Apocryphal Academy

СЕКЦИЯ ФОРУМ => Всички теми => Темата е започната от: λ в Февруари 13, 2018, 08:12:04 pm

Титла: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Февруари 13, 2018, 08:12:04 pm
Идеята на тази тема, както и на политически ориентираната ми тема, е да обсъждам църковните мизерии, ако съм в настроение да си губя времето с коментиране на обществото.





Например, днес, както всички разбрахме, най-сетне умря така наречения "светец от Байлово", дядо Добри. Ето новината за смъртта му: https://offnews.bg/obshtestvo/pochina-svetetcat-ot-bajlovo-diado-dobri-674795.html


Това на мен, като на мислещ човек, някак си не ми се връзва.

Първо - да направиш дарение на Св.Александър Невски? Най-богатата и най-тлъстата от всичките църкви? Всички знаем какви коли карат поповете на БПЦ, а и на църквата по принцип. Що за малоумник трябва да си, за да дариш единствините си кинти на Св. Александър Невски? И що за малоумници трябва да са онези, у които ще събудиш някакво умиление?

Второ - той пари е нямал никога. Той всъщност е просил дълги години пред входа на Св. Александър Невски. Аз като мислещ човек се чудя, щеше ли да изпроси толкова кинти добрия дядо Добри, ако вместо това просеше пред ресторант Happy в кв. Студетски град, или пред някой мол например?

Понеже, както чета, Добре Димитров Добрев живеел в църковния двор на селската църква. И както се вижда, и дрехите му са църковни.



Затова аз се питам... дали след като не си е купил жилище с тези пари, а ги е дарил на църквата, понеже ги е изпросил пред църквата и без това... дали са НЕГОВИ тия кинти?

Не са ли те, в крайна сметка, на самата църква? Аз ако бях църквата, и ако бях хитър колкото църквата, тази идея щеше да ми хареса - да взема да си хрантутя един просяк, и да му измисля някаква работа - да си го туря на входа да събира просия, която после да си ми я дари. Защото да не забравяме че просията е незаконна (така се води, горе-долу). И той ще има моето застъпничество и покровителство, понеже аз съм все пак попа на Александър Невски. Моите средства - в моя джоб, изработени от моя си хрантутник.


Не знам. На мене цялото това ми се струва идиотско и незначително. Зрелище за излишните хора на Ницше.
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Февруари 13, 2018, 08:17:43 pm
Или пък, да го погледнем от друг ъгъл.


Да кажем, не ставам за чеп, и ме боли гъза от мързел да работя. Мога обаче да си пусна безсмислената бяла брада, с безсмислените бели мустаци и излишно дългата бяла коса, понеже като се облека в черно, приличам на светец.

Сядам си аз пред Св.Александър Невски, и почвам да прося - един вид, да се възползвам от емоционалното състояние на невежите хора, които влизат вътре, за да правя пари без труд.

Да кажем, обаче, че съм и по-тъп от тримата глупаци едновременно, и си нямам на идея какво да правя с пари по принцип. Единствено мога да ям, да пия, и да сера, и евентуално да спя. Така че, правя си аз пари от емоционалните невежи хора, само че запазвам за себе си само колкото за една бира и един хляб, а другото го хвърлям на попа през смъкнатия прозорец на бентлито му. Той почва да си ме котка и да ми прави реклама, за да се мазня на още повече хора, и да ми дават още повече.


Някак си... не виждам къде е геройството в цялата работа. Повече ми прилича на една пълноценна симбиоза между фарисеите и овцете.
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Февруари 13, 2018, 08:24:42 pm
Все пак, Св.Александър Невски не случайно е най-богатия храм.

Или да отдадем този факт на Божието благоразположение?
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Февруари 14, 2018, 08:13:40 pm
Дядо Добри всъщност е един измамник. Нали така?

Той проси така, сякаш проси за себе си. И хората които съвсем благожелателно му дават просия... и които са всъщност истинските благодетели в тази завръзка... му дават просия на него - заради окаяния му външен вид и очевидно безпомощно състояние. Хората му дават просия с очакването, че му помагат на него, че с техните изпоросени кинти той ще се опита да си помогне.


Хахааа... да, но хората за пореден път са надхитрени! Този път от дядо Добри.

Защото какво прави той с техните пари? Предава ги на църквата! Никой от хората, които доброволно са му дали просия, дори и не подозира, че всъщност дядо Добри ще предаде техните пари директно на църквата. Хората, които влизат в храм-паметника Св. Александър Невски считат за достатъчно това, че си купуват свещичка от храма. Бизнеса с восък за свещи е една от най-големите мафии в България и се върти от страшно богати попове. На практика, стотинките за свещичката отиват в църквата, защото това е нейния бизнес.

Между другото, драги мои съграждани, които може би не проумявате смисъла на тази тема, искам да ви споделя, че бизнесът с църковни свещи е освободен от ДДС от 2005г насам.

Когато влизате в църквата и си купувате свещичка, 100% от тази стойност е директна печалба за църквата. На практика, това е един вид плащане от ваша страна, че църквата ви предоставя подслонена от дъжда пейка, обградена със златен интериор и други видове разкош, за да поседите на нея няколко минути.

Понеже... какво друго в крайна сметка получаваме като услуга от църковните служители? Явно е това.

Само че.... както става ясно още на входа, в храм-паметника Александър Невски е имало и една скрита такса за същата услуга - любимият ви добър дядо Добри. Там на входа, той ви моли за още пари. В случая с просяка хората по принцип правят разликата, че парите, които са дали на църквата, са или като са си купили свещичка, или като са ги пуснали в надписана кутия за дарения вътре някъде в храма... а просякът пред църквата би трябвало да проси милостиня за собствената си окаяна съдба. Нали така? Това са два отделни харча, според джоба на посетителя, така че и двата харча са в приемливия си праг. И хората са склонни да дадат и за двете.

Но нежели, просякът не просел за себе си, а просел за църквата. Просто такъв вид схема, която да накара посетителите на храма да дадат ПОВЕЧЕ пари на църквата, повече от едно дарение и една или няколко свещички. Но за да бъдат прилъгани на това, те на практика са ИЗМАМЕНИ от добрия дядо Добри на входа, мислейки си че дават пари за едно, а пък то се оказва, че са ги дали пак за същото, за което преди малко са дали достатъчно според тях.




Но нека бъдем честни. Дали дядо Добри наистина е измамник? Измамникът, както се предполага, е интелектуалния родител на финансовата пирамида, тоест той съзнава какво върши и по принцип измамата е нещо преднамерено. А дядо Добри е просто изкукуригал... той отдавна не е с всичкия си, така че не е преднамерен в каквото и да е. Той просто се отнася с труда на онези, от които проси милостиня, по същия несериозен и безотговорен начин, както се отнася и към собствения си живот. Поради което в крайна сметка се е докарал до просешката тояга, като повечето просяци.

Тоест единственото което дядо Добри прави, е да повлича със себе си и онези, от които иска и му дават милостиня. Но това е очевидно, както е очевидно и при всички пияници, наркомани, и прочие хора, които през целия си живот са били жертва на някой свой порок, който накрая е довел до съсипията им. Наркоманите карат приятелите си да станат зависими, пияниците превръщат приятелите си в пияници, така и просяците като дядо Добри се отнасят с всички като с просяци, сиреч, пилеят средствата за живот - собствените, но и тези на другите, получени по линия на криворазбраната милост.

Истинският измамник тук е църквата. А истинският виновник за осъществяването на тази измама - това са онези, които са се инвестирали в пирамидата да добрия дядо Добри докато е бил жив, и сега се чувстват длъжни да напишат "Поклон!" във Фейсбук, за да оправдаят инвестицията си в него... която всъщност се е оказала инвестиция в храм-паметника Св. Александър Невски.

По линия на тиражираната логика... всеки от нас, уж гражданите на тази държава, по принцип инвестира в Александър Невски, след като бизнеса със свещи е освободен от ДДС. Не би трябвало да е нужен дядо Добри като посредник на тези средства.




Както виждаш, драги чутателю, в момента говорим за пари. И само за пари.

Защото... всъщност само с това е известен бай Добри. Църквата нито го нарича "благ", нито го нарича "светец", нито го нарича "добродетелен", нито "умен", нито "пожертвал се" - нищо. И това е разбираемо, защото в крайна сметка този бай Добри си е една измет, като много други, и нищо повече. Това е очевидно за всички.

Това, което църквата хвали, е че дядо Добри е дал пари на църквата.

Това е всъщност нещото около дядо Добри, който обсъждаме. Дядо Добри е световно известен с това, че е дал всичките си пари на църквата. Той не е световно известен с "добротата" си или нещо такова. Не - личността му започва и свършва с единствения факт, че е дал всичките си материални блага на църквата.

Така че, в цялата тая работа, ние говорим за пари.



Парите, както всички знаем, директно купуват титлата Архонт или какво беше там, ако се плати на църквата. Въобще, църквата е една парична институция. Жалко че паметта на дядо Добри не може да се нарече дори и светла, защото той умря без дори да бъде Архонт на БПЦ, въпреки всичките хора, които е измамил поради вродената си безстопанственост.



Въпросът тук е... скандалното нещо, което породи повдигането на този въпрос в тази моя тема е... как МЕДИИТЕ целенасочено създават образи за подражание.

Дядо Добри е един медиен образ и модел за подражание - всеки медиен образ е модел за подражание. Медиите, както всички знаем, полагат културните коловози, в които да се вписват поведението и реакциите на поданиците.

А посланието от образи като дядо Коледа и дядо Добри е много просто - дайте всичките ВАШИ пари на НАС.



Който даде всичките си СВОИ пари на ТЯХ, ще бъде посочен пред всички като духовен човек. Ако не сте разбрали посланието до сега, то е, че можете бързо да станете много духовни, ако дадете цялото ВАШЕ имущество на ТЯХ... или на който друг е нужно. За да бъдете духовни просто трябва да не притежавате нищо - така ще запълвате дните си с просия, а това е най-бързият път към това да ви се покланят във Фейсбук.
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Февруари 14, 2018, 08:38:01 pm
Осъзнавам, че сред читателите ни може би има и набожни люде. Искрено се надявам да нямаме такива читатели... Но все пак съм длъжен да проговоря и на техния език (за всеки случай).


Набожните би трябвало да са запознати с Библейската притча за Авел и Кайн. Авел бил земеделец, а Кайн бил ковач. И двамата правели дарове на Бога, само че даровете на Авел все били по-хубави от даровете на Кайн.

Затова, от завист, Кайн взел че убил брат си Авел, за да може само Кайн да прави най-добрите дарове на Бога. Бог, заради това, го прогонил от Себе си, и Кайн отишъл в изгнание в земята Нод. Това е много важен казус от окултно-конспиративна гледна точка, защото земята Нод е много специално място, но да се върнем на дядо Добри.



Чисто практически... При положение, че всеки отделен човек е едноличен доброволен дарител в храм-паметника Св. Александър Невски... такъв е и самия дядо Добри.

Но за Добри Добрев това не е достатъчно. Във всички свои интервюта той очевидно се гордее от даренията, които прави за църквата и за реставриране на манастири. Личи си, че говори със страст за това, сиреч, независимо дали това му е вменено на по-късен етап от медийното внимание към персоната му или не, той е горд и страстен в това.

И всичко би било наред. Само че самия Добри Добрев забравя, че тези дарения не са НЕГОВИ. Това са КРАДЕНИ дарения, които ТОЙ дарява на църквата.

Защото тези измолени от него пари са измолени без да констатира за какво са му, те са "безцелно" измолени, но само на думи. Понеже той не говори, той само седи с чашката на входа, и хората го подминават като изметта, която е, и хвърлят в чашката стотинки без да питат за какво ще ги ползва.

А щом е стъпил на раменете на храм-паметника Св. Александър Невски, който изгрява зад дрипавата му фигура, това си е КОНТЕКСТ на просията, и представлява чисто подвеждане, или с директни думи - ИЗМАМА.




Това, с което Добри Добрев се гордее, ДЕ ФАКТО, е все едно Кайн да краде от Авел с подвеждане, за да направи дар на Бога.
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Февруари 14, 2018, 09:00:35 pm
В бизнеса, това се нарича "пропусната възможност за печалба". Тоест юридическото лице не е загубило нищо съществено или веществено, но е било лишено от евентуално бъдещо разрастване на бизнеса си.

В това се състои "добродетелта" на Добри Добрев. Доброволно се е лишил от възможността да разрастне бизнеса си, за да подари тази преднина на БПЦ.



Понеже... тези дарения не са НЕГОВИ. Той не е дал НИЩО от себе си. ХОРАТА всъщност са онези, които са дали от себе си, на църквата, чрез него като посредник.

Защо дядо Добри не беше така добър да продаде единия си бъбрек, за да дари спечелените долари на БПЦ?

Не. Той вместо това предпочита да се моли на хората ТЕ да дадат от себе си на НЕГО, за да може ТОЙ да се превърне в дарител. Тоест - в дарител на откраднати средства (изпросени чрез измамно подвеждане).




Когато Добри Добрев е отивал, например, при хора с много кинти, и им е казвал, "Дай, моля ти се, хиляда лева!", и са го питали най-вероятно "За какво?", и той е казвал "За манастира!", в тези случаи, добрия дядо Добри дали е уточнявал, "Ама да знаеш, че аз НЕ СЪМ към манастира, манастира не моли за средства и не събира активно дарения, и аз ще ги изненадам като им даря тези пари, които те не очакват, и МЕН ще ме впишат като дарител, а ти ще останеш неизвестен"?

Съмнявам се, че Добрев имаше достатъчно акъл приживе да върже толкова дълго изречение, така че едва ли.



И какво направихме накрая? Ние? Като общество? Ето какво направихме:

Давахме безугледно пари на един изкукуригал бездомен старец (подслонен от църквата)... за да му направим добротата да може като малко дете да се изживява като църковен дарител (понеже това е исторически много разпросстранена суета). И после... ние самите, които дадохме парите на изкукуригалия старец да си играе с тях, си го превърнахме в НАШ пример за подражание!

Ето защо и как българското общество се самоубива.
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Февруари 15, 2018, 11:04:17 pm
Разяснявам какво имах предвид с "как българското общество се самоубива".






Дарение - на църквата.

По принцип, в историята известните дарители са известни с това, че даренията им са под формата на безвъзмездна ИНВЕСТИЦИЯ. Даряра се на дом за сираци, на училище, на културна галерия (дарителите на изкуството си имат и специално име - меценати), дарява се на болници, в някои случаи дори на бизнеси, свързани с тези ниши. Дарява се за стоки за бежанци и прочие, дарява се на Червения кръст.

Това, с други думи, са организации, които нещо произвеждат - деца, умове, животи, изкуство, здраве, и прочие. Освен това, това са организации в повечето случаи с нестопанска насоченост - те нямат за цел да генерират печалба за себе си като дружество, освен заплати за отделния работник.

Но църквата?

Църквата, първо на първо, си е стопанско дружество. Откъдето и да се погледне, ако на този свят някога е имало противовес на държавата по заграбени от хората богатства, то това е църквата. Просто тя не върти бизнес на почвата на държавата. Може би в двора й, но като я прескача - цялата печалба на църквата всъщност е под общия знаменател на "дарението". Тя "получава" земи и имоти, ако се каже че ги печели, е грозно, затова не се казва. Не се казва, че църквата върти капитали, понеже е грозно, затова просто се казва, че църквата не плаща данъци на народния иззедник - държавата. Църквата е друг иззедник, на който народа плаща данъци като на останалите иззедници, само че не се говори така, понеже е грозно - казва се, че народа "дава дарения".

Второ, каква услуга всъщност произвежда църквата срещу тези заплащания? Абсолютно нищо! Тоест същото като държавата - в замяна на откраднатото, държавата не произвежда нищо, но шикалкави, за да създаде впечатление у глупавите, че има полза от нея. Църквата е искрена, в крайна сметка идва директно от Бога и няма нужда да си криви душата, и в замяна на получените пари не произвежда абсолютно нищо. Просто си седи.

Е да - пее по погребения, и праща поп, който да застане по средата между влюбените срещу заплащане.



В крайна сметка, неоспоримата истина е тази - да даряваш крупна сума на църквата е може би едно от най-безсмислените неща на този свят, и дядо Добри щеше всъщност да направи добро, ако беше дал парите на сиропиталища, училища, болници, или за изкуствата.

Но злощастният факт е, че ги е дал на църквата, от което по никой начин не може да излезе нещо добро, понеже църквата не произвежда нищо. Тоест, дядо Добри щеше да направи ПОВЕЧЕ добро, ако се беше отоплявал с тези пари, директно в печката, реализирайки тяхната оригинална стойност на растително гориво.




Но обществените медии се възхищават от това. По същество, от какво се възхищават? Възхищават се от НАИВНОСТТА НА СТАРЕЦА. Защото, пословичната наивност, която дядо Добри демонстрира, някои неразумни юроди го тълкуват като "симптом на чистата му душа".

Медиите се възползват от многобройността на пълчищата от неразумни юроди, формиращи мнозинството в общественото мнение, за да пропагандират същото - че демонстрирането на универсална наивност е признак за чиста душа.

И ето ви го точно тук белегът на контролирания морален упадък.

Защото това по същество предсавлява ИЗВРАЩЕНИЕ на оригиналната морална ценност. Да си наивен не е порок. Порок е да си глупав. Но да си наивен също така определено не е добродетел.

А на какво сме свидетели? Свидетели сме на активната и много силна пропаганда, че да си наивен е добродетел - нещо, което е невярно. Тоест това е една лъжа.




Следва да си зададем въпроса... наистина ли дядо Добри няма пороци? Тоест, ако той е просто наивен, което само по себе си не е добродетел, но не е и порок, той едва ли щеше да стигне до просешка тояга?

Елементарен анализ на неговите публични изяви ще покаже, че всъщност дядо Добри е глупав - което е ПОРОК. Той не е наивен, и онова което изглежда и което е представено като наивност - да дариш крупни суми на църквата - е от ГЛУПОСТ, а не от наивност.

Тоест, следствие от порочна душа, а не от чиста душа.

https://www.youtube.com/watch?v=17rPJCUa7fM

Идиота Карбовски (отново), който за целия си живот не успява да покаже, че може да се издигне интелектуално над това да бъде български репортер.

Още в началото забелязваме твърдението на дядо Добри, че "всички телевизори са от дявола". Затова той няма телевизор.

Чудесно. Но Карбовски е телевизионен репортер. Дядо Добри в момента дава интервю, за да го покажат по телевизията. Сиреч, по всички телевизори. След като телевизорите са от дявола, дядо Добри добре би трябвало да осъзнава, че в момента приема дявола.

Човек, който не прави разлика между Бог и дявол, няма как да има чиста душа, защото ако не правиш разлика между добро и зло, на практика на теб ти липсва основата на всяка добродетел.




Дядо Добри очевидно си няма представа какво прави и защо го прави. И това не е от наивност, а си е от чиста глупост (като не можем да очакваме друго и от възрастта му по онова време, освен да е оглупял и изкукуригал).

И ТОВА, заинтригувани читатели, се представя по дяволските телевизори така, сякаш е добродетел.

Това е контролирана морална деградация на обществото, чрез медийната пропаганда.(1*)




Как го тиражира Карбовски още в началото? "Единственият чист и светъл човек около нас". "Единственият който не иска да бъде щастлив на всяка цена".

Първото вече беше разобличено. Но защо никой не поставя под въпрос второто?

АЗ мисля... бидейки размишляващ човек... че напротив - дядо Добри е щастлив. Очевидно е! И аз мисля, че той е искал да бъде щастлив на всяка цена. Нима не това е причината да бъде просяк, само и само да се хвали, че е църковен дарител? Вижте го! Та той наистина се хвали!

Цената на тази маниакална приумица не са само парите на подведените от него хора, но и неговата собствена мизерия. Това е белег, който се среща у всички обсебени хора - на фона на тяхната обсебеност от неблагодарна фикс-идея, качеството на живота им се влошава.






Нещо повече!

Дядо Добри имал деца.

Две от тях, доколкото разбирам, са се грижели за него.

Дядо Добри умира на 103 години, ония ден.



Хайде да бъдем честни. Сред нашата аудитория няма тинейджъри, убеден съм че тук има само зрели хора. Нека всички се замислим - кой от вас иска да се грижи за изкудкудякалите си старци, докато станат на по 103 години?

Представете си родителите ви да са на по 100 години. Това означава, че вие самите сте пенсионери - вие сте, в този случай, на 60-70 години. ВИЕ САМИТЕ навярно ще имате нужда от грижи, но още ще се грижите за баща си?

Който е просяк?

Въпросът ми по същество е следния - Що за човек трябва да си, за да изпросиш десетки хиляди левове и да ги дариш на църквата, но да не се погрижиш, вместо това, за децата си?

Аз не съм видял едно интервю с дъщерята на дядо Добри. Да я видиме... весела ли е... засмяна ли е... БЛАГО ли й е на душицата? За това че татко й е толкова тачен от Бога?

Защо Карбовски не взе да потърси децата на дядо ни Добри за коментар?





Даже и без да изпадаме в излишно подчертаване на абсурдизма на ситуацията, нека обобщим най-очевидното:

Това е очевидното, на прима-виста, за което въобще не са нужни анализи и замисляне.



Репортерите в България (да, направо всичките) са активни съучастници на медиите в начинанието оригиналните ценности да се заменят с извращения на истинската добродетел.

Населението в България е съставено най-вече от неразумни юроди, може би към 80% (благодаря на професор Иво Христов за изключително точната статистика), които нямат познания и представа за оригиналната добродетел. За тях дядо Добри е герой.









П.П.
1* Дядо добри е прав в известна степен, защото, докато останалата част от света се е чудела какво да прави с току що изобретения телевизор (в първото десетилетие на 20ти век), нацистите първи осъзнават едно от най-мащабните му приложения - пропагандата. Министерството на пропагандата на Третия Райх е абсолютен исторически фаворит в този бранш. Оттогава насам телевизорът се интегрира в обществото точно като това - инструмент на правителствената пропаганда, и това представлява и до днес.

"Алън Дълес е 5-ят директор на ЦРУ (1953-1961) и ръководител на американските тайни служби в Европа по време на Втората световна война." - Уикипедия

Реч на Алън Дълес, който държи при учредяването на ЦРУ (реформирането на бившата ISS в ЦРУ):

"Ще свърши войната, всичко някак си ще улегне, ще се утаи и уреди. И ние ще хвърлим всички сили, всичкото си злато, цялата материална сила за измамване и оглупяване на хората! Човешкият мозък, съзнанието са приспособени към промяна. Посявайки в СССР хаос, ние незабелязано ще заменим човешките ценности с фалшиви, в които да вярват. Как? Ние ще намерим наши единомишленици… наши съюзници и помощници в самата Русия. Епизод след епизод ще се разиграва грандиозната по своя мащаб трагедия на гибелта на най-непокорния на Земята народ – руския, на окончателното необратимо угасване на неговото самосъзнание. От литературата и изкуството им ние например постепенно ще изтръгваме тяхната социална същност, ще отчуждим творците, ще им отнемем желанието да се занимават с изобразяване, с изследване на тези процеси, които се извършват в глъбините на народните маси. Литературата, театрите, кината, пресата – всичко ще изобразява и прославя най-низките човешки усещания, чувства и страсти. Ние по всякакъв начин ще поддържаме и издигаме така наречените творци, които ще започнат да насаждат и втълпяват в човешкото съзнание култ към секса, насилието, садизма, предателството – с една дума, всякаква безнравственост. В управлението на държавата ще създадем хаос и безпорядък. Незабелязано, но активно и постоянно ние ще съдействаме за своеволието на чиновниците, рушветчийството, безпринципност и мотаене – всичко, което води до онова, което им скимне да правят. Бюрократизмът и недобросъвестната работа ще бъдат въздигнати до добродетел…честност порядъчността и почтеността ще се осмиват и ще станат никому ненужни, ще се превърнат в отживелици от миналото… Простащина и наглостта, лъжата и измамата, пиянството и наркоманията, животинският страх един от друг, и нахалството, безсрамието, предателството, национализмът и враждебността между народите и най-вече враждебността и омразата към руския народ – всичко това ние ловко и незабелязано ще култивираме и всичко това ще разцъфне с кичести цветове. Сега малцина, много малко хора ще се досещат или даже ще разбират какво става… Но такива хора ние ще поставим в безпомощно положение, ще ги превърнем в посмешище, ще намерим начин да ги оклеветим и да ги обявим за измет на обществото. Ще изтръгваме духовните корени на болшевизма, ще опошляваме, ще унищожаваме корените на народната нравственост. По този начин ще разклащаме поколение след поколение, ще предизвикаме ерозия и ще отстраняваме ленинския фанатизъм. Ние ще се залавяме с хората още от детските и юношеските им години. Главният ни залог ще бъде на младежта, ще започнем да я разлагаме, развращаваме, да я лишаваме от чест. От младежите ще направим циници, вулгарни хора, простаци, космополити. Ето така ние ще направим. Всичко това ще извършим под девиза: ЗАЩИТА ПРАВАТА НА ЧОВЕКА И ГРАЖДАНСКИТЕ МУ СВОБОДИ".

Вашите мулти-медии, заинтригувани читатели, са инструмент на пропагандата, както са ги инженирали нацистите. На ден днешен, пропагандната мрежа се използва от много сили, една от които най-вече касаещи България е ЦРУ (наравно с КГБ).

Дядо Добри е един от многото проекти за подмяна на оригиналните добродетели.

Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: Веско в Февруари 16, 2018, 10:09:50 pm
Продължението....



Истинско чудо на погребението на Дядо Добри! Вярваща се докосна до тленните му останки и...

Вярваща получи изцеление на погребението на Дядо Добри и вярва, че това е чудо! Соня Анкова отишла с приятели, а по пътя им се оплакала колко зле се чувства, тръшната от ужасен вирус. Ето какво разказва Соня Анкова: "Искам да споделя с вас едно чудо станало на Опелото и Погребението на дядо Добри. Имам четирима свидетели, с които пътувах към Байлово, които могат да потвърдят чудото.. Тръгнах за погребението на дядо Добри болна, със силни болки в гърлото и кашлица,от която ме боляха гърдите.Разболявах се. През цялото време снимах, не съм се молила за оздравяване или облекчаване на болките в гърлото. Само снимах. След като спуснаха дядо Добри в гроба, минаха всякакви болки и кашлици, бях като "новородена", болестта изчезна моментално. За мен това е дело на молитвите на дядо Добри. Няма друго обяснение. Имам свидетели, на които през целия път разказвах какво пия за гърло и кашлица....А сега съм здрава-здравеничка..без температури и болки...Аз съм 100% убедена,че на гроба на дядо Добри оттук насетне ще започнат да стават чудеса. Случката с моята болест и изчезването и са доказателство за това... Сега просто съм здрава!" Соня Анкова разкрива, че патриарх Неофит извършил трогателен жест и поставил дар в ръката на Дядо Добри. "Нещо трогателно, което се случи, и което заснех, бе това,че Негово Светейшество постави в ръката на дядо Добри, за последно символичен дар, такъв какъвто приживе, той получаваше от всеки - но този път не за земна църква, а да измоли за всички ни небесната църква. Дядо Добри последната година е молил дъщерите си да се молят за неговото отхождане от този свят по-скоро. Казал е, че много иска да си отиде в деня, в който се чества св. Кирил Славянобългарски, много го обичал. Така и станало. Дядо Добри почива в навечерието на Успение на св. Кирил. Храмът е посветен на св.св. Кирил и Методий, това сподели с нас след Св. Литургия отец Георги от Кремиковски манастир. Двете дъщери на дядо Добри получиха благословение и утешение лично от Негово Светейшество." /* (c)AdOcean 2003-2014, blitzads_bg.Blitz.bg.inText */ ado.placement({id: 'ado-ZX5GyKAt4hP_UHCvtd_9zFp5oVU7XEcW0OWttkC2aV3.o7', server: 'blitzbg.adocean.pl', vars: {cid: 'articleContent', maxkw: '7' } }); TАГОВЕ:

Прочети повече в Blitz.bg: https://www.blitz.bg/obshtestvo/istinsko-chudo-na-pogrebenieto-na-dyado-dobri-vyarvashcha-se-dokosna-do-tlennite-mu-ostanki-i_news579668.html


Започва процедура за канонизация на Светеца от Байлово

Дядо Добри да бъде канонизиран за светец – за това настояват православни християни и свещеници. Възрастният мъж, станал известен като Тихия ангел и Светеца от Байлово, почина на 13 февруари на 103-годишна възраст. Отец Силвестър от Сливенската епархия вярва, че дядо Добри е добил святост още преди смъртта си. Свещеникът се надява, че дядо Добри ще бъде канонизиран още до края на годината. След като постъпи официално искане, Светият Синод назначава комисия, която проверява твърденията и проучва целия живот на кандидат-светеца. Определя и към коя от формалните категории принадлежи – например пророк, апостол, мъченик, чудотворец, безсребреник, съобщава bTV. В обръщението на патриарх Неофит по повод кончината на дядо Добри той го нарича безсребреник. От Българската православна църква коментират, че с радост ще съберат всички свидетелства за преживени чудеса, за да започне процедура за канонизация на дядо Добри.

Прочети повече в Blitz.bg: https://www.blitz.bg/obshtestvo/zapochva-protsedura-za-kanonizatsiya-na-svetetsa-ot-baylovo_news579729.html
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Февруари 16, 2018, 11:47:34 pm
Тези мигновени действия, предприети от господарите на 80% от нас, идват незабавно да обосноват на дела разобличената логика в публикациите ми по-горе.

Достатъчно е да дадеш пари на църквата, както за да бъдеш архонт, така и за да бъдеш канонизиран като "безсребреник". Че кой не би искал да бъде безсребреник, щом като ще води безсмъртен живот в църковните архиви?

Както надявам се всички читатели видяха, този дядо Добри е просто един загубил разсъдъка си човек, в следствие от паднала до него бомба (https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1%8F%D0%B4%D0%BE_%D0%94%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B8), която убива съквартиранта му и отнема слуха му (частично). Очевидно, въпросната бомба е отнела и голяма част от здравия му разсъдък, оставяйки семейство от жена и четири деца и на всичкото отгоре лишавайки ги от средства... в името на преподобния Неофит, който има повече нужда от тези средства.




Но нека се отнесем християнски с църквата. Нека видим, тогава, според Библията, Е ли редно да се канонизира някакъв човек, само заради това, че от придобито слабоумие е развил любов към мизерията? Любовта към мизерията явно вече се смята за добродетел?

Тъй като Исус Христос в своето учение всякога е бил против всички църковни институции (които обаче са любими на дядо Добри), нека започнем с него.






Гледната точка на Библията

Трябва ли християните да бъдат бедни?

ВЕДНЪЖ Исус казал на един млад и богат управник, че той трябва да отиде да продаде всички свои притежания и да раздаде парите на бедните. В разказа се казва, че мъжът се натъжил от думите на Исус и си отишъл наскърбен, ‘защото бил човек с много имот’. Тогава Исус казал на учениците си: „Колко мъчно ще влязат в Божието царство ония, които имат богатство!“ Той добавил: „По–лесно е камилата да мине през иглени уши, отколкото богат да влезе в Божието царство.“ — Марко 10:21–23; Матей 19:24.

Какво имал предвид Исус? Дали богатството и истинското поклонение са несъвместими? Трябва ли християните да се чувстват виновни, ако имат пари? Дали Бог изисква от тях да водят аскетичен начин на живот?



Това великолепно стихче и този добър въпрос са взети от библиотеката "Стражева кула" - една от множеството метастази на "Свидетелите на Йехова". Те са абсолютни изроди, в смисъла, че ако се допитате до тях, могат да ви кажат и как да си държите патката или как точно да приклекнете, така че да пикаете по най-богоугодния начин. Но когато става дума за критикуване на църковните институции, са номер едно.

Нека цинизмите на "Свидетели на Йехова" бъдат нашата мотивация, тук и сега, да поразсъждаваме логически (защото моралът и етиката са едни от най-логичните неща в живота на духовните хора).





Безспорно е, че Исус никога не е разпространявал подобни идеи където и да е в учението си, че богатите трябва да дават парите си на църквата. Да си богат е излишно, но да си благосъстоятелен е добродетел. С това няма как някой логично мислещ човек да не се съгласи, тъй като, ако вие самите не сте благосъстоятелни, тогава вие самите сте виновни в това, че няма да сте в състояние по най-добрия начин да помогнете на ближните си, когато възникне нужда. Да си благосъстоятелен се нарича отговорност към ближния, и е добродетел.

Да сте богати е излишно, и това говори единствено, че явно често пропускате възможността да помогнете на ближните си. Богатите са богати, защото се въздържат от инвестиции в добруването на ближните си, и това може да се смята за порок, който по същество е безотговорност към ближния.

Очевидно е, тогава, че на практика няма разлика между това да си богат или просяк, защото и по двата начина си безотговорен към ближния си.

Да си силен ВИНАГИ е било добродетел. През всичките хилядолетия на историята, и във всичките свещени книги. И винаги ще бъде неоспорим факт, че да си слаб и в тежест на ближните си НЕ Е нещо, което е за хвалене или даване за пример.




Дядо Добри е дал пари НЕ на ближните си - не дори и на семейството си, всъщност, той е ЛИШИЛ четирите си деца, както и е изоставил съпругата си с тези четири деца, или с други думи той ги е ОГРАБИЛ от себе си, защото децата ИМАТ ПРАВО на баща и семейство, и той ги е лишил от това.

С други думи дядо Добри не е праведник по силата на Христовото учение.

Добри Добрев е откраднал от ближните си (с измама и подвеждане, както обсъдих по-горе, и директно в случая със собственото семейство), за да даде на църквата - някакво превъплъщение на злото, което Христовото учение абсолютно отрича. Напомням, че единственият храм в Христовото учение е храмът на собственото тяло - и никое друго място.




Да погледнем и другата страна на сребърника: Ние нима не можем да кажем, че църквата е в конфликт на интереси?

Да канонизираш онзи, който ти е направил облага, означава да си в конфликт на интереси. Всяка една нормална институция, да вземем например държавния бранш или пък частния сектор, не би се въвлякла и не би се замесила в такава ситуация. Това е най-правилното решение от страна на главата на институцията. Нека онези 80% от народа направят с паметта на грешника дядо Добри каквото сметнат за добре.

Но църквата всъщност приема, че тя Е Бог! Така че... на практика, във всяко едно действие, което църквата прави, без значение колко мащабно или пък незначително, винаги е в конфликт на интереси пред Бога. Няма как да е иначе, след като някой допуска абсурдното положение да играе ролята на наместник на Всевишния - концепция, на чиято двата края не могат да се свържат. В Христовото учение това би било едно от най-големите богохулства. Но, както знаем, църквата няма нищо общо с християнството. Или това по-скоро са осъзнали само най-самоотвержените наши читатели?


Сега, 80% от жителите на България ще подкрепят църквата в канонизирането за светец на един "безсребреник", откраднал от ближните си, за да даде на църквата, която в конфликт на интереси ще направи така, че осемдесетте процента да ПОЧИТАТ поредното извращение на добродетелта.

Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Февруари 17, 2018, 12:41:23 am
Нека направим един забавен мислен експеримент :)


Нека си представим, че един богат човек, който наистина заслужава възхвалата на народа, се вдъхнови от думите на Исус Христос, и реши да раздаде богатството си на бедните.

Този достоен за възхвала човек дава много пари на дядо Добри. Какво ще стане?

Браво на позналите! Дядо Добри ще даде парите там, където им е мястото - в църквата! Нима някой може да отхвърли достоверността на този макар и въображаем сценарий? По този начин, дядо Добри ще се подиграе на Христовото учение... защото заръката на Исус богатите да помагат на бедните е с цел бедните да не бъдат бедни. Не така обаче разбира добродетелта дядо Добри.

Според него парите са като бензин да стигнеш до рая - колкото повече наливаш, толкова по-невинен ставаш за собствените грехове и недостатъци. Кармата в днешно време явно се купува и продава, както всичко останало.







Да си представим друго.

Да кажем, някой беден, различен от дядо Добри, реши да потърси упование в Христовото учение, и със смирение да очаква, че някой богат ще му помогне.

Този друг беден отива... например, на входа на църквата, и започва да моли просия.

ХОРАТА ще му дадат. Но дали ще му даде ЦЪРКВАТА? Църквата е гигантско богато туловище, пълна с благини, власт и пари. Дали ЦЪРКВАТА ще изпише канонен чек на просяка пред входа й? Не.

Попът може и да даде на просяка. Само че той ще му даде в качеството си на човек. Дали ще му даде в качеството си на официален църковен представител и от името на църквата? Разбира се че не! Защото каквото и да му даде, то ще трябва да подхожда на името на църквата, а това означава да превърне просяка в местен финансов магнат! Ако пък му даде стотинки и левчета, това само ще изложи и посрами църковната институция.

Освен това... през всичките тези години, какво даде ЦЪРКВАТА на дядо Добри? Той не й е връчил всичките онези суми в един ден, а на отделени във времето траншове. Още преди първия транш към Александър Невски, какво даде храма на дядо Добри, в духа на Християнското учение?

Аз мисля, че щедростта на църквата се е изразявала в това, че са позволили на Добрев да продължи да си проси от хората пред златните двери на светия храм. Нещо, което наистина не са длъжни да правят, така че прави им чест.

Ааааа... не. Сетих се. Църквата ще го канонизира! Ето сега вече всичките тези пари имат смисъл.

Понеже, аз не разбирам... за какво друго ще го канонизира, след като през живота си дядо Добри не е помогнал и на един гълъб, камо ли на човек? Той е помогнал само на църквата, за да може Неофит да има средства за био-веганска диета по време на постите, а тя е скъпа. В замяна, Неофит ще му даде някаква джунджурийка, за да я занесе в Небесното царство!

Я не ме баламосвайте...





От тези прости и напълно правдоподобни сценарии спрямо доказателствата на историята, следва заключението, че:

Въпросът, който трябва ние разсъдливите хора да си зададем, е, следователно, по ЧИИ повели се водят дядо Добри и преподобната БПЦ?

Това разкритие ще го оставя за следващ коментар.


Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: Psyhea в Февруари 18, 2018, 08:48:03 am
Mосвен да те поздравя,че се сети да направиш подобна тема,друго не ми остава.
Напълно съм съгласна с теб.


И то не е само дядо ти Добри


Майка Тереза събра стотици милиони долари в касичката на Ватикана



Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: Psyhea в Февруари 18, 2018, 09:12:41 am

Цитат


Въпросът ми по същество е следния - Що за човек трябва да си, за да изпросиш десетки хиляди левове и да ги дариш на църквата, но да не се погрижиш, вместо това, за децата си?


Аз не съм видял едно интервю с дъщерята на дядо Добри. Да я видиме... весела ли е... засмяна ли е... БЛАГО ли й е на душицата? За това че татко й е толкова тачен от Бога?


Защо Карбовски не взе да потърси децата на дядо ни Добри за коментар?




Даже и без да изпадаме в излишно подчертаване на абсурдизма на ситуацията, нека обобщим най-очевидното:
даряването на църквата е може би най-безсмисленото дарение на този свят
собствените деца и собственото семейство във всички случаи заслужават повече, отколкото външните организации (най-малко църквата)
съществуват множество смислени дарения, които биха довели до общо благо или производство на нещо добро
да дариш просия; да дариш изпросеното от друг - в това словосъчетание няма никаква смислова логика




Дядо Добри е пример за подставена инкарнация,точно както и майка Тереза
Това са хора натоварени с "мисия" от богове и божества подобни на Яхве,за да дават тон за песен на тъпото стадо,което си умре да е "позитивно,щедро и духовно"
Масово светло поляризирани същества (който има очи да вникне в думата полярност!!!!) се инкарнират за да нарушават баланса и да влияят за светлото ориентиране на овцете/розови очила/облаци/еднорози и т.н./,защото редовата овца,не разполага с интелектуалния капацитет да провиди отвъд полярностите и да вдене,че хармония и баланс значи равни/равнодействащи пропорции,а не надмощие/повече тежест върху едната везна..това е превес,не баланс


В контекста на цитата,самия Добри твърди,че изкупувал грехове към семейството и децата си,защото ги бил изоставил преди много години?!?!?!
Надявам се висейки по църквите и събирайки кинти за нови мерцедеси на тлъстите попове,да е преоткрил децата си..може би в монети..


Майка Тереза пък действаше не по своя воля,а по заръка на "Бога"..Т.е. не е ръководена от любов към хората и живота,а стремеж за някаква криворазбрана богоугодност ..


Фалш и лицемерие както  и да го гледаш..
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Февруари 19, 2018, 05:33:02 pm
...Искаме да се преразгледа този процес, Левски да бъде оневинен, че е убиец, защото, ако си спомняте, когато се искаше канонизирането му, от църквата имаше контрааргумент, че той е извършил убийство, заяви лидерът на "Атака". По думите му това петно, лепнато върху паметта на Левски, трябва да бъде изчистено.

От партия "Атака" поднесоха венец на паметника на Васил Левски в столицата по повод 145 години от неговата гибел. Много хора, сред които ученици, се редят на опашка в дъжда, за да положат цветя и да почетат паметта на Апостола на свободата...


Източник: OFFNews.bg (https://offnews.bg/politika/siderov-poiska-parlamentarna-komisia-da-razsledva-deloto-sreshtu-levsk-675160.html)



Волен Сидеров може да е презряно куче, но ние не подбираме аргументите според чистотата на името, от което идват, а според тяхната логическа и обективна обоснованост. По същия начин ползвахме и материал от отблъскващата "Стражева кула" на йеховистите, без да си затваряме очите за уместно използваната истинност.


Въпросът е наистина добър.




Църквата атакува светската власт заради Априлското въстание. Пловдивският митрополит Николай се обяви срещу честването на бунта в Панагюрище на 1 май, защото на същия ден православната църква празнува Великден. В отговор кметът на града заяви, че 40-годишната традиция е зарята за въстанието да се провежда на 1 май. 

Пловдивският митрополит Николай не пожела да говори с медиите, а реши да изложи вижданията си в писмо. В него той заявява, че ако кметът не го послуша, няма да позволи на нито един пловдивски свещеник да служи за годишнината от Априлското въстание. В позицията си казва, че на Великден е недопустимо провеждането на каквито и да е други празници и че не трябва да се отклонява съзнанието на вярващите от Възкресение Христово.

Честването на Великден и Априлското въстание на една дата не е прецедент за Панагюрище – това се е случило през 2005 година. Според историците въстанието не е събитие, което трябва на всяка цена да се отбелязва в точно определен ден.


Източник: Nova.bg (https://nova.bg/news/view/2016/02/23/140188/%D1%86%D1%8A%D1%80%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D1%83-%D1%87%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%BB%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%B2%D1%8A%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B4%D0%B5%D0%BD)



Каква е причината за светец скоропостижно да се канонизира един уличник, придобил слабоумие в следствие на физически удар по главата и напреднала възраст, а десетки години наред да се спъва канонизирането на един световно доказан борец за свободата на хората, над което едва ли може да има по-висш идеал?

Какви са коренните разлики между образите и каузите на дядо Добри и Васил Левски? Нека поръзсъждаваме известно време, преди да споделим изводите си.


Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Февруари 25, 2018, 10:18:17 am
Нека продължим с разобличаването на пошлия характер на дядо Добри. Не бива да забравяме за нашия нов светия, така че от време на време ще се сещаме да го почетем с някой нов коментар тук.


Днешният коментар е посветен на един специален църковен термин, наречен индулгендия. Индулгенция, това е църковният акт на опрощение на греховете.

На практика, в средновековието индулгенцията е изглеждала така - богатият аристократ е изнасилвал малолетните дъщери на робините си, мърсувал е с каквото намери, убивал е тук-таме някой свой роб за назидание на останалите крепостни селяни... след това е отивал с една торбичка златици в църквата. Попът е приемал торбичката с пари, казвал "Да са ти простени греховете, чадо", и аристократът е спял спокойно чак до следващата събота, когато по традиция си е изкарвал яда върху плебеите.


Дядо Добри иска да се възползва от същата църковна услуга - индулгенция. Той иска да изкупи своите грехове, които дори не иска да обсъжда. Както знаем вече, те се състоят в това, еч е изоставил пет членното си семейство (без да броим него).

Така че, елементарен мой народе, вие канонизирахте поредния индулгент. Лесно подмамени от жалкия му външен вид. Поклоненията във фейсбук не секват.
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Февруари 25, 2018, 10:21:04 am
Нека днес направим още едно възпоменание в темата за църквата.


Нека си спомним, за СВЕТИЯТА Борис - кръстителя на българския народ. Избил и изклал 52 български рода заедно със слугите им.

Сега, дядо Добри и Свети Борис ще си бъдат заедно, не знам дали в рая, но със сигурност поне в църковните анали.


Дано Васил Левски никога не се събере с тях там.
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Март 22, 2018, 05:06:36 pm
Докато добрия дядо Св. Добри Добрев дарява парите на семейството си на църквата, Софийската митрополия е ангажирана в бизнес планове с мутри...




Договорът на Гинка с Митрополията: 15 хиляди лева за 2700 квадрата

22 март 2018

Източник: OFFNews.bg (https://offnews.bg/obshtestvo/dogovorat-na-ginka-s-mitropoliata-15-hiliadi-leva-za-2700-kvadrata-677244.html)

Предварителният договор на Инерком със Софийската митрополия е подписан от Браницкия митрополит Григорий, викарий на патриарха и Софийски митрополит Неофит, и съпруга на Гинка Славчо Върбаков като неин пълномощник.

От документа, с който OFFNews разполага, става ясно, че Инерком трябва да получи помещения с обща площ 2774 кв.м. на цена 8,5 евро на квадрат на площад "Св. Неделя" 16.  Сградата е 7-етажна, на площада и на ъгъла с улица "Съборна".

Условията в предварителното споразумение предвиждат, окончателният договор да е за наем за 10 години с възможност да бъде "автоматично продължен още четири пъти по толкова". Ако след това Инерком продължи да ползва имота, без Софийската митрополия да се противопостави, договорът става безсрочен.

Дружеството на Върбакови се ангажира да намери фирма за обследване на сградата, като разходите ще се приспадат от месечния наем. Наемателят трябва да внесе 150 000 лева депозит, за който не се издава фактура, при подписване на предварителното споразумение.

Цялостният ремонт - ВиК и електроинсталация, реставрация на фасадата, покрив, подмяна на асансьори и цялостното й "привеждане" за жилищно и офисно ползване, е за сметка на Софийска митрополия. Инерком внася необходимата за ремонта сума, след което вместо 23 324 евро ще плаща 15 000 лева на месец. Разликата до пълния размер на наема ще бъде прихващана по погасителния план за платените от наемателя пари за ремонт, пише в договора.

Бележка от мен: Последното изречение означава вратичка, оставена за източване на богатствата на Софийска митрополия, или ПРАНЕТО им, ако Гинка се е разбрала с поповете после да им връща парите за "ремонтите".


(https://i2.offnews.bg//events/2018/03/22/677244/phpjlycqo_559x*.jpg) (https://i2.offnews.bg//events/2018/03/22/677244/phpumeqc6_559x*.jpg)

(https://i2.offnews.bg//events/2018/03/22/677244/phpcqhysx_559x*.jpg)


Нека канонизирания просяк Св. Добри Добрев почива в мир, и нека има мир в душите на изоставената му бивша жена и наследници. Всички ние можем да се гордеем с духовната прозорливост на новия ни светия. Аз лично бих му клекнал пред иконата... Чувам че лекува настинки.
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Март 23, 2018, 10:56:23 pm
Излишното се съкращава,
        достатъчното се допълва.
Небесното Дао
        отнема от богатите
        и дава на бедните.
Човешкото Дао
        наопаки.
То отнема от бедните
        и дава на богатите.
Кой може да предаде
        излишното на другите?
Само онзи,
        който има Дао.


Дао Дъ Дзин (https://chitanka.info/text/11527-dao-dy-dzin)



Новият светия на България - новият лик, който ще почитаме и на който ще се преклоняваме с молитви - продаде всичко що имаше, и го даде на църката. После събра милостинята на бедните, и нея я предаде на църквата.

Тотален упадък на народната ценностна система.

Представяте ли си как после ще обясняваме на децата си, как така онзи от Байлово седи редом до други, по-стари светии, чиито житейски пътища всъщност имат някакъв смисъл?
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: иван в Март 30, 2018, 11:33:17 am
Майка Тереза – ватиканската убийца | Как Ватиканът канонизира поредния убиец! Скандални факти от биографията на Агнес Годже Бояджиу
https://bultimes.com/majka-tereza-vatikanskata-ubijtsa-kak-vatikanat-kanonizira-poredniya-ubiets-skandalni-fakti-ot-biografiyata-na-agnes-godzhe-boyadzhiu/ (https://bultimes.com/majka-tereza-vatikanskata-ubijtsa-kak-vatikanat-kanonizira-poredniya-ubiets-skandalni-fakti-ot-biografiyata-na-agnes-godzhe-boyadzhiu/)
Без коментар !!! :o
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Април 02, 2018, 07:29:32 am
Охоо! Велики Понеделник е! Оттук насетне може да започне обратното преброяване до следващата гигантска мизерия на църквата - благодатният огън (https://en.wikipedia.org/wiki/Holy_Fire).

В последните дни съм доста зает с подготвяне на материали... и чудесно протичащи изследвания, между другото :)... и нямам много време да обърна внимание на тази мизерия както подобава. Може би по-късно.

За владеещите английския горният линк към уикипедия дава достатъчно следи за запознаване с мизерията. За владеещите руски (в България почти всеки владее едно от двете), Игор Доброхотов е добър изследовател на измамата: http://razumru.ru/humanism/journal/49/dobrokhotov.htm (http://razumru.ru/humanism/journal/49/dobrokhotov.htm)


Представяте ли си глупавото лице на патриарха, докато носи запалената свещичка? Мисля че пътуването му оттам до тука може да е основа за чудесен комедиен сериал.

А представяте ли си колко глупаво ще да се чувстват държавните глави вътрешно, докато театралничат в цялата тази простотия пред целия свят?

Има странно пропорционално съответствие мужду глупавото вътрешно чувство на измамниците, докато играят пиесата, и състоянието на вътрешна и външна тъпота на участващите маси от простолюдие.
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Май 31, 2018, 09:28:23 pm
Хахаааа... позабравихме темата, но църквата не е забравила за нас, драги читатели! :)

Напоследък много се забавлявам, като гледам епизодите на Джон Оливър (https://en.wikipedia.org/wiki/John_Oliver). Той е сред популярните телевизионни личности в САЩ, според мен е превъзходен комик (и не само). Води популярно телевизионно шоу в Америка, което се концентрира върху сериозни обществени теми, които са се обсъждали в обществото през последната седмица, като им прави задълбочен анализ, но на хорски и лесен за разбиране език, примесен с много хумор.

Много ще ми е трудно да преведа нещо за българския интернет, защото става дума за доста уличен език, където всеки израз е натоварен с много обществено значение. Това е все едно някой чужденец да се опита да преведе на английски нашият обществен израз "Кой?" и всички онези игри на думи, в които го вплитаме... просто няма да може, камо ли пък да запази хумора. Затова дебна да попадна на някой епизод, който е по-лесен за превеждане, за да запозная по-широката аудитория с това чудесно шоу :)



Епизодът в този пост е на английски, за съжаление, и който не се справя много добре с езика, може да си включи вградените английски субтитри в ютуб, за да е по-ясно какво говори, защото говори бързо. Убеден съм, че онези от вас, които се справят с езика, ще оценят клипчето :)

https://www.youtube.com/watch?v=7y1xJAVZxXg




Оказва се, че на Запад, в отвъдокеанската Америка... майка на нашето морално разложение... хората са по-директни в своите вярвания, по-отворени, по-открити от нас и въобще не е нужно да лицемерничат, двуличничат и да избягват истинските имена на нещата.

Когато става дума за църквата, те си имат теле-евангелисти! Да, точно така, телевизионни проповедници! Които проповядват какво? Проповядват мантрата "Дайте ни парите си!"

Точно както ние с вас тук разобличихме жалкия, успешен опит на БПЦ да ни изнудва за нашите пари, но не искрено и отворено, ами по подлизурския начин с миене на ръце и произвеждане на дрипави светии и просещи мъченици. Как да не отдадем уважение към западните ценности.



В този епизод комикът Джон Оливър отразява американското явление теле-евангелисти, които молят хората да им дарят парите си, възоснова на христовата вяра и с претекста, че ако посеят благотворителност, ще пожънат благоразположението на Всевишния, който ще им донесе повече пари. Проповедниците изтъкват, че материалното благополучие е свидетелство за благоразположението на Всевишния към всеки човек. Теле-евангелистите лекуват тумори, лупус и рак, призовавайки Христовото име по телевизора, в замяна на което хората им даряват пари на траншове - действие, което се нарича "посяване", тоест паричните дарения в тези евангелистки църкви се наричат "семена", и когато бъдат направени в искрена и силна вяра, водят до получаване на божествената помощ и благоразположение, както и замогване...

Теле-евангелистките проповедници си купуват частни самолети, хвалят се с това и използват показността на своето богатство (от даренията на вярващите), като демонстрация на Божията благоразположеност и сила... и с това вдъхновяват зрителите за нови и нови дарения.

Накрая на епизода Джон Оливър и екипът му регистрират своя собствена теле-евангелистка църква, само за да покажат колко лесно и бързо се узаконява тази дейност в САЩ.

Изгледайте този епизод на "Последната седмица тази вечер, с Джон Оливър".

След това, нека се замислим за Св. дядо Добри и БПЦ. Хммм... Всички елементи ми се струват намясто - вдъхновеният, умопобъркан дарител; пребогатата БПЦ, която смята паричното дарение към себе си за БОЖЕСТВЕН АКТ, възоснова на който човек може да бъде обявен за СВЕТЕЦ; телевизионно и медийно предадената интрига, вдъхновяаща още хора да участват в подобни пирамиди на БПЦ, подражавайки на Западните евангелистки тенденции...

Все пак, нека не отнемам правото на лично критично мислене на който и да е. Но от друга страна, ако някой от вас, чиатели, е писал някъде по медийните платформи "поклон на дядо Добри", когато се разиграваше голямата "фалшива новина" (така наричат социално-инженерната пропаганда в днешно време), нека се опита отново да го напише или каже, след като види как се случват същите тези неща в нашата Западна духовна майка.
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: Мила в Май 31, 2018, 10:31:30 pm
 
Цитат
В този епизод комикът Джон Оливър отразява американското явление теле-евангелисти, които молят хората да им дарят парите си, възоснова на христовата вяра и с претекста, че ако посеят благотворителност, ще пожънат благоразположението на Всевишния, който ще им донесе повече пари. 

Няма кой да им цитира Евангелието на тези 'евангелисти', че Господ е казал: Отдайте Кесаревото, Кесарю. Божието, Богу!


Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: Веско в Юни 18, 2018, 09:23:21 pm
Най-после, бях се притеснил ;)

Представяне на книгата „Дядо Добри – светецът от Байлово”

„Дядо Добри – светецът от Байлово” от журналиста Борислав Радославов възкресява историята на столетника, който развълнува хиляди души. Личност, която мнозина искат да бъде канонизиран за светец и да бъде почитан на 13 февруари, деня на кончината му.

Заповядайте на представянето на книгата и благотворителното събитие, което ще се проведе от 18:30 ч. на 27 юни 2018 г. в Камерна зала на Младежки театър „Николай Бинев”. На него не само авторът Борислав Радославов и вдъхновеният от дядо Добри Сунай Ремзи ще представят изданието, но и 20% от всяка закупена книга ще бъдат дарени за поставянето на паметник на дядо Добри пред храм-паметника „Св. Александър Невски”. Модератор на събитието ще бъде Александър Кръстев (създател на най-големия сайт за книги у четене у нас „Аз чета”), а специални гости ще бъдат епископ Тихон – бивш предстоятел на катедралния храм „Св.Александър Невски” по времето на най-активния период на събиране на милостиня на дядо Добри, и виртуозите от квартет „Светоглас”.

http://azcheta.com/predstoiasti/predstavyane-na-knigata-dyado-dobri-svetetsat-ot-bajlovo/

Докато този народ почита разни малоумници /като благия старец/ и  луди /като Ботев / вместо великите си ханове и царе нищо добро не го чака.
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: А-у в Юни 18, 2018, 10:54:29 pm
Какво против Ботев имаш?
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Юни 19, 2018, 12:58:36 am
Чудесно. Точно три дена след Видовден БПЦ ще направи огромен кумир на Добри, баш пред Светия храм, за да може да продължи да се облагодетелства постмортем. На това му се вика лихви. Може би някой ден всяка селска църква ще започне да си отглежда бездомници, това е чудесен бизнес план.

В днешния несигурен свят е най-добре да се живее от лихви и проценти. И от наеми върху лични имена и образи на починали.
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: Веско в Юни 19, 2018, 08:12:22 pm
Какво против Ботев имаш?

Ботев се е отъждествявал напълно с образа на бореца за свобода който е развил в творчеството си, и след смъртта на героя му не му е останало нищо друго освен да го последва. Не виждам нищо смислено в цялата работа /да преминеш Дунава шест месеца след априлското въстание /.  За него това е бил най-лесния начин да реализира целта си /геройска смърт/.

От енергийна гледна точка е престъпление да се почитат провалили се хора /ефекта е обратен/.

Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: А-у в Юни 19, 2018, 09:22:45 pm
Но така не излиза ли, че всички които са се борили за свободата не трябва да се почитат, понеже не са успели да постигнат целта си?
Не ми се ясно какво имаш предвид под "енергиино".
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Юни 20, 2018, 12:21:51 pm
Има разлика между взимане на пример и почит.

Когато взимаме някой за пример, обикновено се стремим към постиженията им, но ако са провалили се личности (като Ботев), винаги можем да кажем, че взимаме пример и от грешките им, както и от стремежите им. В крайна сметка, Ботев е прекалено много човек, за да бъде почитан. Има прекалено много човешки недостатъци и прекалено много човешки слабости. Всичко това го приобщава към нас, и към всички останали хора... но почитта се противопоставя на тази инерция, защото почитта отдалечава субекта от всички останали, тя поставя на пиадестал. Всичко, което се почита, е на някакъв пиадестал.

А Ботев не е правил това, той винаги е слизал от всички пиадестали, на които някой евентуално би го качил.

Аз си мисля, че ако Ботев можеше да види последствията от примера си днес, щеше да нарече българския народ с всякакви думи, които дори аз не си позволявам, за да не си загубя аудиторията (въпреки че и малкото хора, които още ме четат, са доказали през времето, че го правят въпреки обидите, защото знаят какво търсят). Мисля, че тези сирени на ден днешен, биха хвърлили Ботев в потрес. Не е трудно човек да му влезе в положението и да погледне през неговата призма за нещата. Нима някой мисли, че Ботев няма да се възпламени като динамит, като види тази почит към обикновената му човешка личност на фона на цялата лицемерна мизерия, в която се намира народа? Както Левски прокълна българите преди да умре, така би го направил и Ботев, ако чуе сирените в деня на смъртта си.

Аз лично, бидейки анархист по виждания и поведение, взимам Ботев за пример в много неща. Но точно както и другите хора, които взимам за пример, като Тесла, Шаубергер, Райх, Лийдскалнин и други, аз взимам за пример общите им грешки, общите им провали и неправилни действия и избори, довели до провала им. В провала си те всичките са еднакви и си приличат, защото ако тези исторически личности се познаваха едни други, щяха да видят, че всички допускат сравнително еднакви грешки. И провалите им сравнително си приличат.

Но в моментите на трудност, когато някое предизвикателство ми идва твърде нагорно, мисля за тези личности като примери за успех - как те са се справяли със своите трудности и се опитвам да повтарям каквото те са показали.



Но почит? Както сега ще почитаме бронзовия Свети Добри на пиадестала пред Александър Невски? Не... Добри е от онези хора, които преди всичко им се услажда почитта към тях. Добри просто беше идеалист - след като си убеден, че Бог ще те почита заради разграждането на личния живот, за какво ти е почитта на пълзящите хора или институции-подизпълнители? Добри минаваше за скромен само пред най-ниско пълзящите хора. Но това беше единствено заради убеждението му, че си е уредил почит и признание от самия Господ.

И какво може да се очаква от един обикновен червей? Обикновените червеи винаги можеш да ги купиш с почит, уважение, признание и другите его-форми на ухажване. Може би е по-добра идея да се направи огромен бронзов червей, навит и изправен като змия, на пиадестал пред Св. Александър Невски, и да пускаме стотинките в кутия пред него.


Ботев винаги е искал да даде пример, поне така твърди в творчеството си. Наистина, да се самоубиеш по най-безсмисления начин, защото си се отчаял и обезверил в успеха на каквото и да е, е негативен пример, но все пак е пример. Не знам по какъв друг начин щеше да се самоубие Ботев, ако знаеше, че ще го почитат след това. Сигурно щеше да се удави в кофа с вода на борда на Радецки, само за да спаси безсмъртната си душа от омаскаряването, което ще му тегли простия народ завинаги след това.

Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: Веско в Юни 21, 2018, 11:44:41 pm
A-y, знаеш нашия свят се управлява от една секта която през вековете е успяла да обърне всичко наопаки. Отбелязваме незнам колко години от обесването на Левски, от смъртта на Ботев и т.н. няма значение тия хора дали са герои или не в случая са символи за народа, почитайки смъртта ние ще получаваме именно това, правилно е да се почита раждането на героите и за предпочитане успелите такива, всеки народ има  / при нас в по-далечното минало/, но с простаци начело на държавата такова ще е положението.

Докато виж църквата тя празнува раждането и възкресението на своя основен герой / два пъти се ражда /. :) останалите второстепенни герои /светците/ имат възпитателна роля за стадото.

"Не ми се ясно какво имаш предвид под "енергиино"."

Идеята ми е да си губим енергията за по-смислени неща :)
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: Веско в Юли 27, 2018, 01:17:22 pm
Паметник на добротата: За Дядо Добри и чудото да променим себе си

Инициатива събира пари, за да се издигне монумент на добрия старец


Помните ли дядо Добри? Онзи белокос аскет и странник, даряващ добрина и средства в името на вярата. Месеци след кончината на "Светеца от Байлово" сдружение "Азбукари" и съмишленици започнаха инициатива за събиране на средства в посока изграждане на паметник.

 "Паметникът ще бъде посветен на добротата в България, а негов събирателен образ ще бъде дядо Добри. Планираме монументът да бъде около храм-паметника "Св. Александър Невски". Разчитаме на подкрепа от СО и Светия синод", обясни Цветомир Николов от сдружение "Азбукари".

Гостът поясни, че идеята на инициативата им е да увлекат младите и децата по добродетелите на дядо Добри.

"Предстои да се одобри проектът от Министерство на културата. Ние не искаме да правим просто паметник на дядо Добри. Ние искаме да издигнем монумент на добротата, чиито символ да бъде дядо Добри. Без проява на излишно его и шум", допълни Николов в "България сутрин".

Репортерът на Bulgaria ON AIR Михаела Карабельова се срещна с отец Серафим от Кремиковския манастир, където са започнали да събират истории за чудесата и добрините, които "Светецът от Байлово" е извършил.

"Не събираме само чудеса, а и различни случки и преживявания на други хора с него. Засега имаме съвсем малко истории. Има две стихотворения за дядо Добри. Той показа правилния за българите път с живота си. Той посочи спасението. Трябва да възприемем това, което той казваше и учеше", отбеляза отец Серафим.

Божият служител подчерта, че не бива да си спомняме дядо Добри само в един ден от годината, тъй като е по-важно да стане чудо като променим себе си, а не да търсим чудото.

Желаещите да дарят за инициативата на "Азбукари" могат да го направят на интернет платформата Helpkarma или чрез превод по банковата им сметка:

BG38FINV91501017186935

Първа Инвестиционна Банка

https://www.dnes.bg/obshtestvo/2018/07/27/pametnik-na-dobrotata-za-diado-dobri-i-chudoto-da-promenim-sebe-si.383394


Човешката простотия е безкрайна :(
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: λ в Юли 27, 2018, 02:30:46 pm
Дядо Добри муфти от отвъдното и преследва вашите деца...
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: Веско в Май 12, 2019, 11:01:01 pm
"Затова тя изобретява един култ към страха и срама, и превръща смелостта и самоуважението в самонадеяност и богохулство.Тя се заравя в тинята на “благоговението и богобоязливостта” и си гради жилища от собствените си изпражнения, подобно на земен червей.

При приближаването на опасност тя се преструва на умряла подобно на други противни инсекти и се опитва да избегне вниманието като приема цвета и формата на околната си среда използвайки мимикрия подобно на други безгръбначни.

Тя изпуска смрад или мастило, подобно на скунк или сепия, наричайки едното моралност, а другото благоприличие. Подобно на плужек, тя е хлъзгава от лицемерие и назовавайки съвкупността от своите дефекти съвършенство, тя дефинира Бог като фекалии за да може да се ласкае с епитета божествен. Цялата тази маневра се описва като религия."

Алистър Кроули
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: Веско в Март 26, 2020, 09:44:05 pm
Попчетата и поредната им мизерия! Анатемосали са коронавируса и сега всичко е точно … бабите и дядовците могат да ходят спокойно на църква, вируса там няма да влезе… Абе идиоти прости повече от заразите през вековете все от вас са тръгвали!
Титла: Re: Мизериите на църквата
Публикувано от: Psyhea в Март 27, 2020, 11:26:26 am
(https://i.actualno.com/actualno_2013/upload/2020/03/12/0902482001583990361_big.jpg)



По никакъв начин, никога не се е предавала и разширявала зараза в църкви, където се извършват тайнства! Никога не е имало епидемии в църквата. (Там) те са прекратявали своето действие“ , твърди, вярвайки си ловчанският митрополит Гавриил, който последните дни е медийно активен.

Въпреки нестихващите призиви и искания в социалните мрежи на десетки българи БПЦ да прекрати службите си или поне да намери начин да ограничи посещенията в храмовете, тъй като по време на Великия пост и преди Великден те са повече,  Гавриил и останалите в Синода не отстъпват. Оправданието им – писмо на патриарх Неофит, в което се дават указания свещениците и черквите да не спират работа. Според Гавриил дори отказът от църковна служба било равносилно на отказ от вярата! Какво по-силно доказателство за закостенялост и тесногръдие - та нали ще е временно?
В писмото на патриарха все пак болните са призовани да избягват посещението на богослужения, а вярващите - да избягват личен допир, като се посочва, че ако имат притеснение може да се иска благословение с поклон, т.е. без да се целува ръката на свещеника или кръста. Но пък миряните да се причестяват от една лъжичка!
Църковните „дезифектанти“ щели да са „тамян, светена вода и други, които са се практикували през вековете" (по думите на протосингела на Великотърновската митрополия свещеноиконом Славчо Иванов). Та нали препоръките на здравните експерти са основно миенето със сапун и използването на изпитани препарати.     
Митрополит Гавриил дори отива по-далеч – молитвата у дома, например нямала такава чак такава сила, като тази в храма, оправдава се той. В извънредна ситуация – особено в 21 век, нещата изобщо не са такива. За вярващия българин, който особено в дните преди Великден спазва традиции и обичаи, молитвата може да е навсякъде. А службите - да се предават онлайн.
https://www.segabg.com/category-observer/dobre-doshul-xv-vek-kadim-tamyan-sreshtu-virusa


Най-малко десет свещеници в Италия са починали от коронавирус

 https://www.actualno.com/europe/naj-malko-deset-sveshtenici-v-italija-sa-pochinali-ot-koronavirus-news_1443572.html


Но ,какво пък..Ако плебса има нужда от прекаден с тамян вирус,що пък да не?
В крайна сметка,свободна воля,нали така?