Apocryphal Academy

Автор Тема: Наместниците на човешките "богове" - Кралски кръвни линии и Тайни общества  (Прочетена 8173 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
« Последна редакция: Декември 24, 2019, 01:33:40 am от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил


РИЦАРИТЕ НА КРЪГЛАТА МАСА






« Последна редакция: Декември 24, 2019, 01:33:53 am от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил




Принципно в средата на масата трябва да стои Свещения Граал.






« Последна редакция: Декември 24, 2019, 01:34:34 am от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил



Галахад, Борс и Пърсивал се сдобиват с Граала







СВЕЩЕНИЯ ГРААЛ на Данте







« Последна редакция: Декември 15, 2019, 04:52:29 pm от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил


Каква е легендата за Граала?

« Последна редакция: Декември 15, 2019, 04:59:25 pm от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
« Последна редакция: Декември 15, 2019, 05:01:27 pm от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил


За Граала, в Уикипедия четем следното:


Цитат
В християнството Свещеният Граал е чиния, купа, чаша или друг съд, от който за първи и последен път в живота си пие Иисус Христос по време на Тайната вечеря. Друга версия е, че Йосиф от Ариматея е събрал последните капки кръв, когато го погребвал, и отнесъл Граала във Великобритания, където бил пазен. Темата за търсенето на митичния предмет е включена в християнизираните Артурови митове, появявайки се първо в трудове на Кретиен дьо Троа. Има други легенди в които се твърди, че Крал Артур на „Камелот“ е намерил „Златния граал“ или така наричания от тогавашните англичани „Бокал на живота“. Много стари писмени източници в Английския архив ни разказват легенди в които се твърди, че крал Артур е бил погребан в подземията на Камелот заедно с всички други негови рицари. Тогава „Свещения Граал“ се намирал в Камелот. Вярва се, че Артур носел Граала до сетния си час. Друга легенда за която историците имат някакво по-сериозно доказателство е, че Артур е умрял на брега на езерото Авелон, потънал там заедно със „Свещения Граал“. Други смятат, че великия магьосникът Мерлин (верен съюзник на Крал Артур) го е унищожил, поради неизяснени обстоятелства за нас.


В литературата съществуват две течения за Граала, който търсят Свещения Граал. Първото се отнася за Артур и неговите рицари, а второто е за Йосиф от Ариматея.

За Артур и Свещения Граал са написани много книги:


  • The Perceval на Кретиен дьо Троа
  • Четири продължения на поемата на дьо Троа
  • Парцифал“ на Волфрам фон Ешенбах
  • The Didot Perceval, която се явява се продължение на „Йосиф от Ариматея
  • Peredur в „Мабиногион“, който се базира на историята на дьо Троа
  • Perlesvaus
  • Diu Crône, в който Гауейн, където не Пърсивал се сдобива с Граала
  • Ланселот в Vulgate Cycle, включващ Галахад
  • The Queste del Saint Graal, част от Vulgate Cycle, за приключенията на Галахад и Граала


За Йосиф от Ариматея. има две книги:

  • Йосиф от Ариматея“ на Робер дьо Борон
  • The Estoire del Saint Graal в Vulgate Cycle



За Йосиф от Ариматея в Уикипедия четем следното:

Цитат
След разпятието на Христос, Йосиф отива при Пилат Понтийски, прокуратор на римската провинция Юдея, и моли да му бъде разрешено да погребе тялото. След като получава разрешението, той го полага в пещера-гробница, негова собственост.


Евангелието от Матей, глава 27:

Цитат
57 И когато се свечери, дойде един богаташ от Ариматея, на име Иосиф, който също беше се учил при Исуса.   
58 Той дойде при Пилата и поиска Исусовото тяло. Тогава Пилат заповяда да му се даде.   
59 Иосиф, като взе тялото, обви го с чиста плащаница,   
60 и го положи в своя нов гроб, който бе изсякъл в скалата; и като привали голям камък на гробната врата, отиде си.   
61 А там бяха Мария Магдалина и другата Мария, които седяха срещу гроба.




Рогир ван дер Вейден, Свалянето на Христовото тяло от кръста, 1435 – 1440. Прадо, Мадрид


« Последна редакция: Декември 29, 2019, 04:13:36 am от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил


Според четирите канонични евангелия, Йосиф от Ариматея е човекът, поел отговорност за погребението на Исус след разпъването му.








Редица истории от Средновековието го свързват с Гластънбъри, където, твърди се, той основава първия Християнски параклис, а също така и с легендите за Свещения Граал.


Матей 27:57 го описва просто като богат човек и ученик на Исус, но, според Марк 15:43, Йосиф от Ариматея е "един почтен съветник, който и сам ожидаше Божието царство,". Лука 23:50–56 добавя, че е "човек добър и праведен, който не беше се съгласил с намерението и делото им".




Според Йоан 19:38, след като чува за смъртта на Исус, този таен ученик на Исус "помоли Пилата да му позволи да вземе Исусовото тяло; и Пилат позволи."

Йосиф "купи плащаница, и като го сне, обви го в плащаницата, и положи го в гроб, който бе изсечен в скала, и привали камък върху гробната врата." (Марк 15:46) и се отправя към Голгота, за да свали тялото на Исус от Кръста. Там, според Йоан 19:39-40, Йосиф и Никодим "взеха Исусовото тяло и Го обвиха в плащаница с ароматите, според юдейския обичай на погребване".

Тогава учениците пренасят подготвения труп в изкуствена пещера, изсечена в скала, в градината на къщата му наблизо. Евангелието на Матей предполага, че този гроб е собственост на Йосиф (Матей 27:60). Погребението се извършва бързо, защото "съботата настъпваше".


« Последна редакция: Декември 29, 2019, 04:27:39 pm от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил

ЛЕГЕНДИТЕ


От II в., около фигурата на Йосиф от Ариматея, се натрупва множество от легендарни детайли, в допълнение към Новозаветните препратки.

Йосиф се споменава в апикрифни и неканонични разкази като "Процесът на Пилат", текст, често прибавян към средновековното Евангелие на Никодим и Разказът на Йосиф, и споменат в трудовете на ранните християнски историци като Ириней Лионски (125–189), Иполит Римски (170–236), Тертулиан (155–222) и Евсевий Кесарийски (260–340), които добавят подробности, които не се срещат в каноничните сведения.

В Католическата енциклопедия, Francis Gigot заявява, че "допълнителните подробности в апокрифните Acta Pilati ("Acts of Pilate"), не са достойни за доверие."[4]

Иларий Пиктавийски (300–367) обогатява легендата, а Свети Йоан Златоуст (347–407), Цариградският патриарх, е първият, който пише,[5] че Йосиф е един от Седемдесетте апостоли от Лука 10.



Лука 10

Цитат
1 След това Господ определи други седемдесет души, и ги изпрати по двама пред Себе Си във всеки град и място гдето сам Той щеше да отиде.
Цитат
17 И седемдесетте се върнаха с радост, и казаха: Господи, в Твоето име и бесовете се покоряват на нас.



В край на 12 в., Йосеф започва да се свързва с Легендите за Артур като първи пазител на Свещения Граал. Тази идея за първи път се появява в Joseph d'Arimathie / Йосиф от Ариматея на Робер дьо Борон. В Joseph d'Arimathie / Йосиф от Ариматея, Йосиф изпраща Граала с последователите си в Британия. Тази легенда се тематизира в продълженията на Борон и в последващите творби за Артур, написани от други автори.

По-късните преразкази на историята твърдят, че самият Йосиф от Ариматея отива в Британия и става първият Християнски епископ на Островите, твърдение, което Gigot характеризира като измислица.[4][6]

« Последна редакция: Декември 29, 2019, 03:55:32 pm от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил


ДРУГИ СРЕДНОВЕКОВНИ ТЕКСТОВЕ


Средновековният интерес към Йосиф е съсредоточен около две теми: Йосиф като основоположник на Келтското Християнство, (дори преди да Рим), и Йосиф като първият пазител на Светия Граал.



БРИТАНИЯ



КЕЛТСКИ КРЪСТ



Легендите за пристигането на Християнството в Британия изобилстват през Средновековието.

Ранните автори не свързват пристигането на Християнството в Британия с Йосиф от Ариматея. Тертулиан (155–222 г. сл.Хр.) пише в Adversus Judaeos / Срещу юдеите, че Британия получава и приема Евангелието по време на неговия живот, пишейки "всички граници на Испанците, и различните народи на Галите, и преследванията на Бритите, недостъпни за Римляните, но подчинени на Христос."[7]

Тертулиан не казва, как точно Евангелието пристига в Британия преди 222 г. сл.Хр. Но Евсевий Кесарийски, (260–340 г. сл.Хр.), един от най-ранни и най-изчерпателните църковни историци, пише за Христовите ученици в Demonstratio Evangelica,, че "някои са прекосили Океана и стигнали до Британските острови."[8]

Свети Иларий Пиктавийски (300–376 г. сл. Хр.) също пише, че Апостолите изграждат църкви и че Евангелието применава в Британия.[9]


Творбите на Псевдо-Иполит Римски включват списък на седемдесетте ученици, които Исус изпраща в Лука 10, един от които е Апелия от Римляни 16:10, наречен "епоскоп на Британия".[10]


Йосиф от Ариматея не е споменат в нито една от ранните препратки към пристигането на Християнството в Британия.


Оригиналното издание на De Antiquitate Glastoniensis Ecclesiae ("Относно древността на Абатство Гластънбъри", около 1125 г.) на William of Malmesbury не оцелява, а историите, включващи Йосиф от Ариматея са в следващите издания, които изобилват от интерполации от страна на монасите от Гластънбъри, "за да увеличи престижа на Абатството – а оттам и търговията на поклонниците и просперитета му" [11]
« Последна редакция: Декември 29, 2019, 04:26:22 pm от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил

В Gesta Regum Anglorum (Хроника/История на Кралете на Англия, завършена през 1125 г.), William of Malmesbury пише, че Абатството Гластънбъри е построено от проповедници, пратени от Папа Елевтерий в Британия, но също така добавя:
"Освен това има документи с ниска благонадеждност, открити на определени места, според които 'Не кои други, а ръцете на учениците на Христос издигнаха църквата на Гластънбъри';". Но тук William не свързва изрично с Йосиф от Ариматея, а вместо това подчертава възможната роля на Апостол Филип: "ако Апостол Филип е проповядвал на Галите като Freculphus от четвъртата глава на неговата втора книга, може да се вярва, че той също така е посял словото от тази страна на Ламанша." [12]


През 1989 г., A. W. Smith разглежда критично натрупване на легенди около Йосиф от Ариматея (вкл. химна-поема на Уилям Блейк And did those feet in ancient time). Смит заключва, че "има малко причини да се вярва, че устни предания относно посещението на Исус в Британия са съществували преди началото на 20 в.".[13]

Sabine Baring-Gould разказва една Корнуолска история, как "Йосиф от Ариматея идва на лодка в Корнуол и води детето Исус със себе си, а Исус го научава, как да извлича калай и да го пречиства от волфрам. Тази история може би възниква от факта, че евреите при Ангевинските крале обработват калая на Корнуол." [14]

В най-развитата си версия, легендата разказва, че Йосиф, търговец на калай, посещава Конруол, придружен от племенника си, момчето Исус (вж. преподобни C.C. Dobson (1879–1960) за автентичността на легендата за Гластънбъри.[15], д-р Gordon Strachan (1934–2010) [16] и бившия археолог Dennis Price, Липсващите години на Исус.[17]

« Последна редакция: Декември 29, 2019, 05:20:33 pm от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил


СВЕЩЕНИЯ ГРААЛ


Легендата за това, че Йосиф получава задачата да пази Свещения Граал, е продукт на Робер дьо Борон, който по същество надгражда историите от Процесът на Пилат. В Joseph d'Arimathe на Борон, след освобождаването на Йосиф от затвора, неговите последователи занасят Граала в Британия, но Йосиф не ги придружава. Произходът на асоциацията на Йосиф и Британия не е напълно ясен. В следващите романи като Perlesvaus, самият Йосиф отива в Британия, носейки реликви със себе си. В серията Ланселот-Граал, огромно съчинение за Артур, синът на Йосиф, Josephus е онзи, който отива в Британия.

По-късни автори, понякога по погрешка или съвсем умишлено, третират историята за Граала като истина. Подобни истории са вдъхновени от разказа на Йоан от Гластънбъри, сглобил хроника за историята на Абатство Гластънбъри около 1350 г. и написал, че Йосиф, идвайки в Британия, носи със себе си съдове, съдържащи кръвта и потта на Христос (без да използва определението Граал).[18]







Този разказ вдъхновява бъдещите твърдения за Граала, вкл. твърденията за Чашата на Nanteos, изложена в музея в Абъристуит.



Nanteos Cup




В древните и средновековните текстове липсва препратка към това предание.






Йоан/Джон от Гластънбъри освен това твърди, че крал Артур е потомък на Йосиф, излагайки следното  въображаемо родословие на майката на Артур:
Helaius, Nepos Joseph, Genuit Josus, Josue Genuit Aminadab, Aminadab Genuit Filium, qui Genuit Ygernam, de qua Rex Pen-Dragon, Genuit Nobilem et Famosum Regum Arthurum, per Quod Patet, Quod Rex Arthurus de Stirpe Joseph descendit.



Елизабет I цитира мисионерската работа на Йосиф от Ариматея в Англия, когато казва на Римо-Католическите епископи, че Църквата на Англия е по-стара от Римската църква в Англия.[19]

« Последна редакция: Декември 29, 2019, 06:43:46 pm от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил

ДРУГИ ЛЕГЕНДИ



Средновековният интерес към генеалогията намира израз в твърденията, че Йосиф от Ариматея е роднина на Исус, по-конкретно чичо на Богородица, или, според някои генеалогии, чичо на Йосиф.

Родословието на семейството на Йосиф от Ариматея и историята на неговите приключения в изтока е предмет на рицарските романи за Holy GrailEstoire del Saint Graal, Perlesvaus, и Queste del Saint Graal.[21]


« Последна редакция: Декември 29, 2019, 07:12:20 pm от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
« Последна редакция: Декември 30, 2019, 04:41:50 am от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Твърдението е, че Йосиф от Ариматея е син на Matthat Son of Levi ben Melchi, който е син на Levi Ben Melchi. Оттам Йосиф от Ариматея се явява чичо на Дева Мария (Богородица), защото е брат на Heli ben Matat, бащата на Дева Мария.






« Последна редакция: Декември 30, 2019, 03:14:08 am от Glasberg »

Тагове към темата: