Apocryphal Academy

Автор Тема: Генеалогия на Елизабет II. От Авраам до Уиндзор.  (Прочетена 2393 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Генеалогия на Елизабет II. От Авраам до Уиндзор.
« Отговор #30 -: Декември 09, 2019, 09:17:45 pm »


ОДИН Е БОГ?
МИТОЛОГИЧНАТА ВЕРСИЯ






Один е върховен Бог в митологията на германите, която включва Скандинавската, Англосаксонската (англите, саксонците / саксите, фризите и ютите) и митологията на континенталните германи. Той е шефът на Асите и е син на Бор и Бестла.




Фриг/ Фреа му ражда синовете Балдур, Хьод (Hod / Höðr) и Хермод (Hermod / Hermóðr).


Богинята Йорд му ражда синовете Тор и ТирТир.


Великанката от рода на йотуните, Грид, става майка на Видар (Vidar / Víðarr).




Один е бог на войната и смъртта, но също така и бог на поезията и мъдростта. Замъкът му в Асгард, направен от чисто сребро, се нарича Валаскялф (Valaskjálf) ("шелфът на убитите" / "the Shelf of the Slain"), където се намира тронът му Хлидскялф (Hlidskjalf). От този трон той наблюдава всичко, което се случва в деветте свята. Известията за случващото се му донасят двойката гарвани Хугин и Мунин (Huginn and Muninn).






Той също пребивава във Валхала, повалените в битка доблестни воини.


« Последна редакция: Декември 12, 2019, 07:13:51 pm от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Генеалогия на Елизабет II. От Авраам до Уиндзор.
« Отговор #31 -: Декември 10, 2019, 06:07:44 am »



Принадлежностите на Один са:


- копието Гунгнир (Gungnir), което никога не пропуска целта си,





- пръстенът Драупнир (Draupnir), от който всяка девета нощ се появяват осем нови пръстена, и





- неговият осемкрак Слайпнир (конят на Один).









Той е придружаван от вълците Гери и Фреки, на които дава храната си, тъй като той самият не консумира само вино.







Один има само едно око, което блести като слънцето. Другото си око разменя за питие от кладенеца на мъдростта, с което придобива огромни знания.








В деня на последната битка Один е убит от вълка Фенрир (Fenrir).






Один се асоциира с изцелението, смъртта, мъдростта, битките, магьосничеството, поезията и руническата азбука. и се смята, че той е „водач на душите“. Други негови имена са Othinn, Woden, Woutan, Wodan, Wotan.Съвременната дума на английски за „сряда” (“Wednesday”) е кръстена на Один и произлиза от германската дума Wotan, която означава „Один”. Така че, сряда е „ден на Один”.  8)


« Последна редакция: Декември 12, 2019, 07:12:33 pm от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Генеалогия на Елизабет II. От Авраам до Уиндзор.
« Отговор #32 -: Декември 10, 2019, 06:08:02 am »




ОДИН НЕ Е БОГ?
ОДИН Е БИЛ ЧОВЕК: ИСТОРИЧЕСКИ ИЗТОЧНИЦИ









Най-старото запазено кохерентно описание на Один като квазиисторическа фигура е представено в Инглингатал“ / Юнглингатал (на староскандинавски: Ynglingatal). Това е скалдическа поема, върху която по-късно Снори Стурлусон построява своята Сага за Инглингите, която е част от по-обширната му знаменита творба Хеймскрингла“ („Heimskringla“).


В произведението си, Снори Стурлусон представя Один като вожд и магьосник от Изтока, дошъл да бъде почитан като Бог.


Цитат
Хеймскрингла се състои от няколко глави, всяка от които е отделна сага. Първата от тях разказва полулегендарната предистория на норвежката кралска династия, проследява историята на Один, който тук е описан като смъртен човек, и неговите последователи дошли от изток, от Асаланд и Асгард (главният им град), които се установяват в Скандинавия и по-конкретно според Стурлусон - в източно-централната част на Швеция.




Ученият Пол Анри Малет (Paul Henri Mallet) надгражда тази история в книгата си „Северни антики“ („Northern antiquities”) (1756 г.), където дори приписва име на вожда: „Сиге син на Фридулф“ ("Sigge son of Fridulph"). Името може да е произлязло от предположението, че Один е спазил традицията да кръсти на себе си града, който е основал в източната част на централна Швеция, на около 35 km на северозапад от централната част на днешен Стокхолм, а именно древна Сигтюна.







В по-късна легенда, Один има две различни легендарни родословия – първото започва от Scēafa, син на Ной, за когото се предполага, че е роден в Ноевия ковчег, но не е споменат в Библията, и второто – от царете на Троя.



« Последна редакция: Декември 12, 2019, 07:11:25 pm от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Генеалогия на Елизабет II. От Авраам до Уиндзор.
« Отговор #33 -: Декември 10, 2019, 06:08:19 am »



Один в Уикипедия





1. Уикипедия на Датски


Цитат
Saxo Grammaticus: Ifølge Saxo kom Odin og de andre aser oprindeligt fra Byzans, som da var gudernes højsæde (Asgård). De var imidlertid blevet sendt i eksil og frataget alle ærebevisninger af de latinske guder, da Odin havde hånet gudernes konge. Derpå var aserne søgt mod nord.
Саксо Граматик твърди, че Один и другите Аси / Асини произхождат от Константинопол, който е седалището на Боговете (Асгард). Те обаче били пратени в изгнание и лишени от всички почести на римските богове, защото Один се подиграл с царя на боговете. Така Асите / Асините били прогонени на север.



Цитат
Snorre Sturlassons Yngre Edda er i dag en af de vigtigste kilder til de før-kristne forestillinger om Odin og den religiøse kontekst, de var en del af. Her finder vi de mest fyldige udgaver af myterne, som kan fungere som forklaring på mange af de andre ældre kilder. I prologen til Yngre Edda fremstiller Snorre Odin som en historisk person. Ligesom Saxo fortæller han, at Odin engang i fortiden slog sig ned i Norden, hvor han bildte indbyggerne ind, at han var en gud. Snorre udnævner Troja som Odins hjemsted, og forklarer (måske med en folkeetymologi), at aserne fik deres navn, fordi de kom fra Asien.
Прозаична Еда / Младата Еда на Снори Стурлусон днес е един от най-важните източници на предхристиянските представи за Один и религиозния контекст, в който те са участвали. Тук намираме най-изчерпателните версии на митовете, които могат да послужат за обяснение на много от другите, по-стари източници.

В пролога към Прозаичната Еда / Младата Еда, Снори Стурлусон представя Один като историческа личност. Подобно на Саксо Граматик, той разказва, че Один е мигрирал на Север, където обяснявал на жителите, че е Бог. Снори Стурлусон определя Троя като родина на Один, като обяснява (може би с народна митология), че Асите / Асините се казват така, защото са от Азия.




Цитат
I Snorres fortælling Gylfaginning fremgår det, hvordan Jorden blev skabt, og hvad Odins baggrund var. Han var søn af Borr og jætten Bestla og havde to brødre Vile og Ve. Odin fik selv mange børn, og fra ham nedstammede asernes slægt.
В Гюлфагининг след пролога на Прозаичната Еда, Снори Стурлусон разказва за това, как е възникнала Земята и какъв е произходът на Один. Той бил син на Бор и великанката Бестла и имал двама братя – Вили и Ве. Самият Один имал много деца и от него произхождал рода на Асите / Асините.



Цитат
Et andet tilnavn var Himmelfader, det var knyttet til hans evne til at omskabe sig til en ørn. En fugl, der i indoeuropæiske kulturer i særlig grad ofte er forbundet med himlen.
Друг прякор бе Небесния Отец, свързан със способността му да се трансформира в орел – птица, която често се свързва с небето в индоевропейските култури.




Цитат
Siden 17. århundrede, hvor det euhemistiske historiesyn var meget udbredt, har der fremført adskillige pseudovidenskabelige teorier om Odins mulige reelle historiske ophav. Et af de første eksempler var de svenske historikere Olof Verelius og Johan Peringskiöld, der mente Odinsfiguren byggede på et historiske forbillede, som de gav navnet Sigge Fridulfsson.
След 17 в. са изложени няколко псевдонаучни теории за възможния реален исторически произход на Один. Шведските историци Olof Verelius и Johan Peringskiöld вярват, че образът на Один се основава на човек на име Сиге син на Фридулф (Sigge Fridulfsson / "Sigge son of Fridulph").



« Последна редакция: Декември 12, 2019, 07:10:19 pm от Glasberg »

Psyhea

  • High Priority Members
  • Newbie
  • ***
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Генеалогия на Елизабет II. От Авраам до Уиндзор.
« Отговор #34 -: Декември 10, 2019, 12:34:47 pm »
Odин има само едно око,а?


Какво съвпадение.Хор също губи окото си..

λ

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Генеалогия на Елизабет II. От Авраам до Уиндзор.
« Отговор #35 -: Декември 10, 2019, 05:00:28 pm »
И Один ли е бил сирак като Хор и много други?

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Генеалогия на Елизабет II. От Авраам до Уиндзор.
« Отговор #36 -: Декември 10, 2019, 05:27:52 pm »
И Один ли е бил сирак като Хор и много други?

Не, Один си е имал мама и тати:


Psyhea

  • High Priority Members
  • Newbie
  • ***
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Генеалогия на Елизабет II. От Авраам до Уиндзор.
« Отговор #37 -: Декември 11, 2019, 07:27:08 am »
Еее,то и Хор не се е пръкнал от инкубатор,нали майка му е Изида а баща му,Озирис бива убит от братът на Хор,"лошия"Сет :P


И още..Веста е "римската богиня-девица",митът за Исус..Подобна е ситуацията с Хор..


Freya


 Freyja's name appears in numerous place names in Scandinavia, with a high concentration in southernSweden. Various plants in Scandinavia once bore her name, but it was replaced with the name of the Virgin Mary during the process of Christianization. Rural Scandinavians continued to acknowledge Freyja as a supernatural figure into the 19th century, and Freyja has inspired various works of art.
« Последна редакция: Декември 11, 2019, 08:28:10 am от Psyhea »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Генеалогия на Елизабет II. От Авраам до Уиндзор.
« Отговор #38 -: Декември 11, 2019, 09:46:13 am »
Freya


Freyja's name appears in numerous place names in Scandinavia, with a high concentration in southernSweden. Various plants in Scandinavia once bore her name, but it was replaced with the name of the Virgin Mary during the process of Christianization. Rural Scandinavians continued to acknowledge Freyja as a supernatural figure into the 19th century, and Freyja has inspired various works of art.

Жената на ОДИН от Асгард се казва ФРИГ, но също така я наричат ФРЕА. В Мала Азия има област ФРИГИЯ, което е много впечатляващо от гледна точка на теорията, че Один и Фреа са мигрирали в Скандинавия от територията на днешна Турция. Също така се твърди, че АСГАРД е бил в Мала Азия.

Между другото, през 19 в. в учебниците по история в Швеция е пишело, че Один е бил историческа личност, но след това тази информация е била премахната от учебния материал.



Успях да намеря в Уикипедия на английски малко информация за въпросната миграция:

Древна Сигтюна

Иначе, информацията е налице само в Уикипедия на езици, различни от английски - датски, шведски, нарвежки.





« Последна редакция: Декември 11, 2019, 09:53:09 am от Glasberg »

Psyhea

  • High Priority Members
  • Newbie
  • ***
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Генеалогия на Елизабет II. От Авраам до Уиндзор.
« Отговор #39 -: Декември 11, 2019, 10:07:40 am »
Българите в Анадола/Мала Азия


https://dariknews.bg/regioni/burgas/bylgari-v-anadola-727874


Замислям се и за острова Малайзия(мала азия),какво ли има там и от къде идва името му?
« Последна редакция: Декември 11, 2019, 10:09:24 am от Psyhea »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Генеалогия на Елизабет II. От Авраам до Уиндзор.
« Отговор #40 -: Декември 11, 2019, 01:05:43 pm »




2. Уикипедия на Шведски





2.1. Англосаксонските кралски домове

Цитат
I likhet med den senare nordiska historieskrivningen, omnämns Woden som en historisk anfader till de anglosaxiska kungarna. Beda skriver i Historia ecclesiastica gentis Anglorum att kungahusen i Deira, Bernicia, Mercia, Lindsey, Kent och Östangeln alla stammar från Woden.
Подобно на по-късната Нордическа историография, Один е споменат като исторически предшественик на англосаксонските крале. Беда Достопочтени пише в „История на английската църква“ („Църковна история на народа на англите“) (лат. Historia ecclesiastica gentis Anglorum), че кралските родове на Deira, Bernicia, Mercia, Lindsey, Кент и Östangeln произхождат от Один.


2.2  Странен Бог

Цитат
Likt de flesta nordiska gudar är Oden inte odödlig.
Подобно на повечето скандинавски богове, Один не е безсмъртен.


2.3 Исторически изследвания

Цитат
Enligt Snorres uppfattning i yngre Eddan var Oden en historiskt existerande människa, som från "Tyrkland" invandrat till Svitjod och här blivit upphöjd till gud efter sin död. Teorin har tagits upp av Thor Heyerdahl. I Ynglingasagans prolog berättar Snorre Sturlason att det saxiska folket uppkom genom att asakonungen Oden och hans folkskaror, på sin färd från Svarta Havet till Sverige, lämnade kvar två av sina prinsar i norra Tyskland, varifrån deras ättlingar sedan lade under sig det som sedan blev Saxland. Snorre hävdade också att asarna kallas så därför att de kom från Asien, vilket får räknas som en folketymologi. Det bör dock nämnas att detta inte behöver vara Snorres verkliga åsikt om Oden utan även ett sätt bortförklara varför han skrev om hedniska gudar.
Според Снори Стурлусон в Прозаична Еда, Один е исторически съществуващ човек, който от Турция е имигрирал в Svitjod, където е бил провъзгласен за Бог след смъртта му. Теорията е съживена от прочутия норвежки ентограф, Тур Хейердал.

В пролога на Сага за Инглингите, Снори Стурлусон заявява, че Саксите са потомци на краля на Асите / Асините, Один, и неговия народ, като по време на пътуването им от Черно море до Швеция, са оставили двама от своите принцове в Северна Германия, откъдето техните потомци след това отстъпват до тогавашната Саксония.

Снори Стурлусон също така твърди, че Асите / Асините се казват така така, защото са дошли от Азия.




Цитат
I Leonard Dahms historiebok för folkskolan 1842 fanns berättelserna om Oden som Svearikets grundare med. Med Claes Theodor Odhners skolböcker 1870, för folkskolan 1872, var Oden som historisk person utrangerad.
Учебникът по история на Leonard Dahms за народното училище от 1842 г. съдържа историите на Один като основател на Швеция. С учебниците на Claes Theodor Odhners през 1870 г., за основното училище през 1872 г., Один като историческа личност е елиминиран.



3. Уикипедия на Норвежки


Цитат
Snorre forteller om Odin i sin Ynglingesaga, og skildrer Odin som en mektig høvding som innvandret til Skandinavia med stammen sin og bosatte seg i Gamle Sigtuna.[1]
В своята Сага за инглингите, Снори Стурлусон представя Один като могъщ вожд, който е имигрирал в Скандинавия със своето племе и се е установил в древна Сигтюна.[1]



Цитат
Fornaldersagaen Sturlaug den arbeidssommes saga, som ble skrevet rundt 1300, innledes med disse ordene: «Alle menn som er kloke og har kjennskap til sannheten vet at Tyrkere og Asiamenn bosatte seg i Norderlandene. Språket deres spredte seg siden i alle land og lederen for disse folkene het Odin som menn regner sin ætt fra.»[2]
Легендарната сага отпреди колонизацията на Исландия, написана около 1300 г., започва с думите:

Всички, които са мъдри и добре осведомени, знаят, че турците и азиатците са се заселили в северните страни. Езикът им след това се разпространява във всички страни и водачът на тези народи се нарича Один, когото хората считат за техен прародител.[2]



1. Snorre, Ynglingesaga, kap. 2-9
2. Sturlaug den arbeidssommes saga, oversatt av Kjell Tore Nilssen og Árni Ólafsson (fra Heimskringla.no)


3.1 Древна Сигтюна

Цитат
Fornsigtuna (norsk oversettelse: Gamle Sigtuna) lå 6 kilometer fra dagens Sigtuna.

Ifølge Snorre Sturlassons Ynglingesaga skal Odin ha bodd her:

"Odin tok seg bustad ved Logen, der som no heiter Gamle Sigtun, og gjorde der eit stort hov og blot, som skikk var hjaa Æsine. Han lagde under seg der alt de land som han gav namne Sigtun. Han gav bustad til hovdgodane; Njord budde paa Noatun, og Frøy i Uppsalir, Heimdall paa Himinbjørg, Tor paa Trudvang, Balder paa Breidablik. Alle deim gav han gode gardar."

Древна Сигтюна се намира на 6 км от днешна Сигтюна.


Снори Стурлусон пише в Сага за Инглингите, че Один сигурно е живял в древна Сигтюна:

Один зае мястото си в хижата, която сега се нарича древна Сигтюна, и направи там голям двор и панаир по обичая на Асите / Асините.
Тези земи, Один нарича Сигтюн.

Ньорд живее в Nóatún, Фрей в Uppsalir, Хеймдал в Himinbjørg, Тор в Trudvang, Балдур в Breidablik.
"


« Последна редакция: Декември 12, 2019, 07:08:45 pm от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Генеалогия на Елизабет II. От Авраам до Уиндзор.
« Отговор #41 -: Декември 11, 2019, 01:06:10 pm »




4. Уикипедия на Английски



4.1 Древна Сигтюна


Цитат
Fornsigtuna (forn means ancient), Old Sigtuna, Sithun, Sign(h)ildsberg or Signesberg (59°37′N 17°39′E) is located in the parish of Håtuna approximately 4 kilometres (2.5 mi) west of the modern town of Sigtuna, by Lake Mälaren in Sweden. Although the location is nearly forgotten, it has a central role in Norse mythology.


Heimskringla

In Chapter 5 of the Ynglinga saga section of his Heimskringla, Snorri Sturluson relates that Odin and the Æsir first arrived at Old Sigtuna when they came to Sweden:

"Odin took up his residence at the Maelare lake, at the place now called Old Sigtun. There he erected a large temple, where there were sacrifices according to the customs of the Asaland people. He appropriated to himself the whole of that district, and called it Sigtun. To the temple priests he gave also domains.

Njord dwelt in Noatun, Freyr in Upsala, Heimdal in the Himinbergs, Thor in Thrudvang, Balder in Breidablik; to all of them he gave good estates."[1]

[1]The Heimskringla; or, Chronicle of the Kings of Norway: Translated from the Icelandic of Snorro Sturleson, with a preliminary dissertation, tr. Samuel Laing, 3 volumes, London: Longman, 1844, OCLC 504839499, Volume 1, p. 220


4.2 Хеймскрингла


Цитат
The first section tells of the mythological prehistory of the Norwegian royal dynasty, tracing Odin, described here as a mortal man, and his followers from the East, from Asaland and Asgard, its chief city, to their settlement in Scandinavia (more precisely to east-central Sweden, according to Snorri).
Първият раздел разказва за митологичната праистория на норвежката кралска династия, проследявайки Один, описан тук като смъртен човек, и неговите придружители от Изтока, от земите на Асите / Асините с най-важен град Асгард, до тяхното заселване в Скандинавия.


4.2.1 Сага за Инглингите


Цитат


Synopsis

Odin is the chief of Asgard. From there he conducts and dispatches military expeditions to all parts of the world. He has the virtue of never losing a battle (Section 2). When he is away, his two brothers, Vili and , rule Ásaland from Ásgarðr.

On the border of Sweden is a mountain range running from northeast to southwest. South of it are the lands of the Turks, where Odin had possessions; thus, the mountains must be the Caucasus Mountains. On the north are the uninhabitable fells, which must be the tundra/taiga country. Apparently, the Vikings did not encounter the Urals or the peoples of the region. Snorri evidences no knowledge of them.

There also is no mention of Troy, which was not far from Constantinople, capital of the Byzantine empire and militarily beyond the reach of the Vikings. Troy cannot have been Asagarth, Snorri realizes, the reason being that the Æsir in Ásaland were unsettled by the military activities of the Romans; that is, of the Byzantine Empire.

As a result, Odin led a section of the Æsir to the north looking for new lands in which to settle. They used the Viking route up the Don and the Volga through Garðaríki, Viking for Kievan Rus'. From there they went to Saxland (Germany) and to the lands of Gylfi in Scandinavia (Section 5). The historical view, of course, is mainly fantastical. The Germanics were in Germany and Scandinavia during earliest mention of them in Roman literature, long before the Romans had even conquered Italy. To what extent Snorri's presentation is poetic creation only remains unclear.

Demoted from his position as all-father, or king of the gods, Odin becomes a great sorcerer in the Ynglinga Saga. He can shape-shift, speaks only in verse, and lies so well that everything he says seems true. He strikes enemies blind and deaf and when his own men fight they go berserk and cannot be harmed. He has a ship that can be rolled up like a tablecloth when not used, he relies on two talking ravens to gather intelligence, and he consults the talking head of Mimir for advice (he carries it around long since detached from its body) (Section 7).

As a man, Odin is faced with the necessity to die. He is cremated and his possessions are burned with him so that he can ascend to - where? If Asgard is an earthly place, not there. Snorri says at first it is Valhalla and then adds: "The Swedes now believed that he had gone to the old Asagarth and would live there forever" (Section 9).


5. Уикипедия на Български

Цитат
Хеймскрингла се състои от няколко глави, всяка от които е отделна сага. Първата от тях разказва полулегендарната предистория на норвежката кралска династия, проследява историята на Один, който тук е описан като смъртен човек, и неговите последователи дошли от изток, от Асаланд и Асгард (главният им град), които се установяват в Скандинавия и по-конкретно според Стурлусон - в източно-централната част на Швеция.
« Последна редакция: Декември 12, 2019, 10:42:27 pm от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Генеалогия на Елизабет II. От Авраам до Уиндзор.
« Отговор #42 -: Декември 11, 2019, 01:06:26 pm »




Один Човека: Други източници



1. Саксо Граматик: The Danish History, Books I-IX by Grammaticus Saxo

2. Снори Стурлусон: Сага за Инглингите

3. Olaus Verelius and Johan Peringskiöld

4. Пол Анри Малет (Paul Henri Mallet): Северни антики (Northern antiquities) (1756 г.)

5. Sturlaug den arbeidssommes saga, oversatt av Kjell Tore Nilssen og Árni Ólafsson (fra Heimskringla.no)

6. Беда Достопочтени: „История на английската църква“ („Църковна история на народа на англите“) (лат. Historia ecclesiastica gentis Anglorum)

7. Тур Хейердал (вж също Мистериите на Древния свят)

8. Легендарна сага от 14 в.





« Последна редакция: Декември 12, 2019, 07:05:42 pm от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Генеалогия на Елизабет II. От Авраам до Уиндзор.
« Отговор #43 -: Декември 11, 2019, 01:06:41 pm »


В ТЪРСЕНЕ НА ОДИН



В края на 20 в., известният норвежки етнограф Тур Хейердал (вж също Мистериите на Древния свят) имал намерение да докаже истинността на истарията на Снори Стурлусон в неговата Сага за Инглингите, написана през 13 в., за произхода на норвежките кралски династии и езическите норвежки богове. Снори предоставя евхемеристичен разказ, в който описва норвежкия бог Один и Асите / Асините като истински хора, емигрирали от района около река Дон в Скандинавия по времето на римската експанзия в родината им. В Скандинавия, пише Снори, те така впечатлили местното население, че започнали да ги почитат като богове.


Хейердал се опитва да потърси произхода на Асите / Асините, следвайки маршрута, посочен от Снори Стурлусон в неговата Сага за Инглингите, от Черно море и Tanais (древногръцки град на делтата на река Дон), през Саксония в северна Германия, Оденсе на остров Фюн, Дания до древна Сигтюна, Швеция.


Непосредствено след завършване на втория сезон на разкопките, Тур Хейердал умира.






Разкопките, извършени в Танайс, близо до вливането на река Дон в Черно море, показват, че Танайс действително е имал население по време на емиграцията на Асите / Асините (някъде около 60 г.пр.н.е., според препратките към римската експанзия в Кавказ).

Хейердал също така твърди, че резултатите от изследванията, както и руските писмени източници от района на Кавказ потвърждават не само съществуването на Асите / Асините или Иранските осетини, които той определя като "съвременните роднини на Один".






Проктът "Один" Хейердал е посрещнат с остри критики от академичната общност и дори е определен като "превдоархеология", основана на избирателно четене на източници и липса на разбиране или липса на желание за използване на основна научна методология. Голяма част от основата на неговата теория се основавала на приликите на имена на образи от скандинавската митология и местни географски имена от съвремието в Понтийската степ и Кавказ. Сравнението на тези имена било направено с пълно пренебрегване на цялата лингвистична теория.1

1Уикипедия
« Последна редакция: Декември 12, 2019, 07:04:24 pm от Glasberg »

Glasberg

  • High Priority Members Plus
  • Jr. Member
  • ****
  • Karma: +0/-0
    • Профил
Re: Генеалогия на Елизабет II. От Авраам до Уиндзор.
« Отговор #44 -: Декември 11, 2019, 01:06:57 pm »



Хейердал спекулира, че митичният скандинавски бог Один е бил историческа личност, основала Норвежко-Шведската кралска династия. Според него, Один е бил истински цар през I в.пр.н.е. в днешна Южна Русия, преди племето му да бъде прогонено от римляните, т.е. той вярва, че Один и неговото племе действително са съществували.


Руските историци обаче са скептични по отношение на находката в Южна Русия. Професор Сергей Карпов от Московския университет казва, че този път Тор Хейердал може би е отишъл твърде далеч. "Той е много креативен ... дори, когато не е прав", казал той.
« Последна редакция: Декември 12, 2019, 07:02:40 pm от Glasberg »

Тагове към темата: