Както осведомените и находчиви читатели знаят, Кабала е книга, чиито текст е труднодостъпен. Въпреки че труднодостъпният текст може да е налице, съдържанието на този текст е още по-труднодостъпно.
А най-труднодостъпното от съдържанието на Кабала се нарича "Клипот", или тъмната страна на Кабала, тоест дефиницията и разбирането за това що е Зло, как действа и как се борави с него.
Нека обсъдим в какво се състои тази труднодостъпност, като генерално запознаване с проблематиката, откъдето насетне находчивият читател да планира стратегията си за по-нататъшно осведомяване.
- Кабала е сбор книги, или сборник с книги... и централната, най-голямата от тях, на която се опира цялостното учение, се нарича Зохар.
- Тази книга "Зохар" сама по себе си е сборник с книги. Те представляват анализи на еврейската свещена книга "Тора" (еквивалентът на Библията, Корана и прочие), плюс материали по тогавашен мистицизъм, психология и космогония.
- Тората по същество представлява сборът от петте свещени книги на Моисей.
С други думи... върху петте книги на Моисеи (Тората) се прави обща интерпретация с анализи, размишления, тълкувания и допълнения, наречена Зохар. Този сборник Зохар, включващ и странична научна за тогавашното време информация, е централният сборник от всички трудове, които заедно се възприемат като книгата Кабала.
С други думи, Кабала е сбор от легендарна (религиозно-митологична) информация и научни достижения. Единственото несигурно нещо идва от човешкия фактор - от онзи, който е интерпретирал и анализирал тези данни и който на практика е автор на заключенията на база тези данни и който за първи път е установил една или друга практика като циклично повтаряемо поведение с неизменни резултати.
Според еврейската легенда, някакъв равин на име Шимон бар Йочай (Shimon bar Yochai), живял през 2-ри век, бил подгонен от римляните по време на римските преследвания срещу християнството (продължили до около 313г), и се скрил в една пещера. В тази пещера този евреин 13 години изучавал петте свещени книги на Моисей, тоест Тората, и някакъв еврейски пророк на име Илия (етимологично името означава "Моят бог е Йехова", така че кой знае как наистина се е казвал), убедил евреина в пещерата да напише Зохара.
Истинският, оригинален Зохар е написан на нещо, което може да се определи като криптичен, неясен арамейски стил.
Дотук добре. От общодостъпната информация човек разбира, че Кабала е написана в пещера от евреин-отшелик през 2-ри век от Новата Ера на език, оприличен от експертите като криптичен и неясен арамейски стил. Въпросът е, как това съдържание стига до нас днес?
Първият латински превод на Зохар и на други книги, свързани с този сборник, е направен от човек на име Кристиян Кнор фон Розенрот (Christian Knorr von Rosenroth), живял през 1636 - 1689г. Бил е германски християнин и ивритист (специалист по староеврейски) и християнски кабалист, роден в Силезия, град Алт-Раутен.
Както знаете, Силезия е област в Централна Европа, днес предимно в Полша, и на ден днешен този град се казва Стара Рудна (Stara Rudna).
Кристиян Розенрот е учил в два университета -в този на град Уитенберг (Wittenberg), и в този на град Лайпциг.
Кристиян фон Розенрот пътувал из Холандия, Франция и Англия. Докато е в Амстердам, се запознава с арменския принц, с главния равин, Маер Щерн, д-р Джон Лайтфут и Хенри Мор. Повлиян от тези личности, Розенрот изучавал ориенталски езици, химия и кабалистичните науки.
Когато се връща от пътуванията си, се установява в Шулцбах, и там става държавен съветник на граф Палатин с истинско име Кристиян Август.
След това Розенрот се посвещава на изучаването на иврит, с цел да изучава Кабала, защото се надявал, че в Кабала ще намери доказателства за християнската доктрина.
Цялата тази биографична информация е от Уикипедия.
От Библиотеката на "Апокрифна Академия" може да се научи информация, която я няма в уикипедия. Такава информация е случващото се в Лайпцигския университет. Както ни информира историческото изследване на Джим Кийт, един от основателите и най-основните личности в доктрината на Новия Световен Ред, Вилхелм Максимилиан Вунд, използва именно университета в Лайпциг като централно пропагандно звено за повлияване на световната наука в посока масовото робство.
В
Контрол над ума - Контрол над света Джим Кийт пише, че "
Вундското отхвърляне на невеществените неща в живота, като душата, ума и свободната воля, повлияло на психиатрията и психологията до ден днешен... Вунд получил катедра по философия в университета в Лайпциг през 1875г, основавайки първата в света психологическа лаборатория, и създавайки психологическото списание “Философски проучвания”, и давайки нова дефиниция на психологията за своя век. Вунд констатирал с характерна скромност, “Трудът, който тук представям на обществеността, е опит да очертая нов клон на науката”. Вунд щял да остане в университета в Лайпциг до смъртта си през 1920г". Цитирайки исторически хроникьор на теченията през онова време, "
На практика Лайпциг станал Меката на студентите, които искали да изучават “новата” психология..."
- Глава 3, Да махнеш "психо"-то от психологията
Тази научна пропаганда на философията за Новия Световен Ред (измислена от Хегел) тръгва от университета в Лайпциг около 200 години след дипломирането на Кристиан Кнор фон Розенрот, който за първи път превел Кабала на латински език.