от разширението са хванати с болтове за вертикалните подпори на оригиналната SG рамка с една черна пластмасова гайка и болт, който също е подсилен с два допълнителни месингови болта и гайки-ушанки. Тук е показана формата на удължителните акрилни парчета, със
ЗЕЛЕН контур.
Монтиране на кондензаторния модулДолната платформа беше специално конструирана, за да се монтира на нея модула на Сравняващата верига, която се продава от фирмата на Джон. Модулът има четири малки болта, подаващи се от основата. В акрилната плоча са пробити четири дупки, и така е захваната кондензаторната система.
Монтирахме два терминални блока, по един от двете страни на кондензаторния модул, които да водят до външното окабеляване на системата.
Ето снимка отгоре на Кондензаторния Модул, с изградени електрически връзки. Жиците, идващи отляво, са пътя, по който кондензаторите се зареждат от разтоварванията на намотката на SG машината. Жиците, излизащи надясно, са пътя, по който кондензаторите се разтоварват във Втората батерия (В2). Модулът чувства волтажа в кондензаторите и ги разтоварва, когато волтажа се покачи до 24 волта, и след това прекъсва разтоварването, когато волтажът спадне до около 18 волта.
Монтиране на допълнителната генераторна намоткаДопълнителната намотка, ползвана като генератор, трябваше да може да се нагласява, така че намотката да има възможност да се приближава или отдалечава от колелото. Платформата, показана тук, ще държи генераторната намотка и ще позволи настройка както на височината, така и на ъгъла, под който се приближава до колелото.
Отгоре на тази проста платформа беше направена сложен рамков държач. Тъй като магнитите от колелото щяха да упражняват силно привличане към ядрото на генераторната намотка, намотката трябваше да е захваната много здраво, за да се избегнат вибрации в рамката и вероятността от инцидент, ако намотката случайно се изплъзне и тръгне към колелото.
Направихме рамка около намотката, за да я прихванем неподвижно, стискайки я от върха към основата. След това акрилните барчета ги хванахме с болтове за платформата, използвахме два месингови болта и гайки от всяка страна на рамката. Ползвахме месинг, за да бъде цялата структура немагнитна. Пълният дизайн на генератора се разглежда в Глава 4.
Добавяне на електрическата верига за работа в "Генераторен режим"На Научната и технологична конференция Бедини-Линдеман през 2013г, Джон въведе присъстващите в новия "Генераторен режим" на SG машината. Методът изглежда смучеше малко повече енергия от захранващата батерия, но караше зарядната батерия да се зарежда много по-бързо.
Бяха направени няколко демонстрации на този процес, но нито една не беше изчерпателно измерителен тест, който точно да покаже на колко се оценяват ползите. Така че,
Бедини SG Изчерпателен наръчник за начинаещи няма да е завършен, докато тази скорошна иновация не бъде напълно изследвана и докладвана.
Класическиата SG електрична верига събира и провежда разтоварванията от Главната намотка директно към Изходната верига, за да зареди или кондензатора, или зарядната батерия. Така-наречената Генераторна намотка пренасочва разтоварванията от Главната намотка обратно до Захранващата батерия, и после до Изходната верига. Ползите от това ще бъдат обсъдени в следващата глава от наръчника.
Тази нова верига поставя и Захранващата батерия и Зарядната батерия на обща връзка, докато преди са били свързани в серия. За да се изолира и балансира новата подредба, Джон въведе нов Диод във веригата при заземяващата линия, водеща до Изходната верига, показан е на картинката, ограден със
ЗЕЛЕНО.
Понеже това беше показен модел, направен за публични демонстрации, машината разполагаше и с класическите SG електрически връзки, и с електрическите връзки от Генераторния модел. Към окабеляването беше добавен ключ, с който да се превключва между Класически и Генераторен тип работа.
Джон винаги е наричал този режим "Генераторен режим на работа". За целите на демонстративния модел, и понеже действително имаше "Генераторна намотка", решихме да наричаме Генераторния режим на работа "Общ режим на работа", както се вижда на надписа от снимката.
ЧЕРНАТА жица, която идва от централната връзка с ключа, отива надясно заедно с
ЧЕРВЕНАТА жица, за да зареди кондензаторите. Другите две
ЧЕРНИ жици, свързани с двете крайни връзки на ключа, и които се насочват наляво на снимката, се свързват или за положителния терминал (
+) на за Захранващата батерия, за да се създаде веригата на Класическия SG модел, или отрицателния терминал (
-) на Захранващата батерия през новия диод, за да се създаде веригата на Общия, Генераторен модел.
Така че, Генераторният модел е много проста модификация на веригата, състояща се от една нова жица и един нов диод. Ключът просто позволява лесен начин за смяна на работните режими за целите на демонстрацията.
Пълна схема на SG машината за напредналиС това завършва дискусията по особеностите на демонстративната машина от конференцията. И така, ето пълната схема на веригата на тази "фино насторена" машина, включени са всички модификации от наръчника за средно напреднали и напреднали.
Наименования на частите:- Т = напаснат комплект от седем MJL21194-G NPN Транзистора
- D = Всички Диоди, обозначени с D1 или D2 са 1N4007
- R = Напаснат комплект от седем 470 Ohm, 1 Watt въглеродни Резистора
- N = Седем Неонови индикаторни светлини, 606C2A
- C = 60,000uf @ 80 VDC фото-флаш Кондензатор
- TAR = Тригер Настройващ Резистор (Демо-модел, 36 Ohm, 10 Watt)
- TS = Тригер Изместващ Ключ (от тип "моментен контакт")
- DG = Диод за Генераторната верига, 6A100 (6amp, 1000volt)
- S = Ключ за разтоварване на кондензатора (Сравняваща верига, или еквивалентен)
- RMS = Ключ за смяна работните режими (единична ръчка, дву-полярен тип)
- MC = Главна намотка, съставена от седем отделни жици #20 жица, 39,62 м дълга
- B1 (Захранваща батерия) = 12v @ 35ah, течна (стандартен автомобилен акумулатор), олово-киселина
- B2 (Зарядна батерия) = 12v @ 35ah, течна, олово-киселина